Ένας Έλληνας Φιλανδός Episode V

Λόγω πικρής πείρας από το αγγλικό μου παρελθόν έχω αποκτήσει κεραίες που πιάνουν Έλληνες στο εξωτερικό και μόλις τους ‘πιάνω’ απλά αλλάζω γωνία... αυτό φαντάζομαι το καταλαβαίνουν καλά όσοι έχουν ζήσει στο εξωτερικό και δεν έχει να κάνει μόνο με τους Έλληνες. Ο εγγλέζος συνεργάτης μου, ο Asa αποφεύγει μόνιμα τους εγγλέζους και κάθε φορά που βλέπει μπουλούκια εγγλέζων να αποβιβάζονται στο λιμάνι του Ελσίνκι από τα κρουαζιερόπλοια απλά ...εξαφανίζεται από το κέντρο.

Δυστυχώς αυτοί οι συμπατριώτες μας αν και μειονότητες φαίνονται πιο πολύ από κάθε άλλον δημιουργώντας στερεότυπα συνήθως αρνητικά και χρησιμοποιούν σαν σημαία τους τον τόπο καταγωγής τους. Στη Φιλανδία η ελληνική κοινότητα αν και ήκμασε την περίοδο του 80 έχει πια συρρικνωθεί τρομακτικά. Την περίοδο του 80 υπήρχαν γύρω στους 3,000 Έλληνες στη Φιλανδία με ελληνικό σχολείο στο Ελσίνκι και αυτή τη στιγμή είναι λιγότεροι από 600 με έναν Φιλανδό (!) να κάνει μαθήματα ελληνικών σε όσους χρειάζονται. Σε επόμενο post θα μιλήσω περισσότερο για την ελληνική κοινότητα, για τη μιζέρια της, για τα προεδριλίκια της που έχουν φτάσει μέχρι τα φιλανδικά ποινικά δικαστήρια και για τα καφενεία της!!! Εδώ θα σας μιλήσω για τον πρωτο Έλληνα που γνώρισα και που τον συμπεριλαμβάνω σαν ‘πρέπει’ σε όλους τους επισκέπτες μου στην περιήγηση τους στο Ελσίνκι. Για ευνόητους λόγους αλλάζω το όνομα του και άλλα στοιχεία αν και είμαι σίγουρος ότι κάποιοι θα τον αναγνωρίσετε, κάποιο άλλοι τον έχετε ήδη γνωρίσει και οι περισσότεροι θα δείτε γνωστές σας και επίκαιρες φιγούρες.

Τα πρώτα χρόνια που ήρθα στη Φιλανδία δεν είχα γνωρίσει κανέναν Έλληνα, δεν είχα πάει σε ελληνικό εστιατόριο και κανένας γνωστός μου δεν ήξερε κανέναν Έλληνα, οπότε εκτός από τους φίλους μου που μιλάγαμε τακτικά στο τηλέφωνο δεν είχα καμιά απολύτως άλλη επικοινωνία με Ελλάδα ή ότι ελληνικό, άλλωστε το καταλαβαίνετε ότι προτεραιότητα μου ήταν να προσαρμοστώ στη χώρα που είχα έρθει. Εκείνο το καιρό δούλευα για ένα από τα φιλανδικά κόμματα εξουσίας γράφοντας άρθρα για τις εφημερίδες τους, το αγγλόφωνο site τους και κάνοντας σκίτσα. Πλησιάζοντας οι βουλευτικές εκλογές είχα πια γνωριστεί μέσα στο κόμμα και ο γραμματέας του κόμματος με ‘έσπρωξε’ σε κάποιους υποψήφιους που και στη συνέχεια ανέλαβα. Για να ξεκαθαρίσω κάτι ώστε να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις, δουλειά ήταν και δεν έχει σχέση με τις προσωπικές μου επιλογές και όταν βρίσκεσαι σε μια ξένη χώρα που δεν μιλάς τη γλώσσα κάνεις ότι πλησιάζει περισσότερο στις ικανότητες σου και λες και ...ευχαριστώ!!!

Η χώρος που δούλευα ήταν η Uusima σαν να λέμε Αττική, και δούλευα φυσικά με υποψηφίους που μιλούσαν αγγλικά, (τότε γνώρισα και τον Vanhanen που είναι υποψήφιος στην ίδια περιοχή) και μετά από ένα μήνα είχα φτάσει να έχω έξη υποψήφιους. Ψυλλιασμένος δε από την ελληνική πραγματικότητα φρόντισα να με πληρώσουν πριν από τα αποτελέσματα μην την πάθω και τους ψάχνω (ακόμα δεν ήξερα τους Φιλανδούς, αλλά τους πολιτικούς τους ήξερα και από άλλες χώρες).

Η δουλειά μου συμπεριελάμβανε από την παρουσία τους μέχρι τους λόγους τους και τις ανακοινώσεις στο τύπο και βέβαια ατελείωτες ώρες baby-sitting, όσοι έχουν κάνει παρόμοια δουλειά καταλαβαίνουν, οι πολίτικοι είναι σαν μικρά παιδιά με ακραία κυκλοθυμικά ξεσπάσματα όταν πλησιάζουν οι εκλογές.

