Διάλειμμα πριν το Episode III


Ο καιρός αλλάζει με ταχύτητα και το φθινόπωρο έχει αρχίσει ήδη να φαίνεται. Η διαφορά θερμοκρασίας μεταξύ αέρα και θάλασσας γίνεται ορατή. Η ώρα είναι 4.35 και έχει χαράξει από τις 4.00!

Σταμάτησα να ακούω ελληνικό ραδιόφωνο και ειδήσεις κι έτσι μετά από μέρες ηρέμισα!!! Πριν το κλείσω έπαιζε ένα τραγούδι του Ξαρχάκου που μου αρέσει πολύ, ‘Να ’χα τη δύναμη’ νομίζω ότι είναι ο τίτλος. Το πρωτο που άκουσα από το φιλανδικό Nova ήταν το “Sweet Valentine” και νιώθω ότι επιτέλους ανατέλλει ακόμα ο ήλιος και τον απολαμβάνω όσο μπορώ. Ο Οκτώβρης πλησιάζει και μαζεύω αχτίδες για τη πεντάμηνη νύχτα που έρχεται!

Καλή μέρα σε όλους σας!!!



, , ,

Σχόλια

Ο χρήστης ~~kindergarden teacher ~~ είπε…
Την καλήμερα μου στη φθινοπωρινή ,Φινλανδία!! ΑΝ ..θες κοίτα λίγο εδώ:
http://a-mothers-diary.blogspot.com/2006/08/blog-post_25.html#comments
Ο χρήστης Ecumene είπε…
Nα χα τη δυναμη να δω μες στην ομιχλη......

να μην τρακαρω κανα ταρανδο...

και παθω τη ζημιά....

και να με σερνουνε οι φιλοζωικές

και ο Σομαλός ο παίδαρος μεσα στο ρεκτιφιέ.....



:)
Ο χρήστης ovi είπε…
@ sevarose

Καλημέρα, μάλλον κοίταξε ...στο δικό σου ...blog!!! ;)

@ Ergotelinen

:D

P.S. Μάλλον elk θα είναι και θα σε σέρνει ασθενοφώρο με Σομαλό νοσοκόμο!!!
Ο χρήστης Ecumene είπε…
Θελω να πω απο ομίχλη...

πως πατε;...

Απο Αγγλία τουλαχιστον
καλυτερα;..

:)
Ο χρήστης maika είπε…
Kρατώ λίγα λουλούδια κι έρχομαι επίσκεψη στο blogoσπιτό σου.. Δείχνει υπέροχο και σε ονειρεμένη τοποθεσία! Μπράβο!

Εδώ Ρηνανία Βεστφαλία!
Kι εδώ ξημερώνει τόοοοοοοοοοοοσο νωρίς,το σπίτι δεν έχει παντζούρια και μέχρι να συνηθίσω να έχει φως απο τόσο νωρις,τρελάθηκα... και μου έμεινε...

Σου εύχομαι να έχεις ένα όμορφο φθινόπωρο!
Ο χρήστης phivos είπε…
Αντε παιδιά μου, δείτε τον Iceman το μεσημέρι και μετά στο πάπλωμα για χειμερία νάρκη.

Και μην ξεχάσετε να βάλετε το ξυπνητήρι για τα τέλη Απριλίου!
Ο χρήστης Καπετάνισσα είπε…
Τι απίστευτα που μου φαίνονται όλα τούτα...
Το χάραμα στις 4!

Τι έκανε λέει;
Ο Οκτώβρης πλησιάζει;
Ίδιος τρομοκράτης είσαι βρε Ovi μου!


Εντάξει!Παραδίνομαι!
Εγώ...εγώ δεν έκανα τίποτα καλέ...
Ο Σεπτέμβρης μου πέφτει βαρύς...
Ο χρήστης ovi είπε…
@ Ergotelinen

Ομίχλη έχουμε και συχνά, πολλά νερά, η θάλασσα κοντά ... βέβαια κυρίως το Φθινόπωρο και την άνοιξη, το χειμώνα έχουμε ...χιονοθύελες!!! :)

@ maika

καλώς ήλθες! Ξημερώνει κι΄όλας; Τυχερή είσαι ;) κι εδώ ξημερώνει ...τον Απρίλιο και δύει τον ... οκτώβριο!!!

