Φίλε Κώστα

Είμαστε καλά από υγεία, το ίδιο επιθυμούμε και για σας... κάπως έτσι ήθελα να ξεκινήσω αλλά μετά θυμήθηκα ένα τραγούδι του Θεοδωράκη και σκέφτηκα ότι αν αρχίσω με Θεοδωράκη θα ξεφύγω πολύ περισσότερο από όσο θα κάνω έτσι κι αλλιώς από αυτά που θέλω να γράψω.

Το όνομα πάντως ισχύει, τα περί υγείας ισχύουν και αφορμή για να γράψω ότι θα ακολουθήσει μου την έδωσε ο Κώστας στο προηγούμενο post με ένα comment που έκανε σχετικά με όσα έγραψα την προηγούμενη φορά. Εδώ θα παραθέσω μια σειρά από σκέψεις μου χωρίς καμιά διάθεση αντιδικίας ή αντιπαράθεσης αλλά απλά σαν σημείο διαλόγου και με όλη την καλή διάθεση να απαντήσω σε ένα comment παράλληλα και θα με συγχωρήσεις γι' αυτό Κώστα, μου δίνεις την ευκαιρία να απαντήσω και σε δύο δημοσιογράφους και ένα ερευνητή που ήρθαν σε επαφή μαζί μου με ερωτήσεις και μερικές φορές ...απαντήσεις που αφορούν αυτό το blog. Έτσι δεν χρειάζεται να πάρεις κάποια πράγματα προσωπικά, απλά εκμεταλλεύομαι το διαπροσωπικό που μου έδωσες εσύ την ευκαιρία να χρησιμοποιήσω. Τέλος θα σε παρακαλούσα να μην δεις αυτό το κείμενο σαν κάποια μορφή απολογίας ή δικαιολογίας, απλά σαν υπενθύμιση πραγμάτων που με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο τα έχω ξαναπεί.

Κατ' αρχή χαίρομαι ειλικρινά που είχες την ευκαιρία να γνωρίσεις την Φιλανδία και τους ανθρώπους της και πιθανώς να αγαπήσεις όλα αυτά που έχω αγαπήσει κι εγώ σε αυτή τη χώρα αλλά εδώ είναι και το πρώτο κλειδί για το blog μου. Αυτό δεν είναι ταξιδιωτικό ή πληροφοριακό blog σχετικά με τη Φιλανδία και τους ανθρώπους της και παρ' όλες τις διαδόσεις δεν τα παίρνω από τον Φιλανδικό οργανισμό τουρισμού, αυτό ήταν χιούμορ! Είναι ένα καθαρά προσωπικό blog γι αυτό και οι πολλές αναφορές στους φίλους μου και την οικογένεια μου. Ακόμα και οι αναφορές μου στη Φιλανδία είναι καθαρά προσωπικές, μιλάω για την δική μου Φιλανδία, για τους ανθρώπους που γνωρίζω και συναναστρέφομαι και φυσικά ακολουθώντας τις συμβουλές του Γιούνγκ φροντίζω να κρατώ τα θετικά στοιχεία απομακρύνοντας από εμένα, την οικογένειά μου και τον κύκλο μου τα αρνητικά. Αυτό δεν σημαίνει ότι όλα είναι ρόδινα στη Φιλανδία, ούτε ότι ζω σε κανένα παράδεισο και υπάρχουν δεκάδες φόρουμ ξένων που αν τα διαβάσεις θα καταλάβεις ότι οι ξένοι αντιμετωπίζουν στη Φιλανδία αρκετά προβλήματα επιβίωσης και βέβαια οι ντόπιοι έχουν μια καθημερινότητα συχνά το ίδιο οδυνηρή με αυτή του Έλληνα. Θα πρέπει να σου υπενθυμίσω ότι ζω στη δεύτερη πιο ακριβή χώρα της Ευρώπης με την Νορβηγία να κρατά την πρώτη θέση.

