Friday, September 22, 2006,8:18 PM
Ένας Έλληνας πολύ Φιλανδός Episode V το τέλος
Και έτσι φτάσαμε δευτερόλεπτα πριν αρχίσει η εκπομπή να προβάλλεται στη φιλανδική τηλεόραση ζωντανά με τον Κωνσταντίνο ήρεμο να ψάχνει να βρει ποια είναι η σωστή κάμερα που πρέπει να κοιτάζει.

Όπως θα θυμάστε η εκπομπή μεταδίδεται από το κρατικό κανάλι άρα δεν υπάρχουν διαφημίσεις. Το σκηνικό είναι πολύ προσεγμένο μιας και το studio που γίνεται η εκπομπή είναι ένα ψηλοτάβανο νεοκλασικό, είναι σαν να κάθεσαι στο ανάλογο σαλόνι του σπιτιού με κλασικές πολυθρόνες. Για διακοπή ώστε να πάρουν ανάσα οι καλεσμένοι, κάθε δέκα περίπου λεπτά και αφού κάνει δυο κύκλους με τους καλεσμένους της η παρουσιάστρια από ένα κλειστό ψευδοπαράθυρο εμφανίζεται η σκιά ενός σαξοφωνίστα που παίζει ζωντανά για ένα με δυο περίπου λεπτά.

Η παρουσιάστρια πάντα πολύ ήρεμη και εντυπωσιακά για Φιλανδή πολύγλωσση, μιλάει με αρκετή άνεση Σουηδικά, Αγγλικά, Ρωσικά, Γερμανικά και Γαλλικά. Φανταστείτε τώρα ένα κλειστό ημικύκλιο με την παρουσιάστρια στα δεξιά με δίπλα της τον Κωνσταντίνο και από την άλλη τον ένα Τούρκο, ένα Σομαλό, τον άλλο Τούρκο τον κομουνιστή, τη Σομαλή που μιλούσε μόνο Αγγλικά, ένας Σύριος και ένας Αιγύπτιος. Υπήρχαν και άλλοι ξένοι υποψήφιοι αλλά αυτοί θέλησαν να συμμετάσχουν όπως εξήγησε στην εισαγωγή της η παρουσιάστρια. Ο Κωνσταντίνος την κοίταζε και εγώ είχα αρχίσει να ανησυχώ γιατί είχα αρχίσει να μαθαίνω αυτό το βλέμμα.

Πρώτη ερώτηση ποιο κόμμα εκπροσωπείτε και πόσο καιρό έχετε στη Φιλανδία. Εδώ πραγματικά μου έκανε εντύπωση και αν θυμηθώ ειδικά και κάτι δηλώσεις Ελλήνων μεγαλοπολιτικών περί ‘ξένων’, όλοι μαζί και δεν πλησιάζανε τα χρόνια που είχε ο Κωνσταντίνος στη Φιλανδία. Ο Κωνσταντίνος απαντάει κάτι πολύ χαμηλόφωνα και ίσα που ακούγεται έτσι η παρουσιάστρια νομίζοντας ότι έχει τρακ συνεχίζει με την επομένη ερώτηση χωρίς να σταματήσει να διευκρινίσει τι λέει ο Κωνσταντίνος. Η δεύτερη ερώτηση είναι για το πως βρεθήκανε στο κόμμα που βρεθήκανε και πάλι ο Κωνσταντίνος δεν ακούγεται. Ευτυχώς πέφτει το σαξόφωνο και μια βοηθός τρέχει να δει μήπως συμβαίνει κάτι με το μικρόφωνο του Κωνσταντίνου. Αφού το χτυπάει δυο τρεις φορές, σιγουρεύεται ότι δεν συμβαίνει τίποτα και η παράγωγος μου κάνει νόημα ότι μάλλον έχει τρακ οπότε εγώ παίρνω ανάσα. Καλό αυτό, θα φαίνεται και σεμνός!

Το σαξόφωνο τελειώνει και οι προβολείς ξανανοίγουν, η παρουσιάστρια κάνει την επομένη ερώτηση, τι θα σημαίνει για την κοινότητα τους η εκλογή τους.