Ώσπου μια μέρα με παίρνει τηλέφωνο ο γραμματέας του κόμματος και μου λέει ότι είναι ανάγκη να με δει αμέσως. Το να είσαι ξένος σημαίνει ότι είσαι μόνιμα σε συναγερμό και ειδικά όταν μπλέκεις με την πολιτική, οπότε σε μισή ώρα ήμουν στα γραφεία του κόμματος και χωρίς ραντεβού βρέθηκα στο γραφείο του γραμματέα με τον υπεύθυνο για την εκλογική εκστρατεία (κάτι σαν Κουλούρης ακόμα και στην εμφάνιση). Αφού περνάμε τη γνωστή διαδικασία πως είσαι, κρυώνεις, πως αντέχεις με το χιόνι, μπήκαμε στο ζουμί. Αυτό που κατάλαβα ήταν ότι χρειαζόντουσαν επειγόντως τη βοήθεια μου με Έλληνα υποψήφιο αλλά τα υπόλοιπα άγγιζαν τα όρια του σουρεαλισμού γιατί μέσα από μεγάλες σιωπές και μορφασμούς μου λέγαν ότι έχει πολλά λεφτά, βοηθάει πολύ το κόμμα, δεν μπορούν να τον ελέγξουν, αυτοσχεδιάζει, δεν τον καταλαβαίνουν, ελέγχει μεγάλη περιοχή στο Ελσίνκι κλπ. Μετά από μια ώρα με εμένα πιο μπερδεμένο από ότι ήμουν όταν είχα μπει στο γραφείο, με νικημένη κάθε αντίρρηση να αναλάβω Έλληνα για λόγους ...ηθικής (ότι δικαιολογία μπορούσα να κατεβάσω την κατέβασα, αλλά...) και τρελαμένο για τσιγάρο μετά από μια ώρα καφέδες, βγήκα έξω έχοντας όλα τα τηλέφωνα του υποψηφίου.

Δυο ώρες λοιπόν μετά το ραντεβού και έχοντας καπνίσει σχεδόν μισό πακέτο έκανα το τηλεφώνημα, όπου εμφανίζεται στο κινητό φωνή με τη συνοδεία σκυλάδικου από το χειρότερο είδος και διάφορα πιάτα που σπάνε και μου λέει στα ελληνικά ‘Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος’ (είπαμε χρησιμοποιώ άλλα ονόματα!!!) και πριν προλάβω να αρθρώσω λέξη συμπληρώνει ‘πρόεδρος του συλλόγου Κερκυραίων (είπαμε Derek, άλλα ονόματα!!!) Φιλανδίας και υποψήφιος βουλευτής Ελσίνκι!’ και πάνω που του έλεγα το όνομα μου και ότι το τηλέφωνο του μου το είχε δώσει το κόμμα και ότι έπρεπε να συναντηθούμε με ρωτάει, ‘το στιφάδο το τρως;’ Ούτε πάλι με άφησε να του απαντήσω, μου έδωσε μια διεύθυνση μου είπε ότι είχα δυο ώρες να προλάβω πριν τελειώσει το στιφάδο και μου το έκλεισε!!! Κόκαλο εγώ!

Σε τρεις ώρες βρέθηκα στο πιο μεγάλο και πιο άσχημο εμπορικό κέντρο που έχω βρεθεί στη ζωή μου και αν και είχα ακούσει γι αυτό δεν το είχα επισκεφθεί ποτέ μου. Ένα τέρας χτισμένο προσθετικά σε διαφορετικές περιόδους που υποτίθεται ότι είναι το μεγαλύτερο στη Σκανδιναβία. Βρέθηκα λοιπόν καθισμένος, καλύτερα στριμωγμένος ανάμεσα σε Φιλανδούς με ενα πράγμα μπροστά μου κάτι σαν σούπα με ψιλοκομμένα κρεμμύδια, πατάτες και καρότα βραστά και κάπου κάπου κομματάκια κρέας που προσπαθούσε να με πείσει ότι ήταν στιφάδο και που το είχε φυλάξει ειδικά για μένα. Υπήρχε βέβαια η γεύση που παίρνει το στιφάδο από κάποιο μπαχαρικό που αυτή τη στιγμή δεν θυμάμαι, αλλά κατά τα άλλα ...περισσότερο με τις νερόβραστες σούπες που τρώγαμε στο στρατό πάρα στιφάδο θύμιζε. Απέναντι μου ο Κωνσταντίνος, μικροκαμωμένος και μελαχρινός με παρακολουθούσε με χαμογελαστά μάτια. ‘φάε, φάε, είναι γνήσια κερκυραίικη συνταγή από τη συγχωρεμένη τη μάνα μου! Αχ εσείς οι Αθηναίοι, τίποτα δεν ξέρετε, ούτε να τρώτε ενα καλό φαγητό!!!’

Τώρα εδώ πρέπει να κάνω δυο σημειώσεις, πρώτον ότι εγώ δεν είμαι κανένα μικρόσωμο παιδάκι, είμαι 185 και με τη βοήθεια του σολομού και των ταράνδων έχω φτάσει τα 100 κιλά, ο Κωνσταντίνος από την πλευρά του είναι άντε 150 ύψος αλλά 100 κιλά όπως κι εγώ! Εγώ έχω μακριά μαλλιά, ο Κωνσταντίνος τα κάνει χωρίστρα από τη πίσω πλευρά! Ο κοντός και ο ψηλός, ο Abbot κι ο Costello και ότι άλλο μπορείτε να φανταστείτε παρέα και όλα μαζί ταυτόχρονα. Και δεύτερο ότι εγώ είμαι φανατικός οπαδός του casual ντυσίματος, ο Κωνσταντίνος τώρα είναι της αρχής, στην Ελλάδα ένας υποψήφιος βουλευτής φοράει κουστούμι και γραβάτα! Το ίδιο κουστούμι και την ίδια γραβάτα κάθε μέρα και παντού!!! Με διάφορα παράσημα, από ντομάτα για σουτζουκάκια μέχρι τζατζίκι! Το πουκάμισο αλλάζει κάθε δυο μέρες ...ευτυχώς!

Το πρωτο μας ραντεβού καλύφθηκε από πολύ σημαντικά πράγματα, ότι είναι ο καλύτερος μάγειρας στον κόσμο, ότι μιλάει έξη γλώσσες, έχει ζήσει σε τρεις χώρες, ότι όλες οι Φιλανδές είναι πουτάνες ενώ οι Σουηδές είναι πολύ καθαρές, ότι χρόνια τώρα ελληνικό κόμμα τον παρακαλάει να κατέβει στην Ελλάδα αλλά αυτός αρνείται, ότι όλοι οι Έλληνες τον ζηλεύουν και απαριθμώντας μου όλους τους συλλόγους που είναι πρόεδρος μου είπε ότι πρέπει να φύγει ...αφήνοντας με ξαφνικά με ενα νεροζούμι που υποκρινόταν ότι είναι ελληνικός καφές, και να σκεφτείτε ότι εγώ ελληνικό καφέ δεν έπινα ούτε στην Ελλάδα. Για πάνω από δυο ώρες δεν είχα καταφέρει να αρθρώσω λέξη!

