Ένας χαμένος έρωτας που με πίκρανε

Κατά περιόδους παίρνω mails από την Ελλάδα που έχουν σαν αφορμή αυτό το blog ή το Ovi magazine. Η αιτία φυσικά είναι κάπου αλλού τις περισσότερες φορές. Χοντρικά έχω χωρίσει αυτά τα mails σε τρεις κατηγορίες και το ξέρετε καλά όσοι αλληλογραφείτε μαζί μου δεν κάνω διακρίσεις.

Στη πρώτη κατηγορία είναι αυτά από κάποιους που γνωρίστηκα μέσω του blog ή είναι περίεργοι για την Ελληνικότητα μου από τα περιοδικά που συμμετέχω, σε αυτούς συμπεριλαμβάνονται και αρκετοί Έλληνες που ζουν στην Σκανδιναβία Με τους περισσότερους κρατάω μια ...τακτική αλληλογραφία αλλά πολύ περισσότερο έχει δημιουργηθεί μια πολύτιμη για μένα φιλία και με κάποιους έχω γνωριστεί και από κοντά είτε εδώ είτε στο τελευταίο μου ταξίδι στην Ελλάδα.

Στη δεύτερη κατηγορία συμπεριλαμβάνω αυτούς που κάποια στιγμή γνώρισαν κάποιον ή κάποιαν από τη Φιλανδία και τους ψάχνουν. Για όλες τις περιπτώσεις έκανα ότι μπορούσα αλλά τα χρόνια σε πολλές περιπτώσεις είναι πολλά οι άνθρωποι αλλάζουν τόπο παραμονής ή στη περίπτωση γυναικών και ονόματα και η ανεύρεση τους ήταν δύσκολη. Εδώ λυπάμαι αν απογοήτευσα και μια φίλη από το Βόλο πριν από λίγους μήνες αλλά η προσωπική μου περιπέτεια δεν μου επέτρεπε περισσότερες έρευνες. Μερικές από αυτές τις αναζητήσεις είναι και αστείες με αποκορύφωση κάποιον σε προχωρημένη ηλικία που αναζητούσε Φιλανδή που γνώρισε πριν από 30 χρόνια σε Ελληνικό νησί και ήξερε μόνο το όνομά της χωρίς επώνυμο ή άλλο στοιχείο αλλά ήταν επίμονος να την βρω.

Τέλος στην τρίτη κατηγορία ανήκουν αυτοί που θέλουν να μετοικίσουν στη Φιλανδία για μικρό ή μεγάλο διάστημα και τους χωρίζω σε δύο κατηγορίες, αυτούς που έρχονται εδώ για σπουδές και με κάποιους να σκέφτονται την μόνιμη παραμονή και αυτούς που γνώρισαν Φιλανδή ή Φιλανδό και θέλουν να γίνουν μετανάστες έρωτα!

Ένας από αυτούς τους τελευταίους λοιπόν γίνεται η αφορμή να διακόψω τη συνέχεια της ιστορίας μου με τον Ιππότη Ιωάννη Κ. Πλατυπόδη και να γράψω αυτό το post γιατί ομολογώ ότι η όλη κατάσταση και η εξέλιξη της με στεναχώρησε ιδιαίτερα και παράλληλα με προβλημάτισε. Ελπίζω να με συγχωρήσει ο φίλος που αναφέρω την ιστορία του και τις σκέψεις μου σχετικά με όσα έγιναν αλλά ίσως και ακούγοντας τις σκέψεις κάποιων άλλων να καταλάβει αυτά που προσπάθησα να του πω ακόμα και στο τηλέφωνο, και χάριν ευκολίας θα τον βαφτίσω Κώστα που φυσικά δεν είναι το πραγματικό του όνομα.

Ο Κώστας λοιπόν μου έστειλε ένα mail πριν από ένα μήνα νομίζω, ένα mail γεμάτο ενθουσιασμό για την κοπέλα που γνώρισε, μια κοπέλα από την Φιλανδία και από ότι κατάλαβα ένιωθε ξέχωρα από την χημεία και τον έρωτα ότι βρήκε αυτό που λένε οι αγγλόφωνοι his soul mate! Και βέβαια στο mail του μου ανέφερε τη σκέψη του για συμβίωση με την κοπέλα στο Ελσίνκι μιας και η συγκεκριμένη είχε ένα ακόμα χρόνο για να πάρει το πτυχίο της και ίσως γάμο αργότερα. Ο Κώστας λοιπόν ζητούσε πληροφορίες για τη ζωή των ξένων στο Ελσίνκι και βασικό ...δουλειά για να υποστηρίξει την παραμονή του.

Αλλά ας ξεκινήσουμε από κάπου αλλού. Εγώ είμαι το λάθος παράδειγμα μετανάστη μιας και ήρθα στη Φιλανδία σε μεγάλη ηλικία, με ξεκάθαρο επαγγελματικό προσδιορισμό και παρελθόν. Παράλληλα ήρθα στην Φιλανδία κάνοντας και μια σειρά επιλογές που είχαν να κάνουν με μια γενικότερη άποψη ζωής αφήνοντας πίσω μου ένα πολύ έντονο και δραστήριο επαγγελματικό παρελθόν. Βέβαια και εγώ και η γυναίκα μου είχαμε ζήσει στο εξωτερικό αρκετά χρόνια και πολύ πριν γνωριστούμε ώστε να είμαστε απόλυτα συνειδητοί για τις δυσκολίες που θα αντιμετωπίζαμε και οι δυο μας! Και αυτό το τονίζω γιατί δεν πρέπει κανένας να έχει την ψευδαίσθηση ότι επειδή είναι Φιλανδή ο γάμος της με ένα ξένο ή η μακρόχρονη απουσία της δεν δημιουργεί προβλήματα. Απεναντίας υπήρξαν περιπτώσεις που εκείνη είχε μεγαλύτερο πρόβλημα από εμένα αφού εγώ καλυπτόμουν και από τη γλωσσική απόσταση. Περί έρωτα πάλι δεν θα μιλήσω μιας και αυτό είναι καθαρά προσωπικό θέμα για τον καθένα και από την άλλη το κριτήριο μου είναι ότι αφού λες ότι τον αγαπάς ή την αγαπάς το εννοείς και είσαι σε γνώση όλων των επιπτώσεων πολύ περισσότερο όταν αναφέρεις την λέξη γάμο.

Ούτε για τον γάμο θα μιλήσω μιας και από τη μια πλευρά πιστεύω ότι είναι ένα κοινωνικό συμβόλαιο τίποτα περισσότερο παράλληλα όμως αντιλαμβάνομαι και πόσο σημαντικός είναι ο συμβολισμός του για τους περισσότερους, άλλωστε κι εγώ έκανα θρησκευτικό γάμο αντιλαμβανόμενος και διαισθανόμενος απόλυτα το σημαντικό του για την γυναίκα μου. Αλλά και αυτό το αλλά είναι μεγάλο, είτε την περίοδο που συζούσαμε είτε όταν αποφασίσαμε να παντρευτούμε το κάναμε από κοινού και είμαστε και οι δύο απόλυτα συνειδητοποιημένοι για την πράξη μας ότι κι αν σήμαινε αυτό ακόμα και η σκέψη ότι πιθανώς μετά από λίγο καιρό να αποδεικνυόταν ότι δεν μπορούσαμε μαζί.