Ο Αιγύπτιος που ήταν ακριβώς απέναντι από την παρουσιάστρια ξεκινάει μιλώντας για την καταπιεσμένη ξένη μειονότητα και για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, για θέματα ανεργίας και για τα επιδόματα. Ο Σύριος συνεχίζει από εκεί που σταμάτησε ο Αιγύπτιος και συμπεριλαμβάνει και λίγο παλαιστινιακό μέσα στην ομιλία του, γιατί αυτά πια δεν ήταν απαντήσεις αλλά ολόκληρες ομιλίες. Η παρουσιάστρια για να ξεφύγει λίγο γυρνάει στη μοναδική γυναίκα της παρέας τη Σομαλή που δεν μιλάει φιλανδικά αλλά εκεί την πατάει γιατί και πρέπει να κάνει την ερώτηση στα αγγλικά και να μεταφράσει την απάντηση. Ευτυχώς ο κοπέλα ήταν σύντομη κάνοντας κι αυτή μια ιστόρηση στα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Σομαλική κοινότητα. Το σαξόφωνο μας σώνει κι εγώ παίρνω ανάσα, τα πρώτα είκοσι λεπτά είχαν φύγει, άλλα σαράντα και τελειώσαμε.

Το σαξόφωνο τελειώνει και έρχεται η σειρά του Τούρκου – του κουμουνιστή, που σε κάτι από κνιτικο ρυθμό του 70 αρχίζει να μιλάει για τα δικαιώματα του ξένου εργάτη που τον εκμεταλλεύεται η Φιλανδία. Ο Κωνσταντίνος έχει αρχίσει και κουνάει νευρικά το πόδι του και έρχεται η σειρά του άλλου Τούρκου. Αυτός αφού μιλάει λίγο για τη τουρκική κοινότητα που η αλήθεια είναι ότι είναι μια από τις μεγαλύτερες μειονότητες στη Φιλανδία, αναφέρει την ανάγκη καλύτερης διανομής των επιδομάτων και καταλήγει με τη σαφή δήλωση ότι θα βοηθήσει την Φιλανδία να καταλάβει τι αξία έχει η συμμετοχή της Τουρκίας στην Ε.Ε.

‘Τι λες ρε Τούρκε,’ αυτό ακούστηκε πεντακάθαρα και ήταν στα ελληνικά!!! Ξέχασα να σας πω ότι στη μέση υπήρχε ένα τραπεζάκι με ποτήρια νερό, ένα μικρό βάζο και σαν διακοσμητικό ένα παλιό ραδιοφωνικό μικρόφωνο. Ο Κωνσταντίνος λοιπόν άρπαξε το μικρόφωνο και στάθηκε όρθιος στη μέση του ημικυκλίου αδιαφορώντας για τα καλώδια που τραβήχτηκαν και τους καμεραμάν που ψάχνανε τι να κάνουν. Και συνεχίζει ο Κωνσταντίνος και η κοπέλα δίπλα μου που μου μετάφραζε σε κατάσταση υστερίας. ‘Εγώ είμαι Φιλανδός και οχι σαν αυτούς εδώ, και επειδή είμαι Φιλανδός και οι Φιλανδοί με ψηφίζουν το πρωτο πράγμα που θα κάνω μόλις εκλεγώ είναι να στείλω όλους αυτούς πίσω στη πατρίδα τους για να τη βοηθάνε από κοντά!’ και συμπλήρωσε στα ελληνικά, ‘βρε αει στο διάολο κωλοξενοι’ τώρα συνέβησαν πολλά πράγματα ταυτόχρονα, πρώτον οι Φιλανδοί που δεν είναι μαθημένοι σε κάτι τέτοια είχαν πάθει πλάκα και απλά ...παρακολουθούσαν τον Κωνσταντίνο να αφήνει το μικρόφωνο στη θέση του, η παρουσιάστρια έψαχνε να βρει το ποτήρι της, η Σομαλη ρώταγε τι συμβαίνει στα αγγλικά, ο ένας Τούρκος άναψε τσιγάρο και γέλαγε και ο άλλος κινήθηκε προς τον Κωνσταντή. Ο Σομαλος σηκώθηκε μιας και ήταν πιο κοντά να μπει ανάμεσα στον κωνσταντη και τον Τούρκο, ο Αιγύπτιος κινιόταν απειλητικά κι αυτός και ο Σύριος κάτι ούρλιαζε στη γλώσσα του. Την άμεση συνέχεια την έχασα γιατί και τα δυο τηλέφωνα που είχα μαζί μου άρχισαν να χτυπάνε, όταν ξαναγύρισα το βλέμμα μου ο Τούρκος έφευγε από το studio, ο Σομαλός κράταγε το κεφάλι του και γενικά γινόταν ο χαμός μέσα εκεί με τον σαξοφωνίστα να παίζει κάτι ...