Το ίδιο βράδυ αποφάσισα να πάρω το επάνω χέρι και γνωρίζοντας το πρόγραμμα του κόμματος του είπα στο τηλέφωνο ότι θα πήγαινα την επομένη να παρακολουθήσω ομιλία του στο ίδιο εμπορικό κέντρο. Προσπάθησα να τα πω μαζεμένα για να μη με διακόψει. Πάνω που ένιωσα ότι τα είχα καταφέρει και μετά από μια σιωπή μου απάντησε, ‘καλά, αλλά έχεις φάει ποτέ ...’ και μου είπε κάτι τοπικό που δεν το είχα ξανακούσει οπότε και απάντησα πως οχι! Εκεί ήταν που με νίκησε για άλλη μια φορά σε μερικές ώρες γιατί βάλθηκε να μου λέει πόσο σημαντικός είναι ο τρόπος που μαγειρεύεις το τυρί και έτσι μετά από ενα τέταρτο μαγειρικές συμβουλές δώσαμε ραντεβού για την επομένη με εμένα σίγουρο ότι δεν με είχε ακούσει λέξη από όσα είχα πει και αρχίζοντας να καταλαβαίνω την απελπισία του γραμματέα του κόμματος.

Την επομένη λοιπόν με Φιλανδή φίλη για να μου μεταφράζει τι λέει ο υποψήφιος μου και να πάρω μια εικόνα από τους συμμετέχοντες βρεθήκαμε στο εμπορικό κέντρο μισή ώρα πριν την ομιλία. Αυτό το έκανα με όλους τους υποψήφιους μου γιατί ήθελα πρώτα κα καταλάβω τον κόσμο που συγκεντρώνεται και να ακούσω τις διαθέσεις τους και μη γνωρίζοντας τη γλώσσα αναπτύσσεις από ανάγκη σειρά από άλλες αισθήσεις που και στη συνέχεια της επαγγελματικής μου δραστηριότητας στα κόμματα αποδείχτηκαν πολύ χρήσιμες. Για να πω την αλήθεια εντυπωσιάστηκα, πλησιάζοντας το μέρος που θα γινόταν η ομιλία, ήταν πιο κεντρικό σημείο του εμπορικού κέντρου. Φτάνοντας ...απελπίστηκα, ήταν το πρωτο shock από τα πολλά που ακολουθήσαν.

Μια σχετικά μεγάλη υπερυψωμένη εξέδρα ντυμένη με αστραφτερά υλικά που κάνανε το χρώματα να σε τυφλώνουν και προβολείς που κοιτάζανε το κέντρο της ...πίστας, και από πίσω υπήρχε μια αφίσα ύψους τεσσάρων μέτρων με τον ...υποψήφιο σε διαστάσεις κολοσσού! Ο κόσμος γενικά χαμογελαστός και θα έπρεπε να με είχε προετοιμάσει γιατί είχαν μαζευτεί αρκετοί, μιλώντας κυρίως για ...τα ψώνια τους αλλά και δείχνοντας αγωνία για το πότε θα εμφανιστεί ο star. Ακριβώς απέναντι από τη πίστα (δεν μπορώ να την χαρακτηρίσω διαφορετικά και φαντάζομαι ότι θα ταίριαζε απόλυτα στον Φλωρινιώτη όταν ήταν superstar), υπήρχε τραπεζάκι με έντυπα σε διάφορα χρώματα, κάτι σαν τουριστικό γραφείο. Το καλύτερο, υπήρχε και μια πινακιδούλα που θύμιζε το εστιατόριο του υποψηφίου και που είναι στο ίδιο εμπορικό κέντρο συνοδευόμενο με το μενού της ημέρας. Μάζεψα μερικές και τις έδωσα στην κοπέλα για να τις διαβάσει και να μου πει τι γίνεται. Την ίδια στιγμή εμφανίστηκε και ο star της βραδιάς.

Λυπάμαι αλλά αδυνατώ να το περιγράψω, φανταστείτε μεγάλο εμπορικό κέντρο στο πιο κεντρικό του σημείο, εξέδρα υπερυψωμένη και λουσμένη στο φως με τα χρώματα να θυμίζουν ντισκοτέκ του 70, ενα ανθρωπάκι στρογγυλό στη μέση να κινείται από την μια γωνία στην άλλη χωρίς σταματημό σχεδόν καλπάζοντας με το μικρόφωνο άλλοτε κωλυμένο στα χείλια και άλλοτε μισό μέτρο μακριά να ακούγεται λες και μιλάει μέσα από τούνελ, και από πάνω του μια αφίσα του ίδιου στα τρία μέτρα ύψος!!! Ακόμα και η φίλη που είχε έρθει μαζί μου γέλαγε, εγώ είχα χάσει την αίσθηση του που βρισκόμουνα και άρχισα να ψάχνω απελπισμένα ενα pub!

Η κοπέλα δοκίμασε να μεταφράσει αυτά που έλεγε αλλά σύντομα ...τα παράτησε και μέσα από υστερικά γέλια προσπάθησε να μου εξηγήσει ότι ...δεν καταλάβαινε λέξη! Εκείνη δεν καταλάβαινε αλλά εγώ είχα αρχίσει να καταλαβαίνω. Η πρόταση που ακολουθεί είναι απόλυτα αυθεντική, ‘σοσιαλιστα, κομουνιστα μπλα μπλα, μινα (εγώ) σουομι (Φιλανδός) κουκ (γιατί τα αγγλικά να μας ξεφύγουν) χουβα (καλά) πολιτικεν (αυτό άγνωστης πατρότητας.)’ το πλήθος ζητωκραύγαζε κι εγώ είχα αρχίσει να κλαίω πια.

