Το φιλανδικό μοντέλο ...again!!!

Τις τελευταίες τρεις μέρες συνέβησαν πολλά στο χώρο μου εδώ στη Φιλανδία και δεν ξέρω από που να αρχίσω. Έχω περάσει τρεις μέρες στο κέντρο προσφύγων και μάλλον θα περάσω πολλές ακόμα γιατί κάθε μέρα βλέπω και κάτι καινούργιο που με κάνει να ντρέπομαι για τους συνανθρώπους μου, ασχέτου γλώσσας, θρησκείας η χρώματος.

Τρία χρόνια τώρα δίνω αγώνα εναντίον όλων αυτών των ‘ξένων’ νονών με φιλανδικά διαβατήρια που εκμεταλλεύονται συμπατριώτες τους και με κόπο προσπαθώ να κρατήσω την αηδία μου από το να γίνει βίαιο ξέσπασμα, τελευταία με φέρνουν στα όρια μου.

Παράλληλα και από χτες το βράδυ η Φιλανδία ένιωσε το πόλεμο στο Λίβανο να έρχεται πιο κοντά. Κανένας δεν το επιβεβαιώνει βέβαια, άρα ακόμα δεν μιλάμε γι’ αυτό, αλλά ο τέταρτος του ΟΗΕ που σκοτώθηκε στο Λίβανο είναι Φιλανδός. Και για να σας εξηγήσω τι σημαίνει αυτό χρειάζομαι ένα ολόκληρο post. Οπότε περιμένω την επιβεβαίωση.

Θα ήθελα να γράψω κάτι γι’ αυτή τη πανέμορφη blogoπαρέα. Για τον Φοίβο, τη Oistros, τη Jane, τη Σοφία, το Γιώργο, το Δημήτρη, τη Pwlina, τη καπετάνισσα, τη γλυκύτατη Κυπριοτοπούλα και θα μπορούσα να γεμίσω ένα σεντόνι με ονόματα. Παιδιά σας ευχαριστώ μέσα από τη καρδιά μου. Σαν να μου φέρατε την Ελλάδα πιο κοντά και είναι η Ελλάδα που αγαπώ και οχι αυτή η ντεμέκ που αρνούμαι να επιστρέψω. Ασε που η θεία Σοφία την έφερε και multimedia!!!

Αλλά μιας και μιλάμε για φίλους, ένας φίλος που αγαπώ και σέβομαι με πήρε τηλέφωνο σήμερα και αφού ξεπεράσαμε τα γνωστά μου είπε ότι το περιοδικό ‘Τα Αντιτετράδια της εκπαίδευσης’ θα απαντήσει σε αυτά που έγραψα για το φιλανδικό μοντέλο εκπαίδευσης και μη μου πείτε τώρα ότι εδώ ο κόσμος χάνεται ... γιατί χρειάζομαι κι εγώ ένα ευχάριστο διάλειμμα άσε που το να απαντάει ένα περιοδικό στο post μου είναι μεγάλη τιμή για μένα!!!

Λοιπόν ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά. Ο συγκεκριμένος φίλος είναι η λαμπρή εξαίρεση εκπαιδευτικού που επιβεβαιώνει τον κανόνα, πολλές φορές είπε οχι δεν θα βγω έξω γιατί πρέπει να προετοιμαστώ για αύριο και αν και καθηγητής πάνω από είκοσι-πέντε χρόνια αφιέρωνε και αφιερώνει έξη ώρες διάβασμα για να ετοιμάσει ύλη που θα παρέδιδε σε μια. Είναι ο άνθρωπος που θα κάνει δωρεάν μαθήματα σε μαθητές που χρειάζονται βοήθεια, είναι αυτός που αρνείται να έχει μαθητή κάτω από 15 γιατί τα μαθηματικά είναι έρωτας και πρέπει αυτό το πάθος να μεταδίδεται. Αρνήθηκε παρ’ όλη τη συσσώρευση γνώσεων και πτυχίων να πάρει όποια άλλη θέση αλλά παραμένει καθηγητής γυμνασίου γιατί πιστεύει ότι εκεί διαμορφώνονται τα μυαλά άρα εκεί είναι ο αγώνας. Ο άνθρωπος έμαθε εμένα τον άσχετο τι είναι αρνητικός λογάριθμος και το κατάλαβα ... τέτοιο μυαλό!!!

Τα ‘Αντιτετράδια της εκπαίδευσης’ είναι τριμηνιαίο περιοδικό των εκπαιδευτικών. Προοδευτικό! Αυτό το έβαλα ξεχωριστά γιατί έχω πρόβλημα με τη λέξη. Τι σημαίνει ‘προοδευτικό’; Μήπως ορίζει πολιτική η κομματική ταμπέλα; Έχω γνωρίσει καραδεξιούς που ήταν προοδευτικοί και έχω γνωρίσει αριστερούς που ήταν φασίστες του κερατά. Το να μου κάνεις τον επαναστάτη το πρωί παίζοντας με τα ΜΑΤ και το βράδυ να κοπανάς τη γυναίκα σου δεν μου φαίνεται και πολύ προοδευτικό αλλά είπαμε ... έχω πρόβλημα με τη λέξη. Άσε που δεν μου φαίνεται και πολύ επαναστάτης γνωστός αντιτετραδιακός που γλύπτει τον Λαμπράκη και μου τρέχει όπου δει μικρόφωνο και παράθυρο για να του πάρουν συνέντευξη.