Αργότερα έμαθα ότι το πρόγραμμα φυσικά διακόπηκε και αντικαταστάθηκε με κλασική μουσική. Ο Κωνσταντίνος μου δήλωσε ότι η όλη ιστορία του είχε ανοίξει την όρεξη και καλά θα κάναμε να φύγουμε γρήγορα μπας και βρούμε τίποτα ανοιχτό!!! Η παρουσιάστρια παρ΄ όλο ότι το Ελσίνκι είναι μικρό και έχουμε συναντηθεί δεν μου ξαναμίλησε ποτέ, η παραγωγός μετά από ένα μεθύσι και αφού μου είπε ότι είχε μάθει σε βρισιές σε όλες τις πιθανές γλώσσες συμπεριλαμβανομένων και των ελληνικών μου μίλησε! Ο Σομαλός είχε πονοκεφάλους για μέρες, κάποιος από τους δυο τον είχε χτυπήσει καθώς έμπαινε στη μέση.

Ο Κωνσταντίνος μετά από εκείνο το βράδυ ήταν σίγουρος ότι θα εκλεγεί, εγώ κόντευα να τρελαθώ από τα τηλεφωνήματα. Δεν υπήρχε καμιά, απολύτως καμιά έστω και τοπική εφημερίδα στη Φιλανδία που δεν ήθελε να του πάρει συνέντευξη. Ακόμη και δυο εφημερίδες από τη Σουηδία! Η κόρη του, του έφτιαχνε άλμπουμ με τα αποκόμματα. Η πιο καλή του δήλωση ήταν για τα εστιατόρια, θα απαιτούσε όταν γινόταν υπουργός εμπορίου (μέχρι εκεί είχαμε φτάσει) να μηδενίσει τους φόρους για τους εστιάτορες μιας και εκτελούν λειτούργημα, ταΐζουν το πεινασμένο κοσμάκη!!!

Εγώ συμβιβάστηκα και απλά πότε-πότε όταν με ρωτούσε του έλεγα τι να πει αλλά και πάλι χωρίς να τρέχω όπως έτρεξα το πρωτο καιρό, άλλωστε οι εκλογές πλησιάζανε και οι υπόλοιποι υποψήφιοι μου χρειαζόντουσαν βοήθεια μιας και στη περιφέρεια μου είχε πέσει ιδιαίτερη πίεση για την τρίτη ψήφο. Στο μεταξύ είχα γνωρίσει και την υπόλοιπη οικογένεια και κάποια στιγμή η κόρη μου είπε ότι μιας και μόνο εμένα ακούει (τώρα αυτό το συμπέρασμα πως το βγάλανε και συνεχίζουν να το λένε ακόμη και τώρα, δεν μπορώ να το καταλάβω), να τον πείσω να είναι αυτή η φορά η τελευταία που κατεβαίνει υποψήφιος. Ο Κωνσταντής ήταν υποψήφιος σε όλες τις φιλανδικές εκλογές, δημοτικές, βουλευτικές ακόμα και για πρόεδρος του σχολικού συμβουλίου, σε όλα τα πιθανά συνδικάτα και ενώσεις.

Έτσι αποφάσισα να τον στριμώξω και να μάθω τι συνέβαινε. Ήδη είχα μάθει τι είχε συμβεί με τα προσπέκτους και τις αφίσες που είχε τυπώσει. Τα κείμενα τα είχε γράψει ο ίδιος σε ένα ταξίδι του στο νησί, γιατί στο νησί ο τυπογράφος είναι κουμπάρος (για να είμαστε και επίκαιροι) και ήθελε να του τα τυπώσει αυτός. Και σαν να μην έφτανε αυτό ανακοίνωσε σε άλλους συνυποψήφιους ότι είχε πετύχει ...καλές τιμές και έτσι το μισό κόμμα είχε τυπώσει τις μπροσούρες στο ...νησί!!! τώρα κάθε υποψήφιος έπρεπε για την υποψηφιότητα του να πληρώσει περίπου 1,000 φιλανδέζικα μάρκα και αν θυμάμαι καλά πρέπει να ήταν σχεδόν 350,000 δραχμές. Ο Κωνσταντίνος ήταν τελευταίος από τους υποψήφιους που πλήρωσε γιατί ...έπρεπε να πληρώσουν οι υποψήφιοι τα εκτυπωτικά!!! Γενικά ο Κωνσταντής δεν πλήρωσε τίποτα για εκτυπωτικά και υποψηφιότητα από την τσέπη του.