Αλλά για να επανέλθουμε στο θέμα. Με τον Κώστα ακολούθησα ακριβώς την ίδια μέθοδο που ακολουθώ σε αυτές τις περιπτώσεις χωρίς να χρωματίσω την αλήθεια, φρόντισα να του περιγράψω τονίζοντας ότι δεν θα έπρεπε να πάρει σαν σημείο σύγκρισης τη δικιά μου ζωή πρώτα τις δυσκολίες, το θέμα της γλώσσας που στη περίπτωση της Φιλανδίας είναι μεν βουνό αλλά απαραίτητο βουνό εάν θέλεις να επιβιώσεις και να βρεις δουλειά, του εξήγησα ότι το να βρεις δουλειά είναι ξανά ένα ζήτημα και όπως έχω αναφέρει συχνά σε αυτό το blog οι Φινλανδοί δεν είναι ακόμα εξοικειωμένοι με των αριθμό των ξένων που έχουν έρθει εδώ άρα η ανεργία μεταξύ των ξένων είναι πολύ υψηλή. Βέβαια θα πρέπει και να δείτε την άλλη πλευρά, ποια Ελληνική επιχείρηση θα προσλάμβανε ένα Φινλανδό που δεν μιλάει Ελληνικά; Εδώ για παράδειγμα πολλοί ανακουφίστηκαν όταν προγράμματα και το google για παράδειγμα γύρισαν στα Ελληνικά! Και μην μου πείτε ότι φτάνει να μιλάει Αγγλικά γιατί εδώ θα βάλω τα γέλια γιατί όπως και ο κάθε Έλληνας που θα έρθει στη Φινλανδία δεν θέλει να γίνει σερβιτόρος τότε γιατί ο Φιλανδός να θέλει κάτι διαφορετικό, να γίνει σερβιτόρος στα μετρημένα αγγλόφωνα παμπ της Γλυφάδας; Πως αντιμετωπίζεται ένας Αλβανός που λέει ότι στη χώρα του ήταν μαθηματικός; Απαράδεκτα! Γιατί δεν είπε κάτι που δεν είναι δυνατόν να μετρηθεί και να εξεταστεί, μισή ώρα με έναν μαθηματικό φτάνει! Έχετε δει πολλούς Αλβανούς να διδάσκουν μαθηματικά στην Ελλάδα; Αντίστοιχα έχετε δει πολλούς αλβανούς να φτιάχνουν sites ή προγράμματα; γιατί λοιπόν αυτή η αλαζονεία ότι ερχόμενοι στη Φιλανδία οι Φινλανδοί θα στρώσουν το κόκκινο χαλί για τους σωτήρες; Θυμώνω γιατί έχω ακούσει τόσες φορές παρόμοια σχόλια που δεν μπορώ άλλο. Αυτό το, μα εγώ είμαι Έλληνας από την ΕΕ. Σιγά ρε μεγάλε, εσένα περίμενε η Νοκια για να ανακαλύψει την κινητή τηλεφωνία!

Πάμε τώρα στη Φιλανδική κοινωνία, τα πράγματα κι εδώ δεν είναι πολύ διαφορετικά από την Ελλάδα. Ρατσισμός υπάρχει κυρίως στο Ελσίνκι για πολλούς λόγους που έχω αναλύσει κι εδώ και στο Ovi, έξω από το Ελσίνκι τα πράγματα είναι πιο ομαλά με μια δόση ξενοφοβίας. Οι Φινλανδοί είναι κλειστοί σε αντίθεση για παράδειγμα με τους Σουηδούς και τους Νορβηγούς που έχω ζήσει κι γι αυτό υπάρχουν εξηγήσεις, έχει να κάνει με το πολικό κλίμα, με την ιστορία της χώρας και το πως δημιουργήθηκε και αναπτύχθηκε κοινωνικά. Οι μύθοι οι βόρειοι είναι λογικοί και ψυχροί με κάνουν έξαλλο γιατί αν είναι και στο ελάχιστο αληθινοί τότε και οι νότιοι είναι τεμπέληδες, μπαγαπόντηδες και σε φιλάν από μπροστά αλλά σε μαχαιρώνουν από πίσω.

Κώστα αν σε ενοχλώ το ξέρω και λυπάμαι αλλά αυτή τη φήμη έχουν οι Έλληνες για κάποιους ξένους από Αγγλία, Γαλλία, Γερμανία μέχρι Φινλανδία, για κάποιους ξένους ανάλογους των Ελλήνων που λένε ότι οι βόρειοι είναι ψυχροί! Και δεν θα έπρεπε να ενοχλείσαι, το γιατί θα στο εξηγήσω παρακάτω κάνε υπομονή δεν τελείωσα!

Πάμε τώρα στη Φινλανδική οικογένεια. Έχω την τύχη να βρίσκομαι σε μία οικογένεια που με πολλούς τρόπους μου έχει δείξει την αγάπη της και την υποστήριξή της. Και ξέρεις φίλε μου υπάρχουν πάρα πολλοί τρόποι να το δείξεις αυτό ακόμα και χωρίς αγκαλιές και φιλιά ή δάκρυα. Στο δύσκολο χρόνο που περάσαμε η οικογένεια της γυναίκας μου ήταν συνέχεια κοντά μας με το πιο σωστό κατ' εμένα τρόπο, κάνοντας σίγουρο ότι η γυναίκα μου το αισθανόταν. Η πεθερά μου μια πολύ διακριτική γυναίκα που την έχουν γνωρίσει όσοι έχουν έρθει στη Φινλανδία και ζήσει κοντά μας ήταν συνέχεια εδώ αόρατη όπως πάντα φροντίζοντας όταν εμείς τρέχαμε στα νοσοκομεία να μην λείψει τίποτα και όλα να φαίνονται κανονικά και αυτό πάντα αόρατη για να μην ενοχληθώ, όπως ακριβώς το γράφω, για να μην ενοχληθώ εγώ! Και κάθε φορά που εγώ πήγαινα καλύτερα απλά ...εξαφανιζόταν για να μας αφήσει ήσυχους! Το μόνο πρόβλημά της ήταν τι θα φτιάξει για φαγητό που να μ' αρέσει, μέχρι Ελληνικές συνταγές αγόρασε η γυναίκα για να μην μου λείψει τίποτα.

Αλλά και ο Asa ζει σε μια υπέροχη οικογένεια με ένα πατέρα που αν και δεν μιλάει λέξη αγγλικά έχει βρει τρόπο να επικοινωνεί με τα αστεία Φινλανδικά του Asa, ο Τόνι έχει πει ένα βράδυ ότι η οικογένεια της γυναίκας του είναι ίσως καλύτερη από την δική του, ο Ρίτσαρντ παραπονιέται ότι το παρακάνουν με την πολύ αγάπη, η Αλεξάνδρα είναι κολλητή με την πεθερά της σε σημείο ότι βγαίνουν παρέα σε παμπ και θα μπορούσα να συνεχίσω με μια μεγάλη λίστα από ονόματα. Είμαστε όλοι εμείς η εξαίρεση; Μήπως είμαστε ο κανόνας; πόσες κακές πεθερές, πόσες οικογένειες με προβλήματα υπάρχουν στην Ελλάδα, ε αντίστοιχα τόσες υπάρχουν και στην Φιλανδία. Απ' εναντίας η Ελληνική οικογένεια έχει ένα χαρακτηριστικό, κρέμονται από τα παιδιά τους που και τα περιμένουν να εκπληρώσουν τα προσωπικά τους όνειρα και φιλοδοξίες.

Στη Φιλανδία η οικογένεια αφήνει τα παιδιά να πετάξουν μόνα τους κάνοντας πάντα σίγουρο ότι η σχέση τους δεν είναι γεμάτη εντάσεις έτσι ώστε όταν τα παιδιά έχουν κάποια ανάγκη η οικογένεια να βρίσκεται εκεί και σε πληροφορώ ότι πάντα η οικογένεια βρίσκεται εκεί. Το Ελληνικό στραγγάλισμα που συνοδεύεται με ενοχές και δεκάδες ψυχολογικούς εκβιασμούς δεν το έχω ξαναδεί πουθενά αλλού εκτός από την Ιταλία. Ίσως αυτό λέει κάτι!