Ο Κωνσταντίνος κατέβηκε από τη πίστα και σαν άλλος Clinton άρχισε να φιλάει παιδάκια, να χαιρετάει γέρους να καλεί τους πάντες στο εστιατόριο του, και τέλος να χουφτώνει ...ότι μπορούσε!!! Εγώ ράκος! Κόντευα να προσεύχομαι, κάτι που δεν το έχω κάνει πάνω από σαράντα χρόνια. Η κοπέλα μου είπε ότι και τα έντυπα ...δεν βγάζουν κανένα νόημα απολύτως και αν είχα σκοπό να τον αναλάβω καλύτερα να τα ξαναγράψουμε γιατί ναι μεν χρησιμοποιούσαν φιλανδικά γράμματα και αρκετές λέξεις αλλά φιλανδικά σίγουρα δεν ήταν.

Ο Κωνσταντίνος μας πλησίασε χαμογελαστός, αυτοσυστήθηκε στη κοπέλα ...χουφτώνοντας ότι μπορούσε να φτάσει και με πολύ σοβαρό ύφος μου είπε ότι θα πρέπει να συνειδητοποιήσω ότι ποτέ, μα ποτέ δεν διαβάζει τους λόγους του γιατί αυτός είναι Έλληνας και γεννημένος ρήτορας και οχι μαλάκας Φιλανδός να χρειάζεται να τους γράψω εγώ τι θα πουν, που αποδεικνύει για άλλη μια φορά πόσο φανταστικοί είμαστε εμείς οι Έλληνες αφού ακόμα και οι Φιλανδοί πολιτικοί χρειάζονται έναν Έλληνα να τους γράψει τους λόγους τους και αυτοί να τους μάθουνε παπαγαλία!

Το ίδιο βράδυ και μετά από αρκετά χρόνια χρειάσθηκε να πιω αρκετά για να συνέλθω από αυτό που με είχε βρει. Όταν προσπάθησα να βρω το γραμματέα του κόμματος μου είπαν ότι το πρόγραμμα του ήταν γεμάτο και τότε άρχισα να φοβάμαι, όταν τον πέτυχα στο προσωπικό του τηλέφωνο και μου είπε να φάμε παρέα μεσημεριανό μετά από δυο μέρες κατάλαβα ότι είχα μπλέξει για τα καλά!

Τώρα αν εσείς νομίζετε ότι κάνω πλάκα και τα είχα δει όλα δεν ξέρετε γιατί μιλάω και γι αυτό τον συγκαταλέγω στα ‘πρέπει’ της φιλανδικής μου περιήγησης. Αν νομίζετε πάλι ότι τέλειωσα, μάλλον εσείς δεν έχετε δει τίποτα γιατί θα το κόψω εδώ, μιας και από ότι φαίνεται τα post που γραφώ είναι ολόκληρο βιβλίο και στο τέλος θα με σταματήσει ο blogger!!!

***************************************

Η φωτογραφία είναι ....από την εξωτερική όψη του Φιλανδικού Κοινοβουλίου, στα Φιλανδικά Eduskunta

**************************************

Ο τρόπος που γίνονται οι εκλογές και η εκλογική καμπάνια στην Φιλανδία δεν έχει ...καμιά απολύτως σχέση με αυτό που γίνεται στην Ελλάδα, χωρίς αυτό βέβαια να σημαίνει ότι και εδώ δεν υπάρχουν κάποιοι που υπόσχονται και ...γεφύρια και ποτάμια!!! Αλλά αυτά όταν πλησιάζουν οι εκλογές στη Φιλανδία.

***************************************

Ergo αν τον βρεις (σε τρέμω βρε παιδάκι μου) σε παρακαλώ μην το δημοσιοποιήσεις...



, , , &

Σχόλια

Ο χρήστης ci είπε…
Αυτό πραγματικά είναι για ταινία!!
(Και φυσικά περιμένω να διαβάσω και το παρακάτω!)
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Θάνο, μ'έκανες και γέλασα πολύ, νυχτιάτικα. Ελα, μη σταματάς, πες μας κι άλλα. Εδώ θα μείνουμε και θα περιμένουμε!

Εχεις κι'άλλον χούβα πόλιιτικεν σούομι κρέικαλαινεν κέρκυραϊνεν μάγειρεν τράγουδιστεν χόντρομπαλονεν;
Ο χρήστης ovi είπε…
Κοιτώντας τα γεγονότα με την απόσταση που δίνει ο χρόνος και βέβαια έχοντας γνωρίσει περισσότερο τον άνθρωπο, γελάω κι εγώ κάθε φορά που διηγούμαι πως τον γνώρισα, η συγκεκριμένη μέρα όμως ...μάλλον προς δραματική ταινία πήγαινε που εγώ έπαιζα το δράμα και τον χορό!!!
Ο χρήστης ovi είπε…
Καλησπέρα Φοίβο, όταν έρθεις θα τον γνωρίσεις και βέβαια πρέπει να τον δεις παρέα και με τον γνωστό σου το Γιάννη τον ‘Νταλάρα’ τον επονομαζόμενο και κατσικάκι!!! Είναι να κάθεσαι από μια γωνία και να γελάς!!! Άσε που εσύ μιλάς πιο καλά φιλανδικά από ότι και οι δυο τους μαζί!
Ο χρήστης άσκεπος είπε…
Απολαυστικός ο ταβερνιάρης. Κι εδώ παίζουν τέτοιοι τύποι. Ανοιχτό πουκάμισα, καδένα και μαλμπουριά. Τρελό γέλιο ή κλάμα (άμα πρέπει να δουλέψεις μαζί τους).

Μπουχαχαχα!
Ο χρήστης dodo είπε…
Απόψε: "Ο Καραγκιόζης Υποψήφιος!!!"
Νέον έργον, σπαρταριστόν!