Έχω αναφέρει συχνά στους λόγους που με οδήγησαν στη δημιουργία αυτού του blog. Μιλώντας μια μέρα με πολύ στενούς μου φίλους συνειδητοποίησα ότι δύο φορές δυσκολεύτηκα να εκφραστώ και κατέφυγα σε αγγλικές λέξεις και η κατάστασή μου χειροτέρεψε όταν αποφάσισα να γράψω. Ήδη στα πρώτα post αυτού του blog χρειάστηκε να 'χτενίσω' τα κείμενα πολλές φορές μέχρι να νιώσω ότι δεν θα ...ξευτιλιζόμουν τελείως και δεν σου κρύβω ότι δύο χρόνια μετά νιώθω αρκετά καλά με την πρόοδό μου. Ίσως ένας από τους λόγους να είναι ότι χρόνια τώρα και μετά από πικρές εμπειρίες στο παρελθόν αποφεύγω τους συμπατριώτες μου στο εξωτερικό και όταν συναναστρέφομαι Έλληνες φροντίζω η σχέση να είναι σε μία λογική απόσταση, έτσι εκτός από το τηλέφωνο σπάνια μιλάω Ελληνικά και βέβαια πολύ σπανιότερα γράφω στα Ελληνικά. Αυτή τη στιγμή δεν θα μπορέσω να μπω σε λεπτομέρειες αλλά όσοι έχουν ζήσει στο εξωτερικό, οπουδήποτε στο εξωτερικό καταλαβαίνουν γιατί αποφεύγω τους Έλληνες.

Ο δεύτερος λόγος είναι ότι το blog με βοήθησε να επικοινωνώ με φίλους που μιλάγαμε στο τηλέφωνο μια φορά στις τόσες, να μαθαίνουν νέα μας και φυσικά να γνωρίσουν την πριγκίπισσα μου. Φαντάσου ότι οι περισσότεροι δεν την έχουν δει από κοντά, και μιλάω για φίλους που μας συνδέουν δεκαετίες. Παράλληλα βέβαια έκανα καινούργιους φίλους που κάποιοι από αυτούς με τίμησαν αργότερα με την προσωπική τους φιλία και κάποιοι άλλοι ήρθαν ακόμα και στη Φιλανδία κάνοντας τη σχέση μας μοναδική και δίνοντας μου την ευκαιρία να τους γνωρίσω την Φιλανδία που αγαπώ.

Ας περάσουμε όμως σε αυτό που σε ενόχλησε, στη δεόντως πολιτικοποιημένη στάση μου. Φίλε Κώστα είμαι πολιτικοποιημένος έντονα από τα δεκαπέντε μου χρόνια και γι' αυτό θα μπορούσες να κατηγορήσεις, εάν θέλεις να κατηγορήσεις κάποιον, τον Παττακό! Και δεν το έκρυψα ποτέ μου, ειδικά σε αυτό το blog. Πως θα μπορούσα να αγωνίζομαι για τα ανθρώπινα δικαιώματα, για τις Σομαλές γυναίκες, για τα παιδιά στρατιώτες, για τον ρατσισμό και την φτώχεια εάν δεν ήμουν πολιτικοποιημένος. Σε αυτό το blog δεν έκρυψα ούτε το επάγγελμά μου ούτε τις δραστηριότητες μου, απ' εναντίας χαίρομαι που κάποια post μου προκάλεσαν συζήτηση και ενημέρωσαν έστω και ένα αναγνώστη για το τι συμβαίνει γύρω μας. Πολιτικοποιημένος είμαι έντονα και νιώθω περήφανος γιατί στη Ζιμπάμπουε του Μουγκάμπε είμαι καταζητούμενος. Φίλε Κώστα ένιωσα πολύ περήφανος όταν το Ovi magazine βραβεύτηκε σαν υπέρμαχος της ελευθερίας του λόγου και της δημοκρατίας και αν έριχνες μια ματιά στα άρθρα μου στο συγκεκριμένο online περιοδικό θα ήξερες ότι είμαι έντονα πολιτικοποιημένος. Η μήπως η απόσταση με τη Ζιμπάμπουε είναι τέτοια που δεν σε βοηθάει;

Ξέρεις το συγκεκριμένο θέμα με έχει απασχολήσει πολύ και έχω αρθρογραφήσει συχνά γι' αυτό. Το να επιτίθεμαι σε ένα Αφρικανό δικτάτορα δεν ενοχλεί και τόσο σε όποια παράταξη και εάν ανήκει ο αναγνώστης αλλά όταν αποκαλώ τον Φιλανδό πρωθυπουργό ανίκανο τότε έχω τελείως διαφορετική αντιμετώπιση και όταν αναφέρομαι στον Πλεύρη σαν φασιστοειδές απόστημα τότε δέχομαι κριτική. Αλλά πια η διαφορά μεταξύ του Μουγκάμπε, του Ιρανού Αχμαντινεζάντ και του Πλεύρη εκτός του ότι και ευτυχώς ο τελευταίος δεν βρίσκεται στην εξουσία; Ένας άνθρωπος που αρνείται το ολοκαύτωμα, που θεωρεί ότι τα πράγματα την περίοδο της δικτατορίας δεν ήταν και τόσο άσχημα και όλοι είχαν δουλειά και νιώθανε ασφάλεια πως θα μπορούσε να προκαλέσει έστω και δείγματά σεβασμού εκ μέρους μου όταν φίλοι μου και γνωστοί μου φυλακίστηκαν, βασανίστηκαν, εξορίστηκαν και πέθαναν αυτή τη περίοδο; Αυτή τη θεωρεία την έχω ξανακούσει αλλά κανένας δεν λέει ότι όταν η Ευρώπη είχε 8-10% ανεργία στην Ελλάδα γύρω στο 20% του πληθυσμού βρισκόταν σε φυλακές στην εξορία ή στη παρανομία.