Αυτό όμως που με πρωτοενόχλησε στις συζητήσεις μας ήταν η στάση σου στο ότι οι γονείς της είναι χωρισμένοι και ο καθένας έχει φτιάξει μια καινούργια ζωή!!! Δηλαδή τι περίμενες ή μήπως αυτά δεν συμβαίνουν στην Ελλάδα; Μου φαίνεται ανατριχιαστικό που σκέφτεσαι αρνητικά κάτι τέτοιο. Ο πεθερός μου πέθανε πριν από δώδεκα χρόνια και φυσικά η πεθερά μου έχει μια σχέση με κάποιον συνομήλικό της τώρα χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν αγάπησε τον σύντροφό της για τριάντα χρόνια ούτε ότι παράτησε την οικογένειά της, απεναντίας η οικογένειά της είναι πάνω από όλα και το αποδεικνύει καθημερινά, ο καινούργιος σύντροφός της είναι αυτό ακριβώς που λέει και η λέξη, σύντροφος. Μήπως θα περίμενες να φορέσει στα πενήντα της το μαύρο τσεμπέρι και να θρηνεί όλη την ώρα για τα χαμένα χρόνια και την άτιμη καινονία που άλλους ανεβάζει και άλλους τους ρίχνει στα τάρταρα όπως η φανταστική Κωνσταντάρα στη γνωστή ταινία; Αγαπημένος φίλος έχει πέντε παιδιά από δύο γάμους και σε πληροφορώ ότι μια φορά στους δύο μήνες βγαίνουν όλοι μαζί για φαγητό και ξέρεις κάτι, το βρίσκω πολύ πιο υγιεινό από ότι άλλο. Τα παιδιά δεν κουβαλάνε το βάρος και τα κόμπλεξ των χωρισμένων παιδιών, απεναντίας έχουν μια ήρεμη και χαλαρή σχέση με τους γονείς τους. Πολύ περισσότερο αυτά τα παιδιά δεν γίνανε ούτε μοχλός εκβιασμών και διαπραγματεύσεων ούτε δέκτες ενοχών.

Αλλά κι αυτό το ξεπέρασα, είπα νέος είσαι, πιθανώς έχεις μεγαλώσει σε μια υπερπροστατευτική οικογένεια. Εκεί όμως που κόλλησα ήταν όταν μου είπες ότι δεν νιώθεις ασφάλεια με τη Φιλανδέζα και τον πρόσκαιρο χωρισμό σας μιας και αυτή έπρεπε να έρθει πρώτη στη Φιλανδία για να προετοιμάσει τον ερχομό σου. Είπες με νόημα, τις ξέρεις τις Φινλανδέζες! Και χρησιμοποίησες σαν ένδειξη ένα φόρουμ που έχουν φτιάξει κάποιοι στο ίντερνετ για σχέσεις με Φινλανδέζες και Φινλανδούς. Φιλαράκο εκείνη τη στιγμή πρόσβαλες εμένα, τη γυναίκα μου και ένα ολόκληρο λαό και περισσότερο από όλα έδειξες με απόλυτο κυνισμό προκατάληψη στα όρια του ρατσισμού. Σου φαίνομαι σκληρός;

Πως σου φαίνεται ότι οι Ούγγροι όταν μιλάνε για τους Έλληνες έχουν μια παροιμία, όταν δώσεις το χέρι σου σε Έλληνα μετά μέτρα τα δάχτυλά σου!Και μάλιστα την χρησιμοποιούν όταν θέλουν να περιγράψουν απατεώνα ανεξαρτήτου εθνικότητας. Πως σου φαίνεται ότι όταν μια κοπέλα από οποιαδήποτε χώρα της Ευρώπης γνωρίσει Έλληνα όλος ο κύκλος της της κάνει λόγο για τους Έλληνες ζιγκολό – δεν τους λένε καμάκια αλλά ζιγκολό – και συνήθως την χλευάζει; Δεν σου λέω περισσότερα αλλά σε αφήνω να φανταστείς πόσο καλή φήμη έχει το πνεύμα το αθάνατο.

Μα είναι δυνατόν ένα φόρουμ από loosers – η αγγλική λέξη είναι αυτή που μου έρχεται αυτή τη στιγμή και συγνώμη γι' αυτό – να γίνεται κριτήριο; Καμάκια που γνώρισαν Φινλανδέζες πολλές φορές όμοιες τους να χαρακτηρίζουν ένα λαό; Πως είναι δυνατόν τα καμάκια της Μυκόνου να χαρακτηρίζουν εμένα; Ποια διαφορά έχουν οι Ελληνίδες, ή μήπως περιμένεις να απλώσεις λευκό σεντόνι την πρώτη νύχτα του γάμου;

Και πάνω που έλεγα δεν είναι δυνατόν δεν θα το κάνει χειρότερα, το έκανες! Είπες ότι δεν θα ερχόσουν Φιλανδία αλλά θα της ζητούσες να έρθει εκείνη στην Ελλάδα ...αν σε αγαπάει! Για να δούμε, εσύ δεν είσαι διατεθειμένος να κάνεις καμία θυσία αλλά απαιτείς από εκείνη να θυσιάσει τα πάντα ...αν σε αγαπάει! Όχι απλά δεν είσαι διατεθειμένος να κάνεις καμιά θυσία αλλά ούτε καν να δοκιμάσεις! Ούτε για ένα μήνα!!!

Και σαν να μην έφτανε αυτό αφού σαν το ανέκδοτο με τον γρύλο επειδή δεν σου έστελνε μηνύματα κάθε πέντε λεπτά της ζήτησες να τελειώνετε την ημέρα του Johannus, τόσο πολύ την αγάπησες! Επειδή μάλλον δεν καταλαβαίνεις τι έκανες ήταν σαν να σου ζήτησε να χωρίσετε μετά το Χριστουγεννιάτικο γεύμα και αφού έχεις ζαλίσει την οικογένεια σου όλη την ώρα γι αυτή την υπέροχη Φιλανδέζα που έρχεται σε ένα μήνα. Το σαββατοκύριακο του μεσοκαλόκαιρου είναι το ίδιο σοβαρό και ιερό για τους Φινλανδούς. Εκεί τους βγαίνει ο παγανιστής Φιλανδός, το σαββατοκύριακο αυτό το περνάνε μέσα στη φύση λατρεύοντας την ημέρα που κρατάει 24 ώρες. Ξέρεις τι σημαίνει αυτό για ένα λαό που ζει εννέα μήνες στο σκοτάδι; Σίγουρα όχι, είναι σαν Χριστούγεννα, την περιμένουν και την ονειρεύονται όλο το χρόνο. Είναι μαζί με στενούς φίλους και οικογένεια και μοιράζονται. Καλά τώρα που το σκέφτομαι ούτε μπορώ να σε φανταστώ σε αντίστοιχη περίπτωση στη σάουνα γυμνό με φίλους και οικογένεια, εκεί πια θα σου βγαίναν όλα τα κόμπλεξ! Και για να μη δουλέψει το μυαλό σου λάθος σου τονίζω η σάουνα δεν έχει ποτέ να κάνει με σεξ!

Και σαν να μην έφταναν αυτά μου έδωσες και την χαρακτηριστική βολή. Έβαλες χτες το βράδυ ένα post στο blog σου στα αγγλικά, απολογητικό γράμμα προς την κοπέλα όπου χαρακτηρίζεις τον εαυτό σου δειλό και άτολμο συμπληρώνοντας ότι με αυτή τη σχέση έμαθες πολλά και για τον εαυτό σου αλλά έχεις κάπου εκεί στο τέλος με μεγάλα γράμματα ένα αλλά που σκοτώνει. Εύχεσαι στη κοπέλα να έμαθε κι εκείνη κάτι μιας και δεν ήταν αρκετά εκδηλωτική στα συναισθήματα της. Μεγάλε, στο έγραψα στο mail και στο ξαναγράφω και εδώ, είσαι τυχερός που δεν είμαι κοντά γιατί ποτέ δεν είπα ότι πάντα ελέγχω τον εαυτό μου!