Αρκεί να μη χρειάζεται να συμπρωταγωνιστήσεις...
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Α, γιατί δηλαδή είναι και παρέα οι δυό τους;
Ο χρήστης ovi είπε…
exiled

Το ανοιχτό πουκάμισο ακολουθεί στο επόμενο επεισόδιο!!! Κάθε βράδυ που γύριζα και έλεγα τις περιπέτειες μου βρισκόμουνα στην παράξενη θέση εγώ να θέλω να κλάψω και όλοι γύρω μου να τρελαίνονται στα γέλια!!!

dodos

Αμ ο καραγκιόζης ήταν και ...έξυπνος όταν χρειαζόταν στη δίκιά μου περίπτωση ...άσε!!!

phivos

οχι απλά παρέα, ο 'Νταλάρας' τραγουδάει στο καινούργιο μαγαζί του ‘Κωνσταντίνου’ το οποίο είναι ιταλικό με ελληνικό κρασί και σουτζουκάκια!!! Άσε που κυνηγάνε μαζί ...ρωσικά κατσικάκια!!!
Ο χρήστης Debby είπε…
Και εγω θέλω να τον γνωρίσω!!!!
Μην με ξεχάσεις!!! Να μας συστήσεις!!
Ο χρήστης Debby είπε…
Α!! ναι!!
Καλημέρα κιόλας!!!
Ο χρήστης Καπετάνισσα είπε…
Αγαπητέ μου Ovi.
Τον αδικείς τον νέο.
Σημειολογικά, το ανοιχτό πουκάμισο υποδηλώνει τον πλούτο του εσωτερικού του κόσμου.
Τα όποια χρυσάφια, την γενναιοδωρία της ψυχής.
Το ντεκόρ της ομιλίας, καρακιτσάτο, ναι, αλλά αποκαλύπτει μια θαυμαστή, έως και ηρωική αμεσότητα.
Ο λόγος που δεν είναι προετοιμασμένος αποδεικνύει μια αστείρευτη πηγή ιδεών...
Άσε την πολιτισμική αξία ενός στιφάδου!


Για πάρτο αλλιώς λοιπόν.
Δαιμόνιον ελληνικόν δεν το είπανε;
:)
Ο χρήστης trol είπε…
και σαν να μην είχες πολλά να μας πεις, επειδή το όνομα vanhanen επανεμφανίστηκε, μυρίζομαι ότι θέλει να σκάσει μύτη και σχετικό post :)


πάντως όχι ovi δεν μου χρωστάς κάτι και δεν θα έπρεπε να είναι κατι που σε βασανίζει αυτό
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Καλέ μου Ovi, μου έφτιαξες όχι μόνο την ημέρα αλλά και όλη την επόμενη εβδομάδα. Καλημέρα, να είσαι πάντα καλά.
Ο χρήστης ovi είπε…
debby

Καλημέρα, πρόσεξε τι εύχεσαι γιατί για μένα είναι απόσταση ...ενός τηλεφωνήματος, για σένα θα είναι απόσταση άντε ....ενός χιλιομέτρου, μιας και ο κύριος πρόεδρος κάνει διακοπές στο Ελλάντα! :D

καπετάνισσα

Γλυκιά μου καπετάνισσα, τα δαιμόνια βρήκαν εμένα και ...μαζεμένα!!! ξέρεις την έκφραση ‘πολιτισμικό σοκ;’ Ε! Κάτι τέτοιο μου έτυχε και εμένα!!! ;D

troll

O Φανχανέν έρχεται αλλά ακόμη μαζεύω μαργαριτάρια από τις Φιλανδό-ειδικές ελληνικές εφημερίδες!!!

Και ξέρω τι λέω, κάτι σου χρωστάω αλλά αυτό που με τρομάζει είναι ότι ενώ κάποιοι άλλοι κάνουν αλυσίδες supermarket εγώ θα κάνω αλυσίδες blogs!!! ;D
Ο χρήστης ovi είπε…
mary

Μαράκι που χάθηκες; Χαίρομαι που σου έφτιαξα τη μέρα και που να δεις το ...δεύτερο μέρος!!! ;D
Ο χρήστης Debby είπε…
Λες να γίνουμε ρεζίλι στα πάτρια εδάφη?? χαχαχαχαχα
Πλάκα θα έχει!!
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
"ενώ κάποιοι άλλοι κάνουν αλυσίδες supermarket εγώ θα κάνω αλυσίδες blogs"

Μ'άλλα λόγια, κατα το μεγαλέμπορας, εσύ πας για μεγαλομπλογκάς!

¦-D

Τρέχα Λεξικoτελίνα, σούβγαλα δουλειά!
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Καλέ μου Ovi
Δεν συμμετέχω αλλά σε διαβάζω καθημερινά.
Πρόκειται να κάνω μια επέμβαση και τις ώρες που δεν είμαι στη δουλειά τρέχω για τις εξετάσεις που θα χρειαστούν. Η επέμβαση έχει προγραμματισθεί για τέλος Οκτωβρίου. Οχι κάτι σοβαρό, αλλά όχι και θέμα ρουτίνας.
Ηθικό ακμαίο ... και θα δούμε.
Να συνεχίσεις. Οι ιστορίες σου με βοηθούν απίστευτα.
Ο χρήστης ovi είπε…
debby

Εσύ θα είσαι προετοιμασμένη άρα ...πλάκα θα έχει, εγώ ήμουν ...σαν να έπεσα στη γη από άλλο πλανήτη!!! ;p

Φοίβος

Καλά δούλευε με κι εσύ τώρα!!! :D Ξέρεις πόσο καιρό προσπαθώ να βάλω μια φωτογραφία στο header και να αλλάξω background; Και ακόμη παιδεύομαι!!!

mary

Ειλικρινά εύχομαι να πάνε όλα καλά!!! Το mail …ξέρεις!!! ;D
Ο χρήστης maika είπε…
.. κοίτα τι μου θύμισες τώρα... κάτι μαϊμούδες που πηδούν απο κλαδί σε κλαδί,δείχνουν τα δόντια τους,στριγκλίζουν , τρώνε και φτύνουν.... μπροστά μας!! βλέπεις να έχουν καμιά διαφορά απο τον υποψήφιο...?? μπααααααααααααα..
Ο χρήστης ovi είπε…
zoo