@ phivos

Τρυφερέ, καλά είσαι; Με έχετε μπλέξει οικογενειακώς και με σκυλιά ... τώρα!!! Τώρα το χειμερία νάρκη ήταν υπονοούμενο για δίαιτα; :D

Ξυπνητήρι, μπα!!! Είμαι νυχτερινός τύπος, τωρα ξεκινάω να ζώ και η Φιλανδία με μαγεύει το χειμώνα!!!
Ο χρήστης ovi είπε…
@ Καπετάνισσα

Καλημέρα, σιγά σιγά ετοιμαζόμαστε για το χειμώνα. Τα σπίτια καθαρίζονται γιατί το χειμώνα ...δεν ανοιγεις για να πάρεις αέρα!!! Τον ήλιο τον απολαμβάνουμε όσο περισσότερο μπορούμε γιατί θα τον ξαναδούμε οπως λέει και ο Φοίβος κατά Απρίλιο και βγαίνουν τα χειμωνιάτικα!!! σιγά σιγά είπαμε, εδώ έχουμε και φθινοπωρινά ρούχα!!!
Ο χρήστης ovi είπε…
Σήμερα και μετά απο τρεις βδομάδες τρέξιμο και αγωνία θα κάνω και το ραδιοφωνικό μου!!! Αφιερωμένο στη μικρή μου που έχουμε και 'Groovy kind of love!!!'
Ο χρήστης oistros είπε…
Στου κόσμου τη φρίκη
Τσακάλια και λύκοι
Ξεδιάντροπο στήσαν χορό
Κι εγώ δίχως φίλο
Μια θέση στον ήλιο
Μια θέση στον ήλιο ζητώ

Σκοτεινά τ'ουρανού τα μπαλκόνια
Σκοτεινοί κι οι ανθρώποι στη γη
Πού θα βρούμε καρδιά μου συμπόνια
Πού θα βρούμε καρδιά μου στοργή

Στου κόσμου τη γύμνια
Ξυπνήσαν τ'αγρίμια
Κι αρχίσαν κυνήγι κρυφό
Κι εγώ έρμο φύλλο
Μια θέση στον ήλιο
Μια θέση ζωής σου ζητώ

Γκάτσος - Χατζηνάσιος - Μούσχουρη
Μία θέση στον ήλιο
Για να σου θυμίσω πως πολλοί την νοστάλγησαν.
Την καλημέρα μου
Ο χρήστης Yannis H είπε…
Έλα, αρχίζει σιγά-σιγά ο καιρός των μανιταριών. Suppilovahvero (ανασταίνει νεκρούς!), Kantarelli, tatti. Πριν ένα μήνα, έφαγα mustatorvisieni (αποξηραμένο).

Αχ... η εποχή που είχα στο σπίτι μου, απλωμένο σε σεντόνια τα suppilovahvero να ξεραίνονται (ποτέ δεν τα έβαλα στη σάουνα ή το φούρνο) είναι αξέχαστη. Όπως η γοητεία, να βλέπεις ξαφνικά στο δάσος ένα χαλί από μανιτάρια – τα δώρα της φύσης. Μια φορά, τέλεια χρονιά για μανιτάρια λόγω βροχών, γυρίσαμε από το δάσος με ό,τι πιο εκκεντρικό και σπάνιο. Κάναμε στο ποτ για παν-κέικς στο εξοχικό, σε ανοιχτή φωτιά, ένα μίγμα από όλα: ακόμα και Keltahaaraks, μαζί με κανταρέλι, βόι τάττι και χάπερο διαφόρων ειδών.

Το απόλυτο γκουρμέ!