Δεν φτάνει που αποδείχτηκες ανίκανος να διαχειριστείς ένα βαθύ συναίσθημα, δεν φτάνει που έκανες μια κοπέλα να κλαίει – γι' αυτό δεν χρειάζεται να είσαι ειδικός στις Φιλανδές για να το καταλάβεις – δεν φτάνει που τις μίλησες για μέλλον και γάμο όταν δεν μπορούσες να φύγεις από την αγκαλιά της μαμάς σου αλλά έβγαλες και τις ενοχές από πάνω σου και τις της φόρτωσες. Αυτό πως θέλεις να το χαρακτηρίσω;

Ίσως βέβαια και να της έκανες καλό γιατί τώρα κατάλαβε ποιος πραγματικά είσαι αν και φοβάμαι ξέροντας τις Φιλανδές ότι θα ξαναπροσπαθήσει. Αυτό που φοβάμαι όμως περισσότερο είναι ότι οι επόμενοι θα πληρώσουν τα δικά σου σφάλματα χωρίς να φταίνε και βέβαια όταν η κοπέλα θα ακούει για Έλληνα θα χρησιμοποιεί Ελληνικότατη λέξη που αρχίζει από το γράμμα 'Μ'

Όσο για σένα, αυτά τα έγραψα προσπαθώντας να σε ξυπνήσω αλλιώς δεν θα καθόμουν να γράψω τόσες σελίδες αν μου ήσουν αδιάφορος. Από ένα παλικάρι στα είκοσι έχω την απαίτηση να τολμάει για χάρη της αγάπης και πολύ περισσότερο να μην οχυρώνεται μέσα σε προκαταλήψεις, εγωκεντρισμούς και εγωισμούς. Έχω την απαίτηση από σένα να είσαι πράξεις και όχι λόγια γιατί αυτό που έδειξες σε μένα και στη κοπέλα μόνο πίκρα και λύπη με γεμίζει. Τέλος εύχομαι αυτή η ιστορία πραγματικά να σου γίνει μάθημα και να αλλάξουν πολλά πράγματα στο τρόπο που σκέφτεσαι γιατί αν παραμείνεις ο ίδιος λυπάμαι που το λέω αλλά όπως έλεγε και η γιαγιά μου θα λουστείς όλα όσα αντιπαθείς με τον χειρότερο τρόπο ή θα κάνεις μια μέρα μια κοπέλα πολύ δυστυχισμένη κι ας είναι Ελληνίδα.

Όσον αφορά την φινλανδική περιπέτεια που έχασες ο Λουντέμης νομίζω έχει πει το πιο σοφό, δεν μετανιώνω γι αυτά που έκανα αλλά γι αυτά που δεν έκανα!

********************************

Από ότι καταλαβαίνετε η ιστορία αυτή με ενόχλησε πολύ και θα μπορούσα να συνεχίσω για σελίδες ακόμα, γινόμενος σταδιακά όλο και πιό ...έντονος, γι' αυτό και σε κάποια σημεία ίσως να βάζω πολλές σκέψεις ταυτόχρονα, συγχωρέστε με. Αλλά όπως έλεγε και η γιαγιά μου ...θα τα βρει μπροστά του!!!
********************************

Η Κάτρι έκανε το απίθανο χτες, έβαλε στο πλυντήριο το ...κινητό μου!!! Καλά μη γελάτε, είπαμε οι Φινλανδέζες έχουν μανία με την καθαριότητα!!! Όπως λοιπόν μου είπε χαμογελώντας νεαρός ο τεχνικός στο σέρβις της Νοκια για ότι έχω στην μνήμη ...ξέχασε τα!!! Παρ' επιπτόντως συμπλήρωσε ότι το πλυντήριο είναι ο νούμερο τέσσερα εχθρός των κινητών στη Φιλανδία, προηγούνται αυτοκίνητα, κολύμπι και θυμωμένες σύζυγοι. Και στις τέσσερις περιπτώσεις χάνεις τα πάντα. Γι' αυτό για στείλτε μου μήνυμα γιατί έχασα όλους τους αριθμούς συμπεριλαμβανομένων και αυτών από Κύπρο. Οι μόνοι που είχα στην κάρτα και σώθηκαν – βλέπετε τους είχα περάσει στο τηλέφωνο – είναι οι Βελγικοί, Yannis_h και της Βικτορίας! Κατά τα άλλα Advocatus, Πωλίνα, Aphrodite, zouri, ελπίζω Phivos και οι άλλοι στείλτε text!!! :)

********************************

Η Δάφνη είναι καλά και με παρέα μιας και φιλοξενούμε δωδεκάχρονη ξαδέρφη της από το χωριό που χτες έκανε δήλωση ...το Ελσίνκι είναι τεράστιο ...εκεί ήταν που εγώ πνίγηκα!!!

********************************

Στη φωτογραφία μια Φιλανδική ...φώκια! Τι νομίζετε μόνο εσείς έχετε φώκιες!!!


Σχόλια

Ο χρήστης Кроткая είπε…
οι βέλγικοι αριθμοί είναι επίμονοι και δνε φεύγουν έτσι εύκολα :)

Για τα υπόλοιπα, εγώ το παληκάρι δεν το ξέρω, αλλά σε αυτά που λες συμφωνώ.

Όταν δεν υπάρχει ανοιχτό μυαλό και δεν είμασε έτοιμοι να αναγνωρίσουμε πως σε κάποια πράγματα κάποιοι άλλοι μπορεί να είναι καλύτεροι από μας, τότε λειτουργούμε με τέτοιους τρόπους.

Επίσης, όταν δεν είμαστε ανοιχτοί στο διαφορετικό, καλύτερα ν απροτιμάμε το παπούτσι από τον τόπο μας...
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
XAxaxa καλά έκανες και του τα έχωσες μάγκα! Δεν μου λες, αφού το κορίτσι είναι καλό και της αρέσει να στέλνει μηνύματα κάθε 5 λεπτά, δεν μου τη γνωρίζεις εμένα!

Πάντως φίλε στην ελλάδα, οι περισσότεροι έλληνες και ελληνίδες κάνουν 2 πράματα. Δουλεύουν και διασκεδάζουν. Δύσκολο να κάτσεις να βρεις έναν άνθρωπο να μιλήσεις σοβαρά. Γι αυτά που αφορούν τη ζωή. Γι αυτό και όσο περνάνε διασκεδαστικά, όλα βαίνουν καλώς! Όταν σοβαρέψει το πράμα, παρατάνε τον άλλο μόνο του.
Δεν θέλουν ούτε να δυσκολευτούνε, ούτε να προβληματιστούνε.
Και κακά τα ψέμματα οι περισσότερες ελληνίδες για να προχωρήσουν σε κάτι "σοβαρό" κοιτάνε την τσέπη.
Ο χρήστης Maria είπε…
Soulmate στα 20... δεν είμαι σίγουρη αν γνωρίζει την δική του soul, to begin with :) Το λέω με μεγάλη τρυφερότητα γιατί κι εγώ έβρισκα soulmates - κυρίως επειδή ήθελα να τους βρώ :) (Το κάνω ακόμα, με τα ίδια καταστροφικά αποτελέσματα, αλλά δεν το λέμε!)

Αποφεύγω να σχολιάσω τα γεγονότα της συγκεκριμένης ιστορίας γιατί τα στοιχεία είναι λίγα, έχουν ήδη περάσει το φίλτρο της ερμηνείας του Θάνου, και εγώ δεν έχω προσωπική επαφή με κανέναν από τους πρωταγωνιστές.

Αυτό όμως που "χτύπησε φλέβα", είναι ο στραγγαλισμός που διαπράττει συχνότατα η ελληνική οικογένεια. Στο όνομα της αγάπης και της προστασίας, μαντρώνονται γυναικείες ψυχές και ευνουχίζονται ανδρικές.