Η δύναμη του έγκειται κυρίως στο ότι είναι ο παλαιότερος Έλληνας εστιάτορας στη Φιλανδία που ακόμα υπάρχει και με τον μοναδικό του στιλ έχει γίνει γνωστός. Υπήρχε άλλος ένας Έλληνας εστιάτορας ακόμη πιο τρελός που θα σας πω σε άλλο επεισόδιο. Από τα μαγαζιά του έχουν περάσει οι πάντες ακόμα και η σημερινή πρόεδρος ήταν πελάτης και τον θυμάται. Στη δε περιοχή που έχει το μαγαζί του απλά τον ξέρουν όλοι. Στο εμπορικό κέντρο δε, τα έχει τόσο καλά με τη διεύθυνση ώστε τη περίοδο των εκλογών το κόμμα να έχει μόνιμα τον κεντρικό διάδρομο ενώ τα υπόλοιπα να βολεύονται στους περιφερειακούς διάδρομους.

Σε τρεις μέρες και αφού εγώ έχω ηθελημένα πνιγεί όσο πιο μακριά του μπορούσα με παίρνει τηλέφωνο και μου λέει ότι είναι επείγον να συναντηθούμε για ...φαγητό! Εδώ χρειάζεται να πω μια λεπτομέρεια, αν και ο Κωνσταντίνος έχει δικό του εστιατόριο τρώει σε όλα τα απαράδεκτα καπηλειά του Ελσίνκι. Η λογική είναι για να τα δοκιμάζει μήπως και κάνουν καμιά περίεργη συνταγή η πραγματικότητα είναι ότι σε μερικά από αυτά μπαίνεις και κάνεις την προσευχή σου να βγεις ζωντανός. Όλα σερβίρουν κοτόπουλο, κρέας ή ψάρι με πατάτες, σε πουρέ ή βραστές. Οι έχοντες κάνει Φιλανδία ξέρουν πια μέρη εννοώ και τι σερβίρουν, και όλο αυτό με σάλτσα, αλλά τόσο πολύ και τόσο πηχτή που δεν έχει σημασία τι τρως όλα το ίδια γεύση έχουν.

Σε ένα τέτοιο βρεθήκαμε και κάτσαμε σε μια γωνία για ...να μην μας ακούσει κανένας. Στη Φιλανδία όπως και σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες υπάρχει και ένα κόμμα, ας το πούμε με βαθιά αναπνοή και ήρεμα ... ξενοφοβικο. Η Φιλανδία έχει το κόμμα των αληθινών ή γνήσιων Φιλανδών. Το κόμμα αυτό έχει και βουλευτές στη φιλανδική βουλή έναν ανόητο τύπο τέως παλαιστή στο αμερικάνικο τηλεοπτικό παιχνίδι (δεν ξέρω πως αλλιώς να το χαρακτηρίσω) οι μονομάχοι και έναν δικηγοράκο που δεν ξέρει τι λέει. Φυσικά αυτό ήταν το μοναδικό κόμμα που κατέβαινε στις εκλογές χωρίς ξένο ...τουλάχιστον μέχρι εκείνη τη στιγμή!!! Είχαν κάνει πρόταση στον Κωνσταντίνο να αλλάξει κόμμα!!!

Πριν προλάβω να εκραγώ ο Κωνσταντίνος μου εξήγησε πια ήταν τα πρότυπα του. Κατ΄ αρχήν είναι καλός χριστιανός, τόσο καλός ώστε το σλόγκαν του είναι, πατρίδα θρησκεία οικογένεια. Μου ανέπτυξε τη θεωρεία, η πιο ευτυχισμένη περίοδος στην Ελλάδα, όλοι είχανε δουλειά, καθόλου απεργίες, το χρήμα έρεε. Μετά μου είπε ότι γι αυτόν ο μεγαλύτερος ηγέτης και πρωθυπουργός που είχε ποτέ η Ελλάδα είναι ο Σημίτης!!! Όσοι έχετε αδύναμη καρδιά καλύτερα να αποφύγετε την συνέχεια. Η Ελλάδα θα σωνότανε αν γινόταν κυβέρνηση συνασπισμού με τον Σημίτη πρωθυπουργό, τον Καραμανλή υπουργό εξωτερικών και τον Χρυστοδουλο αντιβασιλέα!!! Και αυτά μέχρι να έρθει ο Κωστάκης. Σημειωτέον και μου το είπε εκείνη τη μέρα, στον Κωστάκη στέλνει κάρτες σε όλες τις γιορτές και των παιδιών και μια φορά του απάντησε κι όλας!!! Οι κουμουνιστές είναι καλοί άνθρωποι βρε παιδί μου αλλά γιατί ασχολούνται με την πολιτική, αφού αγαπάνε τόσο πολύ τους άλλους ανθρώπους να γίνουν δάσκαλοι! Οι σοσιαλιστές είναι κρυφοκουμουνιστες και να πάνε στη Σιβηρία όλοι τους!!!