Το πιθανότερο λοιπόν είναι ότι εννοείς ότι είμαι κομματοποιημένος. Εδώ όμως μου υπενθύμισες έναν από τους βασικούς λόγους που δεν μπορούσα και δεν θα μπορέσω να επιστρέψω στην Ελλάδα. Η ανάγκη να βάζουμε ταμπέλες. Φίλε μου Κώστα φαντάζομαι η ταμπέλα του δεξιού φασίστα που υπερασπίζεται το κάθε φασισταριό σε αηδιάζει, το εύχομαι και καλά κάνεις, αλλά γιατί εσύ είσαι έτοιμος να βάλεις σε μένα ταμπέλα; και εδώ δεν αναφέρομαι μόνο σε σένα αλλά και στον δημοσιογράφο που μου έστειλε τις ερωτήσεις του με mail. Λυπάμαι αλλά κανένα ελληνικό κόμμα δεν με εκφράζει και εάν αναφερθώ στη δραστηριότητα μου σε κόμματα στο εξωτερικό πολύ φοβάμαι ότι θα παρεξηγηθεί μιας και άμεσα θα συγκριθούν με ελληνικά κόμματα. Αλλά και πάλι μέσα σε αυτό το blog θα μπορέσεις να βρείς post που αναφέρομαι στην πολιτική μου δράση σε συγκεκριμένο κόμμα στην Αγγλία και πολύ περισσότερο στο Ovi magazine.

Η Ελληνική πολιτική ζωή και καθημερινότητα σαφώς με ενδιαφέρει αλλά πάντα στην αρθρογραφία μου φροντίζω να τονίσω δύο πράγματα, πρώτον ότι τα άρθρα μου εκφράζουν καθαρά προσωπικές απόψεις και δεύτερο ότι η πληροφόρηση μου δεν είναι άμεση αλλά μέσω ίντερνετ (μπορείς να διαβάσεις άρθρα μου στα Ελληνικά ακόμα και στο Ovi magazine) αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορώ να έχω και κριτήριο για το τι συμβαίνει. Ούτε στην Αμερική ζω αλλά το τελευταίο καιρό κάνω σχεδόν καθημερινά αναλύσεις για τις Αμερικάνικες εκλογές και μάλιστα συμμετέχω και σε δύο διεθνή φόρουμ για το θέμα.

Μου γράφεις ότι επαναλαμβάνω χιλιοειπωμένες θέσεις συγκεκριμένων χώρων και το δικαιολογείς στην απόσταση και τη απομάκρυνση μου από την Ελληνική καθημερινότητα. Στο ότι δεν συμμετέχω στην Ελληνική καθημερινότητα είναι προφανές αλλά και αυτό έχει αλλάξει χάρης στην τεχνολογία μετάδοσης πληροφορίας τα τελευταία χρόνια δραματικά. Πριν από μερικές δεκαετίες μίλαγα με την οικογένεια μου κάθε πρώτη Κυριακή του μήνα και σήμερα παίρνω τέσσερα με πέντε τηλέφωνα καθημερινά από Ελλάδα μόνο. Στην Αγγλία στα τέλη του εβδομήντα έπρεπε να κατέβεις στο Πάντιγκτον μετά τις δύο το μεσημέρι για να πάρεις τα ...χθεσινά Νέα – μόνο τα Νέα ερχόντουσαν – και σήμερα όλες οι εφημερίδες είναι online, και κάτι αντίστοιχο ισχύει και για την τηλεόραση για να μην σου πω για το ραδιόφωνο που μπορείς να ακούσεις ότι πιο τρελό φαντάζεσαι.