Αμ βλέπεις που τους εξαγάγουμε κι ολας? Διαβάζοντας τις δηλώσεις του αξιότιμου (χα χα χα) Ψωμιάδη, παραδέχομαι ότι υπάρχουν και πολύυυυυυυυ χειρότερα!!! Άντε παιδιά, τα συλλυπητήρια μου! ;D

maika

Ξέρεις τι αγώνες έχουμε δώσει για τις μαϊμούδες στο ζωολογικό κήπο του Ελσίνκι; Μη τις συγκρίνεις, αυτοί είναι ιδιαίτερη ράτσα!!! ;D
Ο χρήστης ovi είπε…
Καλησπέρα ταξιδεύτρα!!! :D
Ο χρήστης SALOME είπε…
...και βέβαια μας περιγράφεις κάτι πολύ γνωστό ως φιγούρα....το βλέπουμε σε καθημερινή βάση. Η διαφορά είναι ότι παλεύουμε ν' αλλάξει εντός και αυτό δεν είναι καθόλου εύκολο, Θάνο. Και φυσικά δεν το ανεχόμαστε, πολλοί απο εμάς, το μοντέλο του Φλωρινιώτη(παρεπιπτόντως διαφημίζει σχολικά στο ραδιόφωνο τραγουδώντας..."Πειράζει που μου αγοράζω απο τα Jubo...πειράζει;;;") και επίσης είμαστε σίγουροι ότι τέτοιοι ελληνάρες κυκλοφορούν ανεξέλεγκτοι στην Ευρώπη και γενικά αλλά η μόνη απάντηση είναι να είμαστε πιο ενεργοί εμείς που τους κρίνουμε. Και αυτό, επίσης, είναι ακόμα πιο δύσκολο γιατί κι εμείς ούτε τον χρόνο, ούτε την όρεξη έχουμε κάθε φορά ν'αντιμετωπίζουμε τα σούργελα. Πέρα, όμως, από αυτό το έχω ξαναρωτήσει -δεν θυμάμαι που σε blog εννοώ- τελικά ο πολιτικός τι είναι δέκτης ή πομπός; Εγώ θα ήθελα να είναι και τα δύο αλλά φαίνεται ότι ο περισσότερος κόσμος θέλει τον πολιτικό δέκτη και επομένως αυτό που δείχνει αντικατοπτρίζει μια ολόκληρη νοοτροπία και υπο αυτή την έννοια καταλαβαίνω γιατί αποφεύγεις τους Ελληνες. Ωστόσο, ξέρεις όταν βρείς Ελληνα που να σου αρέσει, να είναι δηλαδή μέσα στις προτιμήσεις αυτές των φίλων, ξέρεις, τότε μπορεί να έχεις ακόμα περισσότερα να πεις μαζί του γιατί κάτι σου θυμίζει...δεν ξέρω αν το καταλαβαίνεις αυτό...είναι αυτό το κάτι παραπάνω που δεν εξηγείται αλλά έχει καταγραφεί ως μια άλλη μνήμη...ελπίζω να καταλαβαίνεις και να μην παρεξηγηθώ ως τοπικίστρια ή κάτι τέτοιο. Εγω πάντως αγωνίζομαι εδώ στο νησί και όπου μπορώ-μιλώντας με κάτι τέτοιους Κωστάρες- ν' αλλάξω κάτι. Μερικές φορές δείνουν ότι με συμμερίζονται.
Σκοτείνιασε πολύ με τα τραγούδια του Μάνου στους 10 βαθμούς;;;
Ο χρήστης Derek είπε…
Απορία!

Για αυτόν με τον μπακλαβά-βατόμουρο λες?
Ο χρήστης ovi είπε…
salome

Ωχ, με τον Ψωμιάδη τα έχεις!!! Καλά αυτός έχει ξεπεράσει όλα τα όρια, αλλά για να έρθουμε στον ‘Κωνσταντίνο,’ αυτός είναι απλά γραφικός και όπως θα καταλάβεις στη συνέχεια χαριτωμένος, δυστυχώς άλλοι είναι αυτοί που δημιουργούν τα στερεότυπα και αν θυμάσαι σε παλαιότερο post ο yiannis_h είχε αναφέρει κάποιο παράδειγμα. Υπάρχουν κάποιοι εδώ που σε κάνουν να θέλεις να δολοφονήσεις, δειλά θρασύδειλα ανθρωπάκια που ζουν παρασιτικά και που έρχονται εδώ για δυο τρία χρόνια χάρις στο καμάκι και αφού παραβιάζουν κάθε παράγραφο του ποινικού κώδικα φεύγουν έχοντας καταστρέψει κόσμο και έχοντας αφήσει και πίσω τους και ένα δυο παιδάκια.

Ένα παράδειγμα ελληνάρα, πριν από τρία χρόνια παίρνω τηλεφώνημα από Έλληνα γύρω στα 24 που πολύ θρασύτατα μου λέει ότι σαν Έλληνας έχω υποχρέωση να του βρω δουλειά τώρα αμέσως. Του απαντάω ότι μπορώ να τον κατευθύνω να βρει δουλειά αν θέλει και αφού με βρίζει με τον χειρότερο τρόπο μου κλείνει το τηλέφωνο. Το ίδιο επαναλήφθηκε αρκετές φορές καταλήγοντας μετά από ένα μήνα ότι δεν έχει λεφτά και είναι υποχρέωση μου σαν Έλληνας να του δώσω λεφτά να ζήσει. Στους τρεις μήνες έμαθα ότι έφυγε έχοντας χρεώσει κάθε φτωχιά ελληνική ψυχούλα στο Ελσίνκι και έχοντας χρεώσει της κάρτες της Φιλανδής σε σημείο που κόντευε να πάει φυλακή.