Όπως το είπες Θάνο μου: ενοχές και ψυχολογικοί εκβιασμοί τόσο ανεπαίσθητοι, με ένα βλέμμα ή μια αλλαγή στην χροιά της φωνής. Και είναι πεποίθησή μου ότι οι γονείς δεν αντιλαμβάνονται τί κάνουν στα παιδιά τους, κυρίως γιατί δεν ψάχνουν να δούν το γιατί το κάνουν. Μένουν με την βολική ιδέα της αγάπης και του νοιαξίματος, για να μην αντιμετωπίσουν τις ενοχλητικές ιδέες του εγωισμού και της κτητικότητας.

Και προσπαθούμε μετά να επικοινωνήσουμε, να ερωτευτούμε, να αγγίξουμε τις ψυχές μας, όταν αυτές οι ψυχές ακουμπούν με το ένα πόδι στα θέλω τους και με το άλλο στα θέλω των ανθρώπων που έμαθαν από μικρές να αγαπούν. Ψυχές - ψαλίδια... πώς να μην έχεις ατυχήματα μετά.

P.S. xolidoxos, το πώς κατάφερες να συμφωνείς με ένα κείμενο που παίρνει ένα σφυρί και γκρεμίζει τα στερεότυπα, στηρίζοντας την συμφωνία σου σε μερικά από τα πιο συνηθισμένα, είναι beyond me :)
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Dama, ο Θάνος είπε αρκετά, ώστε να κατανοήσω εγώ ότι ο άλλος ΛΑΛΑΚΗΣ τα βρήκε δύσκολα και λάκησε.Τα γεγονότα που ανέφερε κοίταξα και όχι το φίλτρο που έβαλε.

Αυτό που είπες εσύ ότι κάνει ΣΥΧΝΟΤΑΤΑ η ελληνική οικογένεια, έχει ακριβώς την ίδια έννοια, με αυτό που είπες για μένα, για τα πιο ΣΥΝΙΘΙΣΜΕΝΑ.Σίγουρα υπάρχει και μια μειονότητα που φέρεται διαφορετικά. Ο λόγος που το στήριξα εκεί, είναι ότι είδα έναν τύπο, που μόλις είδε τα δύσκολα το έβαλε στα πόδια, αφού πρώτα, φρόντισε να ξελογιάσει και να περάσει καλά.
Έαν ακόμη έχεις απορίες, και είναι beyond you. Ευχαρίστως να στις λύσω.
Ο χρήστης Laplace είπε…
συμφωνω κ εγω σε ολα..
οι ελληναραδες ειμαστε 'καπως' σε αυτα τα θεματα..βαζω κ εγω τον εαυτο μου κ ισως το εχεις διαπιστωσει κ απο το blog μου..

χαρακτηριζουμε ευκολα τον κοσμο..

φοβερη η ξαδελφη της Δαφνης,..χαχαχα
Ο χρήστης Maria είπε…
@xolidoxos:

Το ύφος του πρώτου σου σχολίου με έκανε να νιώσω ότι δεν διάβασες πολύ προσεκτικά το κείμενο. Ίσως να έφταιγε η πρώτη σου παράγραφος ( "Δεν μου λες, αφού το κορίτσι είναι καλό και της αρέσει να στέλνει μηνύματα κάθε 5 λεπτά, δεν μου τη γνωρίζεις εμένα!" ), που είναι εντελώς αντίθετη από αυτό που γράφει ο Θάνος (οτι δηλαδή ο "Κώστας" ενοχλήθηκε απο το οτι η κοπέλα δεν του έστελνε μήνυμα κάθε 5 λεπτά.)

Έτσι ήμουν ομολογουμένως λίγο προκατειλημμένη καθώς διάβαζα την συνέχεια του σχολίου σου.

Σου ζητώ συγγνώμη για τον άκομψο τρόπο μου.

Τέλος, μακάρι η αντίληψη για τον στραγγαλισμό των παιδιών - και δεν μιλάω φυσικά για εξώφθαλμες καταστάσεις, αλλά για εκείνες που είναι τόσο καλά καλυμμένες που δεν μπορείς κάν να φανταστείς οτι ευθύνονται και έτσι ψάχνεις αλλού να δείς τι φταίει - να ήταν το ίδιο "στερεότυπη" με το "δεν βρίσκεις άνθρωπο να μιλήσεις σοβαρά" και το "οι περισσότερες ελληνίδες πρίν προχωρήσουν σε κάτι σοβαρό κοιτούν την τσέπη". Θα σήμαινε ότι είναι κάτι που τουλάχιστον συχνάζει στις καθημερινές μας κουβέντες, ενώ η άποψή μου είναι ότι δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο.

Θάνο, με συγχωρείς για την κατάχρηση του χώρου σου.
Ο χρήστης ovi είπε…
Καλησπέρα σε όλους σας, την διεύθυνση του blog του 'Κώστα' δεν την έδωσα γιατί ξέρω ότι διαβάζει το δικό μου κι εάν θέλει μπορεί απλά να την βάλει!

Αλλά από ότι καταλαβαίνω ότι του αρέσει να με ...τσιγκλάει. Έτσι λοιπόν σήμερα έβαλε ένα post για το πως αυτή η εμπειρία τον δίδαξε τον χαρακτήρα των Φιλανδών και αναφέρει: Για να μην σας τα πολυλογώ, οι γυναίκες εκεί έχουν το ΠΑΝΩ ΧΕΡΙ. Κοφτά και σταράτα. Οι άντρες απλά περιορίζονται στο αλκοόλ τα λουκάνικα και τη σάουνα τους, και η παθητική στάση τους έχει δώσει άπλετο χώρο στις γυναίκες να επιβάλλουν τους δικούς τους κανόνες. Οι Φινλανδοί, κυρίως λόγω των κλιματολογικών συνθηκών, αλλά και της υπερβολικής εσωστρέφεια τους, καταφεύγουν στην κατανάλωση ΠΟΣΟΤΗΤΩΝ αλκοόλ για να ξεφεύγουν απ την βαρετή καθημερινότητα τους, χωρίς φυσικά η κατανάλωση αυτή να περιορίζεται στους άντρες της παρέας. Το αλκοόλ παίζει ΠΡΩΤΕΥΟΝΤΑ ρόλο σε κάθε κοινωνική εκδήλωση/γιορτή/γεγονός/εορτασμό. Αν μιλήσετε με έναν Φινλανδό και του ζητήσετε να σας διηγηθεί μία αστεία περιπέτεια με την παρέα του στη χώρα του, αυτή είναι πολύ πιθανό να ξεκινάει με τη φράση “Μία μέρα που είμασταν μεθυσμένοι…”

Για να δούμε λοιπόν Κωστάκη, μια μέρα μια Φιλανδέζα που δεν έχει ποτέ ταξιδέψει έξω από το χωριό της γνωρίζει έναν Έλληνα και αφού κάνει το κομμάτι της στις Φιλενάδες της για τον μελαχρινό γκόμενο με το φεύγει αυτός για Ελλάδα για να περάσει Χριστούγεννα τον παίρνει τηλέφωνο και του λέει καλά περάσαμε αλλά να πάρα είσαι μπλα μπλα και δεν μπορώ άλλο γι' αυτό ναι μεν καλός είσαι αλλά αφού δεν μου κάθεσαι όπως σε θέλω εγώ ...αντίο. Και για να συμπληρώσει την ιστορία μετά από δύο μέρες φτιάχνει και ένα blog στο χωριό της όπου με μεγάλα γράμματα γράφει καλοί οι Έλληνες αλλά πολύ μλκς παιδί μου και την έχουν και μικρή!