Αλλά το πιο σοβαρό, βρε παλικάρια και κοπελιές, σε μένα θα απαντήσετε; Γιατί; Σας είπε κανείς ότι είμαι υπουργός παιδείας; Σας είπε κανείς ότι εγώ υποστηρίζω το φιλανδικό μοντέλο; Εγώ προσπάθησα επανηλειμμένα τα τελευταία τρία χρόνια να σας ενημερώσω για το τι μιλάτε και δε το μολογάτε.

Το πιο σοβαρό, το διαβάσατε το post που έγραψα; Βρε κοπελιές και παλικάρια το έλεγξα και είναι γραμμένο στα ελληνικά, άλλωστε τα φιλανδικά μου είναι φτωχά για να γράψω τέτοιο κείμενο και τα άρθρα μου στα φιλανδικά έντυπα τα μεταφράζει μια δύστυχη κοπέλα. Μήπως πρέπει να το διαβάσετε πριν ξοδέψετε τρεις σελίδες ενός έντυπου που το τυπώνετε για να απαντήσετε σε κάτι που ...δεν είπα; Τώρα λέω εγώ, αν σας βολεύει δεν με πειράζει η απάντηση είναι ήδη ...γραμμένη!!!

Μήπως αυτό αναδεικνύει ένα πρόβλημα σας κύριοι προοδευτικοί εκπαιδευτικοί; Σας απασχολεί τόσο πολύ τι θα πείτε που δεν ακούτε τίποτα άλλο από τις φωνές σας. Μήπως οι μικροκομματικές σας υποχρεώσεις και οι προσωπικές σας φιλοδοξίες σας κουφάνανε;

Για ότι συμβαίνει στη παιδεία και το φωνάζω χρόνια τώρα, είστε συνυπεύθυνοι μαζί με την κάθε κυρία Μαριεττα. Και μόνο ότι απαντάτε στο δικό μου post δείχνει πόσο σοβαρό είναι το πρόβλημα σας. Εγώ βέβαια από τη πλευρά μου ευχαρίστως να αναδημοσιεύσω το σεντόνι σας και την ανάλυση σας ... κάτω από το δικό μου post, που ξέρετε, ίσως σας δοθεί και η ευκαιρία να το διαβάσετε ... από περιέργεια!!!



, , , ,

Σχόλια

Ο χρήστης oistros είπε…
Απολαυστικός!!
Έπρεπε να πας εσύ στη Φινλανδία για να υπάρξει αντίλογος στα μεγαλόπνοα ελληνικά σχέδια. Δέξου το. παραδέξου το. Χαλάρωσε. Απόλαυσέ το. Και δημοσίευσε και την απάντση των προοδευτικών να ... προοδεύσουμε κι εμείς με την σειρά μας.
Όσο για τον πόλεμο: πόσο σκληρό να τον ανακαλύπτουν και οι Φινλανδοί ε? Τώρα στα δελτία ειδήσεων διεκδικεί πεντάλεπτο?
Ο χρήστης Кроткая είπε…
Γνωρίζοντας τα Αντιτετράδια, σε αντιλαμβάνομαι πλήρως!

καλώς ήρθα! :)
Ο χρήστης ovi είπε…
@oistros
Τα βλέπεις oistors, αυτοί δεν παίζονται με τίποτα!
Οταν άκουσα το "σου απαντάμε γιατί εμείς δεν δεχόμαστε το Φιλανδικό μοντέλο" κατι μου ήρθε από τα γέλια!

Οσο για τους Φιλανδούς, εχουν σοκαριτεί, οχι τόσο βέβαια για να αυξήσουν τη διάρκεια των δελτίων αλλά εγω που τους ζω το νιώθω έντονα.

@Krotkaya
Καλώς ήρθες! :)

αυτή η ιστορία με το Φιλανδικό μοντέλο δεν είναι καινουργια για μένα αλλά with a little help from my friends 'ξαναχτύπησε' τωρα δεν ξερω τι θα βγει για εκείνους αλλά για μένα βγήκε κάτι καλό, έκανα φίλους across the universe στο κόσμο του magical mystery tour των blogs. Φίλους που δεν ειναι απλά alias αλλά τρυφεροι φίλοι που εχουν μπει για τα καλά in my life.

Αυτά για το Beatle-post σου :)
Ο χρήστης Кроткая είπε…
;)

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Περί Ελληνικής κοινότητας στη Φινλανδία ...ξανά!

Διάλειμμα με χιόνι

Κασσελάκιος ο λόγος