Όσο για τους πολιτικούς συμφωνώ ότι πρέπει πάνω από όλα να εμπνέουν. Υπάρχουν και τέτοιοι πολιτικοί, έχω γνωρίσει και εδώ και στην Αγγλία. Υπάρχουν και στην Ελλάδα αλλά ποτέ μην ξεχνάς ότι οι πολιτικοί δεν κάνουν τίποτα περισσότερο από το να αντικατοπτρίζουν την κοινωνία μας και ο Ψωμιάδης δεν εμφανίστηκε από μόνος του κάποιοι τον ψήφισαν για να βγει. Κάποιοι που έχουν τον αντίστοιχο περί στριγκ λόγο, (ω ναι, το άκουσα κι αυτό) και μην αμφιβάλεις ότι σ’ αυτούς συμπεριλαμβάνονται και πολλοί ‘διανοούμενοι’ (άλλη μια λέξη που έχω πρόβλημα) και ναι χρειάζεται μια αλλαγή, αλλά αυτή την αλλαγή την ακούω από το 76 και ακόμα δεν έρχεται γιατί και εμείς περιμένουμε αυτοί οι ίδιοι να κάνουν την αλλαγή οι ίδιοι που δεν έχουν δουλέψει ποτέ αλλά κληρονομήσανε την καρέκλα του αντιπροσώπου του λαού. Θυμήσου όταν το ποσοστό αυτών που ψηφίζουν έπεσε κάτω από το 40% οι Φιλανδοί πάθανε ...χοντρή πλάκα!!!

Υ.Γ. ήταν πολύ σκοτεινά! :)
Ο χρήστης ovi είπε…
derek

Μέσα είσαι!!! ;D
Ο χρήστης Derek είπε…
να σου υπενθυμίσω ότι μου έχεις υποσχεθεί καφέ με τον εν λόγω κύριο!!!

(έχω και τον Asa μάρτυρα!!!)
Ο χρήστης ovi είπε…
ναι βρε παραπονιάρη!!! ;D
Ο χρήστης SALOME είπε…
Οχι δεν εννοώ τον Ψωμιάδη γιατί αυτόν τον έχω πάρει απόφαση. Είναι τόσο εμφανής η γλίτσα που απλά δεν περνάω απο τον δρόμο....Οσο για τους ελληνάρες της Σκανδιναβίας κάτι ξέρω κι εγώ. Είχα γνωρίσει έναν απο δαύτους στη Σουηδία -ένα καθόλου και τίποτα όπως λέμε εδώ- με το χρυσό ρολόι στο χέρι που έλεγε στην ηλικιωμένη μάνα του περήφανα: Κι αυτό το μωρό δικό μας είναι. Τώρα η Σουηδέζα δεν ξέρω γιατί δεν το βλέπει αυτό για να μην ρίχνουμε το άδικο μόνο στην μια πλευρά...άρα κι εκεί έχει απ' όλα απλά υπάρχουν κανόνες που ναι μεν αγωνιζόμαστε χρόνια τώρα να τους βάλουμε αλλά απο την άλλη το εύκολο είναι και το πιο βολικό...άλλοι φεύγουν...άλλοι αποστασιοποιούνται ...άλλοι σιωπούν κι άλλοι συμβιβάζονται. Είναι απλό.Οσο για τους εκπροσώπους μας αυτό είπα κι εγώ ότι δεν είναι αμέτοχος ο λαός και τελικά αντικατοπτρίζεται μέσα απο τα ΄"λαμόγια" μια ολόκληρη νοοτροπία...Περιμένω τη συνέχεια για τον Danny de Vito της Φιλανδίας.
Και για να σου περιγράψω τα σκοτάδια στην ανατολική παραμεθώριο άκου κι αυτό:
"Φεγγάρι ρυμουλκεί κρουαζιερόπλοιο
κάτασπρο φουσκωτό, δαντελωτά παραθυράκια
κεντημένο σα νυφικό φυγής γεροντοκόρης
με ρυμουλκούμενο νυμφίο"(Γιαλό-Γιαλό Κ.Δημουλά)
:), :)
το μειδίαμα που λέγαμε στο σκοτάδι
Ο χρήστης ovi είπε…
salome

Άσε την ίδια ερώτηση είχα κι εγώ και με τις εγγλέζες που έζησα πολλά χρόνια. Τελικά και ζώντας τους από κοντά το μόνο που μπορώ να πω είναι ότι από τη μια δεν έχουν κανένα λόγο να μην τους πιστέψουν όταν τις παραμυθιάζουν και στην συνέχεια παγιδεύονται σε αυτή τη πουριτανική σκανδιναβική ηθική, όσο περίεργο και να ακούγεται και από την άλλη έχουν κάνει τέτοιους μύθους για τους νότιους που τους πιστεύουν!!!

Χαχαχα κι εγώ De Vito τον φωνάζω!!! ;D

Άσε και σήμερα ...σκοτάδι έχει!!!

playmobil

;D

Αν και θα γίνω πιο αναλυτικός σε επόμενο post οι βασικοί λόγοι είναι, οι περισσότεροι Έλληνες ήρθαν όταν άνοιξε η αγορά της γούνας και γι αυτό ακόμα και σήμερα η μεγαλύτερη ομάδα Ελλήνων είναι από τη Καστοριά και μετά έρχονται τα καμάκια της Ρόδου. Με το τέλος του 80 και κάπου στις αρχές του 90 έπεσε η αγορά της γούνας και ταυτόχρονα ήρθε και η τεραστία οικονομική κρίση της Φιλανδίας που οδήγησε πολύ κόσμο στην καταστροφή. Μη σου φανεί περίεργο άλλος ένας λόγος ήταν ότι αυτοί που ήρθαν στη Φιλανδία στις αρχές του 80 στις αρχές του 90 χωρίζανε και ...φεύγανε!!! τέλος το μεγαλύτερο ποσοστό των ξένων φεύγει μετά τον τρίτο τέταρτο χειμώνα!!! Είναι εκεί που το σκοτάδι είναι λίγο ...πιο βαρύ!!! :)
Ο χρήστης dodo είπε…
"...και μετά έρχονται τα καμάκια της Ρόδου".
Εξαγωγή...γαμπρών από την υπερήφανη Ελλάδα;!
Ο χρήστης ovi είπε…
dodos