Το ξέρω ότι δεν σας έχω συνηθίσει σε τέτοιο ύφος και λεξιλόγιο αλλά αυτής της μορφής ή άγνοια είναι πηγή προκαταλήψεων και ρατσισμού!
Ο χρήστης ovi είπε…
Και κάτι για σένα Κώστα, μόνο σε μια άρρωστη κοινωνία ένας εικοσάχρονος ψάχνει να βρει ποιος έχει το επάνω χέρι! Και σε βεβαιώνω η Φιλανδική κοινωνία όπως και γενικότερα οι Σκανδιναβικές μόνο άρρωστες δεν θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν! Αν το πρόβλημά σου σε μια σχέση είναι ποιος έχει το επάνω χέρι, τότε ....
Ο χρήστης ovi είπε…
Krot καλησπέρα, αυτοί οι Βελγικοί αριθμοί ...κι εγώ μόλις το είδα γέλασα, μόνο η Κάτρη δεν γελάει από προχθές, αλλά θα της περάσει!!!
Ο χρήστης ovi είπε…
xolidoxos tervetuloa, καλώς ήρθες ...στα Φιλανδικά! Το παλικάρι με έχει πραγματικά εκνευρίσει για τους λόγους που ανέφερα και παραπάνω και τουλάχιστον σε μένα που ζω τόσα χρόνια νιώθω ότι τώρα καταλαβαίνω γιατί η Ελλάδα βρίσκεται εκεί που βρίσκεται και το λέω με πολύ πίκρα και θλίψη!
Ο χρήστης ovi είπε…
dama παντού υπάρχουν οικογένειες που αγκαλιάζουν ασφυχτικά απλά και αυτό το λέω κρίνοντας από φίλους και γνωστούς στην Ελλάδα ίσως αυτό το ποσοστό να είναι μεγαλύτερο αλλά και πάλι υπάρχουν λογικές εξηγήσεις ειδικά για τις παλαιότερες τουλάχιστον από τη δική μου γενιές που ζήσανε τόσα πράγματα. Όταν όμως προκειτε για τη δική μου και τις νεότερες γενιές δυσκολεύομαι να το δικαιολογήσω. Και αυτό ισχύει και με όλα τα υπόλοιπα θέματα. Το να θέλει ένας εικοσάχρονο τη γυναίκα υπάκουη, υπό και μπιμπελό μου φαίνεται εφιαλτικό και μόνο που τολμάς να το πεις. Και αυτό που με τρελαίνει περισσότερο είναι αυτό που είπα και παρά πάνω στον xolidoxo, ότι ναι τώρα καταλαβαίνω αυτή την απαράδεκτη αλλαγή της Ελληνικής κοινωνίας σε ένα γεμάτο υποκρισία βικτοριανό πουριτανισμό!
Ο χρήστης ovi είπε…
laplace φίλε μου, τι έγινε; Ακόμα 7/24 ή αποφάσισες ότι χρειάζεσαι και λίγη ξεκούραση; Η ξαδέρφη show είχε συνέχεια σήμερα το πρωί που για πρώτη φορά στη ζωή της μπήκε στο μετρό, η γυναίκα μου προσπαθούσε να της εξηγήσει ότι αυτό στο Παρίσι ή στο Λονδίνο είναι τεράστιο και μόνο η σκέψη την σοκάρισε. Για να καταλάβεις το μετρό εδώ είναι σαν το παλιό Πειραιά Κηφισιά και μόνο στο κέντρο υπόγειο!
Ο χρήστης civil είπε…
οβι, μην απογοητεύεσαι από έναν 20χρονο, έχω γνωρίσει πολλά παιδιά της ηλικίας του που με κάνουν να πιστεύω πως αυτή η χώρα έχει πολύ μέλλον. Οπότε μην κάνεις το λάθος που κάνει κι αυτός: της γενίκευσης.
have faith που λένε και στο χωριό μου
Ο χρήστης ovi είπε…
Σε ευχαριστώ φίλε μου civic, όταν μου έφυγε ο εκνευρισμός είχα αρχίσει να σκέφτομαι κι εγώ το ίδιο, και είμαι όπως λες κι εσύ τυχερός γιατί ξέρω κι εγώ αρκετά εικοσάχρονα που είναι πολύ καλύτερα από ότι είμασταν εμείς στα χρόνια τους!!! :)
Ο χρήστης Πωλίνα είπε…
Αγαπημένε μου Θάνο,

μετά λύπης μου πρέπει να παραδεχτώ ότι η δική μας γενιά (20-30) πρέπει ομολογουμένως να είναι η πιο "βαριόκωλη" και η πιο αντιεπικοινωνιακή!και ειδικά όσο περνάνε τα χρόνια αυτό φαίνεται να αυξάνεται! Είναι φοβερό το ότι ο κόσμος πλέον δεν έχει υπομονή ούτε επιμονή για τίποτα και με την πρώτη δυσκολία τα παρατάει όλα και φυσικά επιλέγει την εύκολη λύση ...."Εσύ φταις!" και δε μιλάω ως άνθρωπος πικραμένος γιατί ευτυχώς εγώ στάθηκα τυχερή και απολαμβάνω την "εξαίρεση" της υγιούς προσωπικής σχέσης! Το να προσπαθήσεις όμως να δημιουργήσεις μια ερωτική σχέση σεβασμού όταν πάνω απ'όλα δε σέβεσαι τον συνάνθρωπό σου και δει έναν άνθρωπο άλλης εθνικότητας, που θεωρείς ως δεδομένο εξαρχής ότι έχει διαφορετικές συνήθειες από εσένα...τότε προφανώς το αποτέλεσμα θα καταλήξει σε "παρωδία"! Πολλές φορές δημιουργούμε στο μυαλό μας το ιδανικό και προσπαθούμε να πείσουμε τον εαυτό μας ότι ο άνθρωπος που έχουμε απέναντι μας ανταποκρίνεται σε αυτό. Όταν συνειδητοποιούμε όμως ότι αυτό απέχει πολύ απ'την πραγματικότητα τότε αναρωτιόμαστε τι πήγε στραβά. Αυτό που πάει στραβά λοιπόν στις περιπτώσεις αυτές...είναι ότι ο "Κώστας" και ο κάθε Κώστας δεν έχει κάνει πρώτα τη συζήτηση με τον εαυτό του για να δει τι είναι αυτό που ζητάει πάνω από όλα από τον ίδιο και ύστερα από τους υπολοίπους. Άλλωστε να σου πω τι πιστεύω εγώ?δεν είναι ρατσιστικό το προβλημά του αλλά "εγκεφαλικό" γιατί αν δεν ήταν Φιλανδή και ήταν Ελληνίδα τότε μπορεί ο πατέρας της να μην ήταν αλκοολικός αλλά η μάνα της να ήταν η κακιά πεθερά...ή να μη μαγείρευε καλά γιουβαρλάκια...ή να μην τηρούσε εν πάσει περιπτώση το πρότυπο της τέλειας γυναίκας που σκουπίζει φορώντας μόνο ποδιά και πρόστυχα εσώρουχα!που φέρνει λεφτά στο σπίτι αλλά το έχει και πάντα στην εντέλεια...που δε βρίζει την κακιά της πεθερά αλλά δεν πιάνει και πολλές πολλά με αυτή! και που φυσικά πάνω απ'όλα πρέπει να είναι ανεξάρτητη...αλλά κάνοντας αυτό που της λένε! και μπορεί όλα αυτά να ακούγονται λίγο φεμινιστικά αλλά ειλικρινά ότι ανέφερα ισχύει και για τα δύο φύλα με τις αντοίστιχες αλλαγές..