Σε εκείνη τη συζήτηση έκανα το λάθος να του πω ότι αν ο Κωστάκης επέστρεφε έστω και σαν ιδιώτης στην Ελλάδα μόνιμα εγώ θα παρέδιδα το ελληνικό μου διαβατήριο. Από τότε και ειδικά μετά τον ερχομό του Καραμανλή με ρωτάει όποτε με βρίσκει πότέ θα παραδώσω το διαβατήριο μου.

Στις εκλογές ο Κωνσταντής πήρε 267 ψήφους αλλά φανταστείτε ότι εδώ Φιλανδία, με 540 εκλεγόταν. Συμμετείχε σε μια ακόμα αναμέτρηση για τις δημοτικές και υστέρα κατάφερα να τον πείσω να σταματήσει. Για να τον καταφέρω χρησιμοποίησα το παράδειγμα του Μάνου. Έτσι φτιάξαμε ένα κόμμα φάντασμα όπου ο ίδιος είναι πρόεδρος και το μοναδικό μέλος και βγάζει κατά περιόδους ανακοινώσεις που τις στέλνει και στις τοπικές εφημερίδες του ...νησιού του! Του έφτιαξα μέχρι και εφημερίδα που την φωτοτύπησα καμιά εκατοστή φορές και την δίνει στους γνωστούς του.

Η οικογένεια του όποτε έχει πρόβλημα τρέχει σε μένα να τους βοηθήσω και τώρα πια συμμετέχω και στα σοβαρά οικογενειακά συμβούλια. Δυστυχώς για τον Κωνσταντή ο γιος του έχει εξελιχτεί σε ένα τεμπέλη χαραμοφάη που ζει από τα λεφτά του μπαμπά και ο Κωνσταντής κάθε φορά βλαστημάει που είμαι παντρεμένος. Αλλά μου λέει κι ολας, Φιλανδέζα είναι πόσο θα αντέξεις, θα χωρίσεις και θα πάρεις την κόρη μου να ανασάνουν και οι επιχειρήσεις μου.

Εκτός από τα εστιατόρια του που έχουν γίνει πια τρία μιας και κάποια στιγμή όλη η οικογένεια μου ζήτησε να τους κάνω κάποια πρόταση για επέκταση και αυτό που είπα και το άκουσαν και το εφάρμοσαν, έχει μια καφετέρια και μια επιχείρηση εξοπλισμών. Δεν κάνω τον έξυπνο ότι εγώ τον έφτιαξα, αν δεν ήταν ήδη αυτό που ήταν δεν θα μπορούσε να κάνει το επόμενο βήμα που εγώ απλά του υπέδειξα. Φαντάζομαι ήταν και λίγο θέμα τύχης και από ότι φαίνεται μετά από 30 χρόνια στη Φιλανδία αυτός ο άνθρωπος έχει μπόλικη.

Στα χρόνια που τον γνωρίζω μου έχει κάνει πολλά χουνέρια, κάποια στιγμή του είπα για μια δουλειά που προσπαθούσα να χτυπήσω σε μεγάλο περιοδικό, μετά από δυο μέρες με κάλεσαν για συνέντευξη και αφού μου εξήγησαν πολύ ευγενικά ότι δεν υπήρχε περίπτωση να πάρω τη θέση του αρχισυντάκτη μιας και ψάχνανε Φιλανδό, ήθελαν να με γνωρίσουν επειδή πήραν ένα γράμμα που τους κίνησε την περιέργεια. Και μου δείξανε το γράμμα του Κωνσταντή!!! Τι να σας λέω τώρα, αυτοί γελάγανε κι εγώ έκλαιγα!!! Το γράμμα έλεγε ότι αν δεν με προσλαμβάνανε θα έφερνε όλους τους γνωστούς του βουλευτές από την Ελλάδα για να τιμωρήσουν τη Φιλανδία στην ΕΕ. Κάποια στιγμή βρεθήκαμε ταυτόχρονα στο κόμμα και με συνέστησε σε όλους και στον γραμματέα λέγοντας τους ...είδατε πόσο σας βοήθησε ο Έλληνας που σας έφερα; Σημαντικό για να το ξεκαθαρίσω, ο Κωνσταντής δεν ανήκει σε καθαρά δεξιό κόμμα!!!