Αν θέλετε, σας δίνω και μια συνταγή για τα αγαπημένα μου σούπις (τα suppilovahvero στα χαϊδευτικά) που είναι από τα καλύτερα φαγητά που έφαγα στη ζωή μου – και φυσικά, η σπεσιαλιτέ μου. Ευτυχώς, οι φίλοι μου από πάνω ακόμα με προμηθεύουν σούπις κάθε χρόνο – τα υπόλοιπα υλικά, τα βρίσκεις παντού.

Όσο για το πως προτιμώ τη Φινλανδία, καλοκαίρι, φθινόπωρο, άνοιξη ή χειμώνα, νομίζω ξέρεις την απάντηση: οι εποχές είναι τόσο καθορισμένες και η Φινλανδία τόσο διαφορετική, που μοιάζει σχεδόν άλλο κράτος. Δεν μπορείς να διαλέξεις :)
Ο χρήστης ovi είπε…
@ oistros

:) Να σου πώ την αλήθεια όπως λέει και ο Γιάννης στη συνέχεια, η κάθε εποχή της έχει την ομορφιά της εδώ γιατί η ίδια η φύση τη ζεί έντονα!!!

@ Γίαννη

μάντεψε τι τρώγαμε χτες το βράδυ!!! ;D
Pancakes με μανιτάρια και τα κίτρινα μούρα απο τη Λαπωνία!!!

Θέλω τη συνταγή!!! ;)

Θυμάσαι την αλμυρή μανιταροσαλάτα;
Ο χρήστης Yannis H είπε…
Επίσης... αυτή η φωτογραφία που έβαλες, μου θυμίζει ένα βράδυ – φθινοπώρου αν δεν απατώμαι – που βγήκα βαρκάδα σε ένα ποτάμι. Ο ‘ατμός’ το είχε καλύψει ολόκληρο και ήταν τόσο πυκνός που έβλεπες ‘συννεφάκια’ να περνάνε κι από δίπλα σου καθώς προχωρούσε η βάρκα. Λες και θα βγαίνανε ξωτικά από καμιά μεριά...

Όντως, κάποιες στιγμές της φύσης στη Φινλανδία σε κάνουν ξανά παιδί και βγάζουν μια τρυφερότητα που δύσκολα θα βρεις (και δυσκολότερα θα εκφράσεις) στην Ελλάδα! Εδώ είμαστε όλοι αντράκλες – το είπε κι ο Χριστόδουλος :))
Ο χρήστης ovi είπε…
...και αισιόδοξο, όσο και να φαίνεται περίεργο ... ειδικά οταν το λέω στους ...Φιλανδούς!!!
Ο χρήστης Yannis H είπε…
τα κίτρινα μούρα απο τη Λαπωνία: Λάκα, έτσι; Κάνουν και ένα ωραίο ποτό απ' αυτά! :))

Η συνταγή: http://clubs.pathfinder.gr/multicultural/212452?start=20

(σόρυ, δεν ξέρω να βάζω link "εδώ".)

:))
Ο χρήστης Yannis H είπε…
‘Αισιόδοξο’.... Δεν το είχα σκεφτεί έτσι. Εμένα, στα θετικά της, τη θυμάμαι τώρα σαν μια αίσθηση απλότητας, συνέχειας, δεδομένου. Μιας ασφάλειας (δεν αναφέρομαι στην πρόνοια) που είχε ποιότητα.

Ο Νίκος Δήμου είχε ονομάσει το Ελσίνκι ‘την πιο πληκτική πόλη’ – χρειάζεσαι χρόνο για να εκτιμήσεις τη Φινλανδία (ίσως ειδικά αυτή, αν και αυτό ισχύει σε μεγάλο βαθμό για όλα τα μέρη).
Ο χρήστης ovi είπε…
Συνταγή ελήφθει ... οβερ!!! ;D