αυτά και από μένα..ελπίζω να σ'ακούσω σύντομα....Πωλίνα

Μεγάλο φιλί στις πριγκίπισσές σου!
Ο χρήστης dodo είπε…
Άς τον αυτόν, θα μεγαλώσει και θα ωριμάσει... Δηλαδή, μάλλον... Δηλαδή, ίσως... Δηλαδή, ελπίζω... :-)))

Στο μεταξύ, θα πάω να διαβάσω γιά τον Ιππότη Πλατυπόδη!
Ο χρήστης ovi είπε…
Πωλινάκι χτες που πήρες τηλέφψνο ήμουν ... άσε θα στα πω! :)

Αλλά όπως είπα και κάπου προηγουμένως όταν μου έφυγε ο εκνευρισμός σκέφτηκα εσένα, το Λενάκι και αμέσως κατάλαβα ότι τα πράγματα δεν είναι και τόσο ...γκρίζα!!! :)))
Ο χρήστης ovi είπε…
dodos το τέλος του πρώτου κεφαλαίου έρχεται ...σύντομα!
Ο χρήστης dodo είπε…
Μόλις διάβασα τα τού Ιππότου- μιά χαρά "τρέχει" στα ελληνικά η αφήγηση, οι χαρακτήρες υπόσχονται πολλά και αναμένω με ενδιαφέρον να μάθω τί έγινε κάτω από "τον ήλιο τού York" ;-))
Ο χρήστης Αρμός είπε…
Καλημέρα!
Καταρχήν καλώς σε βρίσκω. Εκ των προτέρων ζητώ συγνώμη που δεν
δεν θα σχολιάσω το ποστ σου. Είμαι νέος στη blogosfera, και θέλω να σου κάνω γνωστό με αυτό το κόμεντς-μήνυμα την παρουσία μου. Έφτιαξα ένα blog που θα ασχοληθεί κυρίως με το βιβλίο και με τους συγγραφείς. Ελπίζω να συμπληρώσει έστω έναν πολύ μικρό κενό στο χώρο αυτό. Καλημέρα και πάλι και καλό σαββατοκύριακο!
Ο χρήστης Yannis H είπε…
Μου θύμισες πολλά – δεν θέλω να αναφερθώ, γιατί θα γίνω κακός. Ξέρεις τι αισθήματα τρέφω για την αφιλοκερδή, αγνή και face to face σχέση που δύσκολα βρίσκεις με Ελληνίδες (ας με συγχωρέσουν οι Ελληνίδες, αλλά και ας το σκεφτούν – κι επίσης, θα συμφωνήσω στο ότι υπάρχει ανάλογη συμπεριφορά από τους Έλληνες). Για την οικογένεια: πέρα από το ότι όταν ήμουν παντρεμένος με Φινλανδέζα η οικογένειά της και το βρακί τους θα έβγαζαν να μου το δώσουν, θα πω ότι χώρισα (πάνε δεκαπέντε χρόνια) και όλη η οικογένειά της πρώην γυναίκας μου, έχει περάσει έκτοτε από το σπίτι μου και έμεινε εδώ. Ο πρώην πεθερός μου, οι αδελφές της, το ανίψι της (και βαφτισιμιός μου).

Επίσης, μια και έχω ζήσει σε τρία κράτη, έχω κάνει πολλούς δεσμούς με ξένες – η ψυχολογία (δεν το ασπάζομαι ολοκληρωτικά, αλλά το έψαξα και είναι ενδιαφέρον) λέει ότι συνήθως τέτοια άτομα ζητούν μια γυναίκα με εντελώς διαφορετική νοοτροπία από αυτή της μητέρας τους. Εάν υπάρχει ίχνος αλήθειας σ’ αυτή τη θεωρία (που με εκφράζει, πάντα ένιωθα ξένος με την παραδοσιακή Ελληνίδα γυναίκα), νομίζω ο τύπος ζητάει μια γυναίκα με εντελώς ίδια νοοτροπία με αυτήν της μητέρας του.

Και κάτι άλλο, μια και μιλάμε για ελληνικότητα. Γνώρισα πολλούς Έλληνες πάνω που έδερναν τις γυναίκες τους. Και η απάντησή τους; Η δικαιολογία τους; «Τι να κάνω, είμαι Έλληνας»!!! Αν έχεις το θεό σου! Δηλαδή εγώ που ποτέ δεν έδειρα τη γυναίκα μου ή κάποιο κορίτσι μου, ή ο πατέρας μου που ποτέ δεν έδειρε τη μάνα μου, τι; Δεν είμαστε Έλληνες; Και είναι αυτοί; Η μόνη περίπτωση να έχουν δίκιο στο ότι δεν είμαι Έλληνας: γίνομαι Τούρκος με τέτοιες ατάκες!

Τέλος πάντων: αυτού του είδους η συμπεριφορά που περιγράφεις, μου θυμίζει κάτι καμάκια του στιλ “want a cigarette? You not smoke? Why not smoke?” ή “Yes, Greece! You know, Parthenon, Acropolis!” Για καλό ήταν (για το κορίτσι).
Ο χρήστης Yannis H είπε…
Για το κινητό στο πλυντήριο: είμαι διάσημος για την αφηρημάδα μου.Αλλά σκέψου να είμαι με την επαγγελματική μου τσάντα, να σταματάω να δέσω το κορδόνι μου, να ακουμπάω την τσάντα στον ουρανό ενός αυτοκινήτου, να φεύγω και να την ξεχνάω, να γυρνάω πίσω αλλόφρων και εκείνη τη στιγμή το αυτοκίνητο να φεύγει κι εγώ να το κυνηγάω στο δρόμο....

...και να το προλαβαίνω επειδή έκοψα δρόμο και το πρόλαβα στο επόμενο φανάρι...