Οι τρεις από τους έξη υποψηφίους μου εκλέχτηκαν και οι άλλοι τρεις πήραν πολύ καλό αριθμό ψήφων ώστε εκτός από την αμοιβή μου να πάρω και δώρο από όλους τους. Με τον Κωνσταντή δεν είχα κάνει καμιά συμφωνία αλλά με είχε παρασύρει το τσουνάμι. Τρεις μέρες μετά τις εκλογές έρχεται στο σπίτι μου και μου δίνει ένα φάκελο και μια κούτα τσιγάρα και μου λέει, ξέρεις τι αξία έχουν αυτά τα χρήματα στην Ελλάδα; Ένα μήνα περνάς άνετα!!! Είχε μέσα 200 μάρκα, κάτι σαν 70,000 δραχμές. Τα τσιγάρα θα ρωτήσετε ... λοιπόν ακόμα και σήμερα όταν πηγαίνει στο νησί παίρνει για δώρο στους φίλους του Marlboros.

Πίνουμε καφέ μια δυο φορές τον μήνα αλλά με παίρνει τηλέφωνο πέντε έξη φορές την ήμερα για να ...μάθει τα νέα από πρωτο χέρι. Ότι και να του πω μου λέει πάντα, καλά αυτό το ήξερα, τώρα το έμαθες εσύ; Το κόμμα εξαργύρωσε την βοήθεια τόσων χρόνων δίνοντας του μια θέση ..σκάνδαλο ευρωπαϊκού επίπεδου. Επειδή φυσικά δεν ήθελα να τον εκθέσω γιατί μόνο από μέσα μπορούσα να πάρω τις πληροφορίες που έχω, περίμενα να φύγει και να αναλάβω τον επόμενο που πήρε τη θέση του. Τα αποτελέσματα της έρευνας που κάναμε με τον Asa θα μπορέσετε να τα διαβάσετε σε λίγο καιρό στο Ovi magazine.

Σε ένα χρόνο βγαίνει στη σύνταξη και σκέφτεται σοβαρά να επαναπατριστεί αν και ...δεν τον βλέπω να αντέχει μακριά από την Φιλανδία για πολύ. Έχω πάρα πολλές ιστορίες με τον Κωνσταντίνο ούτε καν τα πάντα με τις εκλογές δεν ανέφερα, πιθανώς σε κάποιο άλλο Post στο μέλλον να ξαναμιλήσω γι αυτόν.

Και για να απαντήσω γιατί με ακούει, φαντάζομαι είμαι από τους λίγους που προσπαθούν να τον καταλάβουν (ούτε καν η ίδια του η οικογένεια) και όταν χρειάζεται λύση προσπαθώ να του βρω μια στα μέτρα του χωρίς να μειώσω το εγώ του, πάνω από όλα τον ακούω και αυτό είναι το μόνο που χρειάζεται.

Στα χρόνια που το ξέρω δεν έχει αλλάξει καθόλου, κοντός στο ανάστημα αλλά με πολύυυυ μακριά χέρια, δεν υπάρχει σερβιτόρα που να μην το έχει παρατηρήσει. Τελευταία έχει αλλάξει αδυναμίες και κάνει συχνές επισκέψεις στη γειτονική Εσθονία, κάποια στιγμή μου εξήγησε ότι στα πάντα υπάρχει εξήγηση, τα ενοίκια εκεί είναι πολύ πιο ...φθηνά!!!

**********************************

Και για να δείτε τι σου κάνει η Φιλανδία όταν μείνεις αρκετό καιρό εδώ για κάντε μια βόλτα από του Yiannis_h, στη Πολωνία πήγε και ...φιλανδικά μανιτάρια έφερε!!!

**********************************

Η φωτογραφία είναι από το κέντρο του Ελσίνκι, ηρωικοί εργάτες αφιερωμένο εξαιρετικά στον ...’Κωνσταντή’


, , , &
 
posted by ovi
52 comments