Για τα links κοίτα εδώ
Ο χρήστης ovi είπε…
@ Γιάννης

αισιόδοξο γιατί υπάρχει η προσμονή, το πρώτο χιόνι, η ένοιξη, ο ήλιος... ;D

Αν έρθεις σαν επισκέπτεις για μιά βδομάδα σαφώς και σου φαίνεται πληκτικό. Αλλά αυτό νομίζω οτι ισχύει και για κάθε μέρος!!!
Ο χρήστης ovi είπε…
ΟΚ! Ωρα να εκπέμπψουμε αισιοδοξία και στους άλλους immigrants στο Ελσίνκι!!! Τα λέμε μετά ...το ραδιόφωνο!!!
Ο χρήστης Yannis H είπε…
Η συνταγή για τα suppis είναι λοιπόν εδώ, και τώρα που βρήκαμε παπά, να σας δώσω και τη σούπα σολομού, καθώς και το Kinkku (Χριστουγεννιάτικο έδεσμα)

Για να δούμε...
Ο χρήστης bidibis είπε…
και εγώ δεν είμαι μεγάλος φαν του ήλιου, αλλά φαντάζομαι τις καταστάσεις που ζείτε εκεί το Χειμώνα θα δυσκολευόμουνα να τις συνηθίσω.

"Εδώ είμαστε όλοι αντράκλες – το είπε κι ο Αρχιεπισκοπίξ :))"

Και μετά από λίγες μέρες ξέσπασαν τα σκάνδαλα με τους αρσενοκίτηδες κληρικούς (μέχρι και για μητροπολίτες υπάρχουν υποψίες)και έγινε ρεζίλι!
Ο χρήστης ovi είπε…
@ Γιάννης

Σούπα σολομό πρέπει να σου φτιάξω εγώ. Εχω βέβαια και μια καταπληκτική πεθερά απο τη Ostrobotnia που κάθε φορά που πάω ... χρειάζομαι εντατική δίαιτα με finnkrisps και νερό για να έρθω στα ίσια μου μετά!!!

@ BadlyDrawnBoy

Η γυναίκα μου δεν έχει δει ποτέ Ιούνιο μέχρι Σεπτέμβριο στην Ελλάδα. Και η σκέψη μόνο οτι μπορεί η θερμοκρασία να φτάνει στα ύψη που φτάνει της φαίνεται αδύνατο κι' ας καίμε τη sauna κοντά στους 90 βαθμούς!!!

Το σκοτάδι αντέχεται γιατί έχει τη δικιά του μαγεία. Βέβαια ο ήλιος σου λείπει πολύ και το καταλαβαίνεις εντονα όσο πλησιάζει ο Απρίλιος και που μετράς τις μέρες για να τον δεις. Στο Ελσίνκι δεν είναι τόσο τρομακτικά τα πράγματα, τον Ιανουάριο η μέρα κρατάει γύρω στις τέσσερεις ώρες, μόνο που είναι τόσο βαρύς ο ουρανός που ...δεν έχει σημασία.

Είπαμε, φωτογραφίες θα βάζω συνέχεια κι έτσι θα έχετε μια εικόνα για τις αλλαγές του καιρού.

υπάρχει βέβαια και το Βόρειο Σέλαρ που είναι λίγο ορατό εδώ και περισσότερο όσο πιό βόρεια πάς. Επειδή όλοι μας οι Σουμέζοι έχουμε περάσει από Λαπωνία, όλοι θα σου πούμε οτι είναι μαγεία το Βόρειο Σέλαρ και δύσκολο να το φωτογραφίσεις (από δεκαδες φωτογραφίες που έχω βγάλει μόνο έξη είναι παρουσιάσημες) Φαντάζομαι οτι ο Φοίβος θα έχει πολλές ιστορίες μιας και αυτός ζούσε πιό βόρεια από εμένα και τον Γιάννη.
Ο χρήστης Кроткая είπε…
καλησπέρα σας από τις βροχερές και θλιβερότατες Βρυξέλλες... διάθεση φθινοπωρινή και ψυχική κατάσταση σνιφ...

