24 ώρες ημέρα


Όταν πρωτοήρθα να ζήσω στη Φιλανδία δεν υπήρξε ούτε ένας που να μην μου μίλησε για τους χειμώνες και το σκοτάδι που ερχόταν και η αλήθεια είναι ότι τον πρωτο χρόνο όλοι φαινόντουσαν ειλικρινά ανήσυχοι για την κατάσταση μου.

Οι χειμώνες περάσανε κι εγώ συνεχίζω να απολαμβάνω τη μαγεία του φιλανδικού χειμώνα και είναι δύσκολο να το εξηγήσω αλλά είμαι νυχτόβιος. Εγώ ζω και αναπνέω το βράδυ. Οι βραδινές ώρες ήταν πάντα ώρες δημιουργίας για μένα. Όλοι μου οι φίλοι πάντα εντυπωσιαζόντουσαν πως τα κατάφερνα και κοιμόμουνα μερικές ώρες κάθε δεύτερη μέρα. Βέβαια εφέτος δεν τα κατάφερα τόσο καλά και είχα μια σειρά από προβλήματα αλλά φαντάζομαι αυτός είναι συνδυασμός διαφόρων πραγμάτων και οχι μόνο του 24ωρου σκοταδιού.

Τέλος πάντων. Τώρα μέρα. Ο φως χάνεται κάποια στιγμή γύρω στις 2 μετά τα μεσάνυχτα και το φως εμφανίζεται πάλι σε μια ώρα γύρω στις 3 τα ξημερώματα. Δηλαδή τι ξημερώματα σε 10 μέρες θα έχουμε μόνο ημέρα και αυτό θα κρατήσει μέχρι τις αρχές του Αυγούστου.

Το επόμενο Σαββατοκύριακο είναι η κάτι σαν γιορτή στη Φιλανδία. Οι Φιλανδοί εξαφανίζονται στα χωριά τους και στα δάση – καλά εδώ θα έπρεπε να πω ολόκληρη ιστορία, η Φιλανδία είναι 85% δάσος και όλοι οι Φιλανδοί έχουν από σπίτι μέχρι καμπίνα η παράγκα κάπου στο δάσος και δίπλα σε λίμνη όπου περνάνε κατά διάφορες περιόδους. Αυτά τα σπίτια η καμπίνες έχουν εξωτερική τουαλέτα, δεν έχουν ηλεκτρικό και μπάνιο στη sauna – άλλο μεγάλο κεφάλαιο της φιλανδικής ζωής.

Το επόμενο Σαββατοκύριακο όλοι λοιπόν πάνε σ’ αυτά τα σπιτάκια δίπλα στις λίμνες για να γιορτάσουν το μεσοκαλόκαιρο. Πράγμα που σημαίνει ότι κανένας δεν κοιμάται όλο το βράδυ, ψήνονται στα κάρβουνα διάφορα, ε καλά η φαντασία σας τώρα, βρε Φιλανδία ζω, λουκάνικα ψήνουν οι άμοιροι και πίνουν μπίρες. Πολλές μπίρες!!!

Φέτος όπως κάθε χρόνο την κοπανάμε κι εμείς σε ένα πραγματικά πανέμορφο μέρος γύρω στα 120 χιλιόμετρα από το Helsinki που έχουν κάτι φίλοι και έχουμε δημιουργήσει κάποιες παραδόσεις.

1. έχω μάθει τους δυο Φιλανδούς συζύγους να παίζουν τάβλι

2. φτιάχνω σουβλάκια!!! Άντε πάλι θάρρος πήρατε, μπιφτέκι με τζατζίκι, ντοματούλα, φρέσκο κρεμμύδι, τεράστια χωριάτικη σαλάτα με πολύ ελαιόλαδο και φέτα ελληνική.

3. ελληνικό κρασί, αν και το μόνο κρασί που βρίσκω εδώ είναι το Νάουσα του Μπουτάρη και λίγη ρετσίνα για τους άντρες.

4. όταν κάποια στιγμή γύρω στις 3 στον ουρανό είναι και ο ήλιος και το φεγγάρι αρχίζω ιστορίες τρόμου!!! Η καλύτερη μου στιγμή. Δεν ξέρω γιατί τα τελευταία πέντε χρόνια έχω καταφέρει να τους κάνω όλους να χεστούν από το φόβο.

Περισσότερα τις επόμενες μέρες.

**********

Η Γερμανία καλή στον πρωτο αγώνα, η Αγγλία με απογοήτευσε!!!

Σχόλια

Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Εδώ που λέει comments βάζετε τις σκέψεις σας και τις παρατηρησεις και ΔΕΝ με παιρνετε τηλέφωνο!!!! Αντε τώρα!!!
Οσο για το καληνύχτα, αυτό μου το λέτε τον Σεπτέμβριο, όπως καλημέρα ξεκινήσατε να μου λέτε τον Μάϊο!!!
Ο χρήστης phivos είπε…
ΧαΧα! Θάνο, μού θύμισες ένα σωρό πράγματα από την πανέμορφη Suomi.

Θυμάμαι, σχετικά με το παράξενο της ατέλειωτης μέρας που περιγράφεις, την πρώτη μου εμπειρία.

Νεόφερτος στο βορρά, μπήκα ένα βράδυ του '79 στο τραίνο, από το Ελσίνκι για το Οουλου. Κάθισα και επειδή το τραίνο περνούσε διαρκώς μέσα σε δάσος, το χάζι απ'το παράθυρο γρήγορα έγινε κουραστικό. Επιασα λοιπόν το βιβλίο μου και τόριξα στο διάβασμα. Με το φως της ημέρας.

Πρέπει νάταν καλό το βιβλίο γιατί δεν σταμάτησα λεπτό. Πάντα με το φως που έφερνε το παράθυρο. Φώναξε κάποια στιγμή ο ελεγκτής πως φτάσαμε. Τα μάζεψα για να κατέβω. Ηταν 6 το πρωί!

Η πρώτη μου, από τις δεκάδες εκπλήξεις που είχα, σ'αυτή τη μαγική χώρα.

Hyv?? y?t?

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Περί Ελληνικής κοινότητας στη Φινλανδία ...ξανά!

Διάλειμμα με χιόνι

Κασσελάκιος ο λόγος