Άστα να πάνε, άστα λα βίστα :)
Ο χρήστης zouri1 είπε…
ti να σου πω.Με αφορμη αυτη την ιστορια,ξανακοιταξα για αλλη μια φορα τον εαυτο μου.Οποτε μπλοκαρω σε καποια φαση,θα ξαναδιαβαζω το ποστ σου,για να βρισκω τον δρομο.Επιασες πολλα θεματα για τον ελληνα αντρα.Δεν ειναι θεμα 20 χρονου,και σε μενα στα 47 μου,περνανε εστω και στιγμιαια καποιες τετοιες σκεψεις.και μη νομιζεις οτι δεν ειχα και γω τετοιους (περιπου )χωρισμους.Αν δεν αλλαξε το νουμερο το τηλεφωνο σου θα σου στειλω το δικο μου με sms.
Ειλικρινα σε φιλω.
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
AthanasiaPsycho:Από που να πρωτοαρχίσω.Συμφωνώ απόλυτα με την Κrotkaya και συμφωνώ αλλά και διαφωνώ με τον Χολιδόχο.Γιατί συμφωνώ;Όντως οι Έλληνες αποφεύγουν να προβληματιστούν και να δυσκολευτούν.Μην πάω μακρία! Ως χωρισμένη μητέρα πώς πιστεύεται ότι αντιμετωπίζομαι εγώ και το παιδί μου από την ελληνική κοινωνία και ιδιαίτερα από τον καλομαθημένο ανδρικό πληθυσμό, που η μαμάκα του του έμαθε ότι μία γυναίκα για να τον αγαπήσει και να τον φροντίζει θα πρέπει να μην κουβαλάει το 'βάρος' ενός παιδιού;Όσο για την τσέπη, αυτό πάει πακέτο με το ότι δεν θέλουν να δυσκολευτούν και να προβληματιστούν αλλά δεν θεωρώ ότι αποτελεί γυναικεία επιλογή.
Dama με πρεσβεύεις απόλυτα!Αυτό τον ευνουχισμό τον έχω νιώσει στο πετσί μου αν και γυναίκα, ακόμη τον βιώνω μέχρι ένα βαθμό αλλά πίστεψε με ότι αντιδρώ.Ελπίζω να μου δοθεί η ευκαιρία να τα αναφέρω στο blog σου. Φίλε μου Γιάννη-αν μου επιτρέπεις να σε αποκαλώ έτσι- πίστεψε με ότι και εγώ ακριβώς το ίδιο ψάχνω στις ελληνικές σχέσεις αλλά δεν το βρίσκω.Μάλλον είμαστε μία μεγάλη 'κρυφή' κοινωνία ακόμη.Πάντως έτσι όπως τα περιγράφετε εσύ και ο Θάνος μου υπενθυμίζετε συνέχεια ότι πρέπει να ξενιτευτώ όχι μόνο για να έχω επαγγελματικές προοπτικές και κοινωνικές παροχές αλλά και γνήσιες, ανθρώπινες σχέσεις!
Παρεπιπτόντως είμαι πολύ στεναχωρημένη που δεν στέλνεις ένα ..σέλιδο γράμμα ή ένα σχόλια βρε αδελφέ!Άντε και φεύγω για Χανιά την Τετάρτη με τον μικρό για το εθελοντικό που σου έλεγα!
Φιλιά πολλά στην οικογένεια και ιδίως στο μικρό 'γυφτάκι'!
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
AthanasiaPsycho:Ωχ ξεχάστηκα το πολυσέλιδο γράμμα αναφέρεται στον Θάνο φυσικά!
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
φάτε την πανέμορφη χώρα σας στη μάπα σας.....
και εισ ανώτερα.
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Πως σου φαίνεται ότι οι Ούγγροι όταν μιλάνε για τους Έλληνες έχουν μια παροιμία, όταν δώσεις το χέρι σου σε Έλληνα μετά μέτρα τα δάχτυλά σου!Και μάλιστα την χρησιμοποιούν όταν θέλουν να περιγράψουν απατεώνα ανεξαρτήτου εθνικότητας?
Μα αγαπητέ απορώ πως εσείς που είστε σπουδής γραμμάτων έμπλεως κυρίως σε ό,τι αφορά θέματα εθνικών προσεγγίσεων δε γνωρίζετε οτι οι Ούγγροι είναι λογικό να μισούν τους Έλληνες ως αδελφό έθνος των Τούρκων. Απορώ πως γνωρίζετε την πιο πάνω παροιμία κι αγνοείτε την 'Λέντζερ Μάγυαρ ετιμπάροτι' όπως λένε οι αγαπητοι Ούγγροι, δηλαδή ο Τούρκος και ο Ούγγρος είναι αδέλφια από την ίδια μάνα...
Θα μπορούσα να γράψω περισσότερα για το εντονότατο συναίσθημα πικρίας σας(το οποίο δικαιολογώ)που μετασχηματίζεται σε απέχθεια και προκατάληψη για την Ελλάδα (αυτό δεν το δικαιολογώ)καθόσον οι μηδενιστές που εκτοξεύουν μύδρους εκ του ασφαλούς χωρίς να προτείνουν κάτι ποτέ δε μου ήταν ιδιαίτερα συμπαθείς...
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Και για να μην παρεξηγούμαι, το προηγούμενο μήνυμα μου αφορούσε ΜΟΝΟ τις γενικόλογες κρίσεις περί λαών και εθνών τις οποίες, λογικά θα έπρεπε κι εσείς ν' αποφεύγετε αφού τις απεχθάνεσθε...!
Καλό βράδυ
Μελίνα
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Τελικά, αφού ξαναδιαβασα όλα τα μηνύματα είδα ότι με είχε καλύψει απόλυτα ο/η civil και η απάντηση του ovi που ακολούθησε. Ζητώ συγγνώμη για την κατάχρηση του χώρου, αλλά είχα εστιάσει την προσοχή μου μόνο στα πρώτα μηνύματα- κακώς βέβαια! Τέλος πάντων, άκυρο το μήνυμα (εκτός ίσως από την Ουγγαρέζικη παροιμία που προσέθεσα και που εξηγεί την προηγούμενη του ovi)
Με φιλικούς χαιρετισμούς, Μελίνα
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Καλησπέρα σας,

Είμαι ο πρωταγωνιστής του άρθρου που έγραψε ο Θάνος, και σήμερα, μήνες αφότου το πρωτοδιάβασα, αποφάσισα να γράψω δυο λόγια.

Καταρχάς λυπάμαι για το αν τα τότε post μου στο blog μου προσέβαλλαν (έστω και έμμεσα) την ζωή και την οικογένεια σου Θάνο. Φυσικά, δεν ήταν αυτός ο σκοπός μου. Περνώντας μία δύσκολη φάση στη ζωή μου (την πιο δύσκολη μέχρι σήμερα) ξέσπασα.. με το πληκτρολόγιό μου. Η πλέον ανώδυνη επιλογή. Έπειτα, συνειδητοποίησα ότι καλύτερα να κρατήσω τις απόψεις μου για μένα, και έσβησα εκείνα τα post που τόσο σε ενόχλησαν.
Πιστεύω ότι δεν χρειαζόταν να γράψεις εδώ ότι έγραψες, ακόμη και χωρίς το όνομα μου. Σου εκμυστηρεύτηκα προσωπικές λεπτομέρειες, κι όχι υλικό για άρθρα. Αλλά κι εσύ περνάς μία δύσκολη φάση, οπότε το κατανοώ.

Δεν θα μακρηγορήσω και θα πάω αμέσως στο περιεχόμενο.

Αγαπητέ Θάνο. Η ιστορία που έζησα όσο κοινότυπη κι αν σου ακούγεται, είναι ξεχωριστή και μοναδική. Οι επιλογές μου βασίζονται σε δικά μου κριτήρια, ακόμη κι αν πολλές φορές λόγω απελπισίας ζήτησα γνώμη τρίτων. Μην βάζεις τις δικές μου επιλογές δίπλα στις δικές σου, γιατί είμαστε διαφορετικοί άνθρωποι. Εγώ, εσύ, η πρώην κοπέλα μου, η γυναίκα σου.

Διάβασα τι έγραψες περί στερεοτύπων. Δεν έχω την εμπειρία σου, αλλά μένω ήδη κοντά 9 μήνες στο εξωτερικό, και πάει καιρός που συναναστρέφομαι με άτομα πολλών εθνικοτήτων, και αυτό που συνειδητοποιώ μέρα με τη μέρα είναι το εξής:
STEREOTYPES EXIST FOR A REASON.

Δεν θα συνεχίσω αναφέροντας στατιστικά, αριθμούς, word of mouth, και άλλα. Ζεις χρόνια σε μία χώρα και λογικό είναι να την αγαπάς και να την υπερασπίζεσαι. Εάν όμως θέλουμε να δούμε ΟΛΗ την αλήθεια, κάθε τόπος έχει τα καλά του και τα κακά του.
Και κλείνω Θάνο, λέγοντας σου πως το CARPE DIEM, δεν υπαγορεύει απαραίτητα το είδος των επιλογών που κάνουμε. Που σημαίνει ότι όσο κι αν θέλουμε να ζήσουμε μία περιπέτεια καμιά φορά πρέπει να πάρουμε άλλον δρόμο. Που θα μας οδηγήσει σίγουρα σε μία άλλη περιπέτεια. Στην περίπτωση μου πήρα τον «άλλον δρόμο», και δεν το μετανιώνω. Ίσα-ισα, μπορεί τελικά να με οδηγήσει υπό άλλες προϋποθέσεις και συνθήκες στην κοντινή γειτονιά σου.
Τέλος, για μία ακόμη φορά να σε ευχαριστήσω για την τότε βοήθειά σου. Οι απαντήσεις στις αιτήσεις μου για δουλειά ήρθαν, και μάλιστα αρκετές πολύ θετικές. Δυστυχώς όμως έφτασαν πολύ αργά.
Καλή συνέχεια και καλή ανάρρωση,
Κώστας, ή, καλύτερα, Γιώργος.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Περί Ελληνικής κοινότητας στη Φινλανδία ...ξανά!

Διάλειμμα με χιόνι

Κασσελάκιος ο λόγος