τα σέβη μου και τις καλύτερες ευχές μου!
Ο χρήστης ovi είπε…
@ Krot

Ελα ηρέμισε, θα τον περάσουμε παρέα κι αυτό τον χειμώνα. Θα μας στέλνουν λίγο ήλιο από την Ελλάδα, θα τους στέλνουμε κι εμείς χιόνι (μπόλικο!!!) και θα πατσίζουμε!!! :)
Ο χρήστης Кроткая είπε…
Γμτ, μακάρι να μπορούσα να στέλνω χιόνι. Αυτό που με προβληματίζει, είναι πως θα στέλνω βροχή με τους κουβάδες....
Τέλοσπάντων, ας μη γκρινιάζω... Τουλάχιστον εδώ δεν έχω ανάγκη τον κλιματισμό... :)
Ο χρήστης ovi είπε…
Οχι βροχή με τους κουβάδες... τι θέλεις τώρα; Nα ξαναπλημμυρίσει ο Ποδονύφτης; ;)
Ο χρήστης Yannis H είπε…
Οτιδήποτε αφορά καλή μαγειρική, please, καλοδεχούμενο. (Παρένθεση: από τα λάκκα φτιάχνουν και γλυκό, σαν το δικό μας του κουταλιού – με σαντιγί. Right?)

Όσο για το Βόρειος Σέλας, το είδα σε πραγματική μεγαλοπρέπεια μια φορά (τη χρονιά που έφυγα, έγινε μια μεγάλη ηλεκτρική καταιγίδα και ήταν πολύ ορατό στο Τάμπερε – εγώ είδα την προηγούμενη, πριν 10 χρόνια περίπου). Για φωτογράφηση ούτε λόγος. Ιδίως την εποχή που δεν υπήρχαν ψηφιακές μηχανές… σχεδόν αδύνατο. Άσε που το μεγαλείο βρίσκεται στην κίνηση του φωτός. Η φωτογραφία αποτυπώνει την κίνηση με το να δείχνει διάφορα μέρη φωτισμένα – εντυπωσιακό μεν, αλλά όχι πιστό.

(Καλά το φως, αλλά το Σέλας έχει και ήχο, κάτι σαν τρίξιμο: το άκουσε ποτέ κανένας; Εγώ, πάντως, όχι.)
Ο χρήστης ovi είπε…
Καλημέρα Γιάννη. Θα βάλω και συνταγές γιατί και φίλοι μου που έχουν έρθει μου ζητάνε αλλά προς το παρόν σκέφτομαι να μεταφέρω το blog σε ένα από τα δικά μου sites γιατί έχουν αρχίσει να με κουράζουν τα παιχνίδια του blogger και τότε μάλλον θα το αναδιοργανώσω με ανάλογα sections! Χτές τη περισσότεη μέρα δεν μπορούσα να δώ ουτε το δικό μου blog!!!

Το Βορειο Σέλαρ το βλέπεις στο Ελσίνκι καποιες πολύ κρυες βραδυές (θυμάσαι τι εννοώ πολύ κρύες :) ) Αλλά δεν είναι η μαγεία που βλέπεις στα βόρεια. Για να πώ την αλήθεια την πρώτη φορά που το είδα στο Ελσίνκι νόμιζα ότι ήταν ...προβολέας από καινούργια ντίσκο ή κάτι τέτοιο και βέβαια ...ξευτιλίστηκα!!!

Ευχαριστώ για το δώρο, μόλις πάω σπίτι θα το ...ανοίξω!!!
Ο χρήστης YO!Reeka's είπε…
απίστευτη φωτογραφία!!!!
Ο χρήστης Ecumene είπε…
Eρχεται παλι εκπομπήηηηηηηηη...

θα μας τη ξαναδωσεις σε CD?....

:)
Ο χρήστης Debby είπε…
Αν το πας αλλού το blog, κάνε το όσο μπορείς πιο ανοικτόχρωμο!!
Οχι τόση μαυρίλα πάλι!!
Ο χρήστης Derek είπε…
εγω ξέρω ότι βρέχει (ΚΑΝΟΝΙΚΑ!) και την έχω καταβρεί!!!!