Τι εξαγωγή, εδώ είμαι σίγουρος ότι έγινε ανταλλαγή πληθυσμών!!! ;D

Στη Ρόδο σύμφωνα με κάποια έρευνα που έγινε εδώ λόγο εκλογών ζουν γύρω στους 3,000 Φιλανδούς ή καλύτερα 2,998 Φιλανδές και δυο Φιλανδοί που δουλεύουν σε φιλανδικό ταξιδιωτικό γραφείο!!! Το δεύτερο σε σειρά σημείο της Ελλάδας που ζουν Φιλανδοί είναι η Αθήνα και ακολουθεί η Πάργα!!! Σαν να βλέπεις που πάνε τα charter της Air Finland και της Blue 1 των δυο εταιριών charter της Φιλανδίας!!!
Ο χρήστης ovi είπε…
playmobil

Φαντάσου σχεδόν πέντε μήνες νύχτα με μέρα (οχι ήλιο) που κρατάει το πολύ δύο ωρες και που βέβαια χιονίζει και η θερμοκρασία χτυπάει τις καλες μέρες -18. Και βέβαια δεν έχεις και τίποτα να κάνεις αν δεν έχεις προσωπικά ενδιαφέροντα. Δουλειά και γρήγορα σπίτι και ύπνο απο τις 10. Γι αυτο και τα μεγάλα ποσοστά αλκοολισμού. Και οι κλειστοί σε γενικές γραμμές Φιλανδοί δεν ...μιλιούνται το χειμώνα!

Το χειρότερο είναι οτι τώρα πιά βλέποντας εναν ξένο ξέρω πόσο θα αντέξει!!!
Ο χρήστης YO!Reeka's είπε…
τέλεια ιστορία!!!
την ξαναδιάβασα και έριξα πολύ γέλιο, αν και είμαι σίγουρος πως εσύ δεν το διασκέδασες καθόλου
Ο χρήστης Кроткая είπε…
Δεν το πιστέυω! Το έχω διαβάσει ήδη δύο φορές, έχω ξεκαρδιστεί οχτακόσιες φορές, αλλά δεν το πιστεύω ότι συνέβη αυτό το πράγμα και δνε εφτασε τρεχοντας ο ζουρλομανδύας!

ΕΛΕΟΣ ΛΕΜΕ!!

Έχω κι εγώ παρόμοιες ιστορίες βέβαια, όχι άμεσα σχετιζόμενες με πολιτευόμενους, αλλά με πολλά υποσχόμενους ναι!
Ο Τουτάτης να μας φυλάει!
Ο χρήστης ovi είπε…
gelial

Και τότε ξέρεις πόσος κόσμος διασκέδαζε; Δεν μπορείς να φανταστείς!!! :D

krotkaya

Σε πληροφορώ ότι συνεχίζει ...αλλά αν σου πω τι θα αφήσω για το επόμενο επεισόδιο; :)

Ποιος Τουτάτης; Εδώ έπεσε ο ουρανός στο κεφάλι μου!!! ;D
Ο χρήστης Ecumene είπε…
Aυτα τωρα εγιναν επι Δικτατορίας;...

Ηταν και αντιστασιακός μηπως;;

:)
Ο χρήστης ovi είπε…
Τι αντιστασιακός; Νομίζεις ότι τυχαία διάλεξα το επώνυμο ‘Παπαδόπουλος’; Περίμενε, το βραδάκι θα περάσω το δεύτερο μέρος και θα καταλάβεις περισσότερα!!! ;D
Ο χρήστης Ecumene είπε…
Για τη Σουηδία ξερουμε οτι
στη δικτατορία μας βοηθησε...

Η Φινλανδία τί εκανε;..

Τελείως απομονωμένη τότε;..
Ο χρήστης ovi είπε…
Βοήθησε αλλά καμιά σύγκριση με τη Σουηδία και τώρα μιλάς για μια εποχή που είναι θέμα αν υπήρχαν 300 ξένοι όλοι μαζί στη Φιλανδία και εάν τώρα τα τελευταία χρόνια το Ελσίνκι έχει αρχίσει να μοιάζει με βορειοευρωπαϊκή πόλη φαντάσου τι γινόταν το 60. να σου δώσω να καταλάβεις τα μακαρόνια μπήκαν στη διατροφή των Φιλανδών τέλη 60 που άνοιξε το πρωτο ιταλικό εστιατόριο, μέχρι τότε μόνο το υπερκατάστημα stockmans είχε μακαρόνια
Ο χρήστης George Sou είπε…
Αμάν το έκοψες στο καλύτερο!
Αν διαβάζεις τα τελευταία νέα από Ελλάδα, θα καταλάβεις ότι η διακυβέρνηση μας, έχει αλλάξει μόνο ως προς την εξωτερική εμφάνιση...
Ο χρήστης dodo είπε…
"...τα μακαρόνια μπήκαν στη διατροφή των Φιλανδών τέλη 60..."
Δηλαδή, πρόσφερες τότε στον Φινλανδό καλεσμένο σου καπνιστό σολωμό γιά να τον περιποιηθείς, αλλά εκείνος προτιμούσε την μακαρονάδα...
Ο χρήστης ovi είπε…
g_help_me

Αν με αφήσει ο blogger που πραγματικά μου έχει βγάλει τη ψυχή απόψε σε λίγο θα βάλω το μέρος β’ ;D

dodos

Σε πληροφορώ ότι η πεθερά μου τρώει μακαρόνια μόνο όταν έρχεται σε μας και τις φαίνονται ...περίεργα για κυρίως φαγητό γιατί είναι φαγητό χωρίς ...πατάτες!!! Και οι Φιλανδοί αν δεν έχουν στο τραπέζι πατάτες δεν χορταίνουν, και όταν λέμε πατάτες για να μην προτρέξετε εννοούμε βραστές πατάτες!!! :D
Ο χρήστης ovi είπε…
Εδω και μία ωρα προσπαθώ να περάσω το καινουργιο post αλλά ...αδύνατον!!! Θα ξαναπροσπαθήσω σε λίγο, αλλιώς πάει γιά αύριο!!!

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Περί Ελληνικής κοινότητας στη Φινλανδία ...ξανά!

Διάλειμμα με χιόνι

Κασσελάκιος ο λόγος