πάω στο super market να σηκώσω όλες τις σοκολάτες
Ο χρήστης ovi είπε…
@ Ergotelinen

:D

@ debby

μάλλον πλακα μου κάνεις, τώρα που ξεκινάει η νύχτα εγώ θα ντυθώ στα λιόλουστα και φωτεινά; Ασε που το μαύρο είναι και όλα τα χρώματα μαζί!!!

@ Derek

Προσγειωθήκαμε Porvoo!!! Να βάλεις φωτό σύντομα και να πείς στην Paivi να σου στείλει όλη τη λίστα και όχι ότι την συμφέρει!!! :D
Ο χρήστης ovi είπε…
@ gelial

;D
Ο χρήστης George Sou είπε…
Με αυτά που διαβάζω, λέω του χρόνου να έρθω μια βόλτα.
Ωραία φωτογραφία!
Ο χρήστης ovi είπε…
@ g help

Οταν το 'ωραία φωτογραφία' έρχεται από εσένα είναι πραγματικά τιμή!!!

Καλώς να έρθεις.
Ο χρήστης George Sou είπε…
@ovi
Έλα τώρα, πάντως μου άνοιξε η όρεξη για να ‘ρθω . Πραγματικά...
Ο χρήστης ovi είπε…
@ g help me

Καλώς να έρθεις και το εννοώ. Μόνο παιδιά να βάλουμε ένα πρόγραμμα!!! ;D
Ο χρήστης pwlina είπε…
Σε λίγο θα υπογράφεις σαν Ο.V. με τόσα comment ;PPPP

φιλάκια πολλά!Το Δαφνάκι τι κάνει?
συνήλθε πλήρως?
Ο χρήστης ovi είπε…
@ pwlina

:D

Κάθε μέρα και καλύτερα!!! Σε ευχαριστώ
Ο χρήστης ovi είπε…
Καλημέρα,

Η θερμοκρασία σήμερα 16 βαθμούς και βρέχει. Παρ΄ όλα αυτά στις πρωινές ειδήσεις υπήρχε ρεπορτάζ για κύμμα ζέστης που έρχεται τις επόμενες μέρες και θα κρατήσει για μιά βδομάδα περίπου. Το χειρότερο, στη Λαπωνία δεν έχει αρχίσει να χιονίζει ακόμα!!!
Ο χρήστης Yannis H είπε…
Έχετε ακόμη καιρό. Πάντως, δεν υπάρχει χειρότερο πράγμα από ένα φινλανδικό Νοέμβριο χωρίς χιόνι. Το έζησα μια φορά - η απόλυτη μαυρίλα!
Ο χρήστης ovi είπε…
Οι Λάπωνες όμως παραπονιούνται!!! :)
Το χειρότερο που έχω ζήσει είναι καλοκαίρι που δεν σταμάτησε να βρέχει!!! Ούτε μια μέρα!!!
Ο χρήστης mortaki είπε…
:) "ναχα τη δύναμη" εε?
ααααααααχ! φιλί!
Ο χρήστης Yannis H είπε…
Έλα, τα καλοκαίρια με βροχή δεν είναι σπάνια. Ίσα-ίσα, που εγώ τα θυμάμαι σαν καλοκαίρια "ημερών". (Η 1η Μαϊου και η 23η Ιουλίου.) Και έχεις να θυμάσαι...
Ο χρήστης ovi είπε…
@ μορτάκι

γλυκό μορτάκι, πολλά φιλιά σε σένα!!!

@ Γίαννη

Μπα μη το λές, και ήταν και το δεύτερο χρόνο μου στη Φιλανδία, μου ήρθε ...κάπως δύσκολο καθε μέρα γκρίζος ουρανος και βροχή.

Μιάς και είπες 1η Μαϊου, για τους ...γνωστούς λόγους από την τρίτη χρονιά που ήρθα δεν βγαίνω από το σπίτι μου!!! Απο τη παραμονή μεχρι τα ξημερώματα της δεύτερης μέρας ... παρακολουθώ DVD!!! ;D

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Περί Ελληνικής κοινότητας στη Φινλανδία ...ξανά!

Διάλειμμα με χιόνι

Κασσελάκιος ο λόγος