Το εάν αυτά που λέω έχουν ειπωθεί από συγκεκριμένα κόμματα - και εδώ ήρθε η ώρα να απαντήσω για την κομματικοποίηση μου - σε ενημερώνω ότι δεν ήξερα ότι κάποια κόμματα στην Ελλάδα έχουν κάνει πατέντα στις ιδέες και στις απόψεις. Εδώ θυμήθηκα και Φιλανδικό γεγονός, στην πορεία εναντίων των πυρηνικών και στη συλλογή υπογραφών πριν από μερικά χρόνια είχε συμμετάσχει και ο σημερινός πρωθυπουργός προκαλώντας και πολλά ερωτηματικά στο κόμμα του και φυσικά είναι ο ίδιος που πέρσι υπέγραψε για την δημιουργία δύο καινούργιων πυρηνικών εργοστασίων. Και αυτά χωρίς να μετακινηθεί στο κόμμα των πράσινων οι οποίοι εξ' ίσου σχιζοφρενικά συμμετέχουν στην κυβέρνηση που θα φτιάξει τα δύο εργοστάσια και στηρίζουν την κυβέρνηση παρ' όλη τη θεωρητική τους και σύμφωνα με το καταστατικό τους αντίθεση! Άρα οι ιδέες και οι απόψεις δεν είναι αποκλειστικότητα κομμάτων ή ανθρώπων.

Εδώ όμως θέλω να πω κάτι και στον ερευνητή. Φυσικά και δεν πρόκειται να απαντήσω στο ερωτηματολόγιο γιατί σε ένα ερωτηματολόγιο με θέμα τα blogs ερωτήσεις στο στιλ, τι ψηφίζεις και ποιόν θεωρείς καλύτερο για πρωθυπουργό ή πόσες ώρες παρακολουθείς τηλεόραση τις θεωρώ τουλάχιστον ανόητες και υποτιμάν όλους αυτούς που έχουν blog, πολύ περισσότερο με φθηνά τέτοια κόλπα υποτιμάν την πολιτική ζωή της Ελλάδας και βέβαια κάνουν το όποιο ερωτηματολόγιο άκυρο. Τα ίδια ισχύουν και για 'δημοσιογράφο' που μου έστειλε αντίστοιχο ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις που οδηγούσαν σε συγκεκριμένο κόμμα, γι' αυτό και το 'δημοσιογράφος' γραμμένο έτσι γιατί μάλλον επρόκειτο για κομματικό στέλεχος.

Λοιπόν φίλε μου Κώστα δεν είμαι κομματοποιημένος με την στενή του έννοια τουλάχιστον τα τελευταία είκοσι χρόνια που διαφώνησα με κάποιον αντιπαθητικό που ανέλαβε το κόμμα που δραστηριόποιομουν στο εξωτερικό και είμαι έντονα πολιτικοποιημένος για τους λόγους που ανέφερα προηγουμένως. Τις σκέψεις μου για τα Ελληνικά κόμματα των τηλεπαραθύρων μπορείς να τις διαβάσεις και στο Ovi magazine αλλά και σε ένα άλλο blog που διατηρώ με παρόμοια θέματα.

Κατά τα άλλα χαίρομαι που έγραψες το comment και ελπίζω η απάντησή μου να μην γίνει ο λόγος να μην επισκεφτείς αυτό το χώρο μιας και όπως υποσχέθηκα έρχεται ...παιδική ιστορία που παλεύω τον τελευταίο καιρό.

**************************

Λυπάμαι αν δεν συμμετέχω πιο συχνά αλλά από τη μία προσπαθώ να αναπληρώσω δεκάδες κενά που δημιουργήθηκαν τον τελευταίο χρόνο και από την άλλη ...ήρθε το καλοκαίρι, έχουμε μέρα, βλέπουμε τον ήλιο – παρ' όλο ότι χιόνισε στο Tampere προχθές και σήμερα βρέχει εδώ – και το απολαμβάνω με κάθε τρόπο μιας και νιώθω ότι έχασα πολλά πράγματα πέρσι.

**************************

Η υγεία μου είναι κάθε μέρα και καλύτερα αν και θα πάρει λίγο καιρό να επανέλθω τελείως και όπως σας ξαναείπα για μερικούς μήνες ο γιατρός μου απαγόρευσε ρητά το κολύμπι, τη σάουνα και τον μουσακά (ρεβίθια δεν υπάρχουν στην Φιλανδία!!!). Πλησιάζει και το σαββατοκύριακο των 24 ωρών μέρας, το μεσοκαλόκαιρο και το Ελσίνκι έχει ήδη αρχίσει να κινείται σε ρυθμούς ...άδειας!!!

**************************

Η Δάφνη έχει φτάσει αισίως στη 12 barbie και χτες ζήτησε τον ...Τζον!!! Ότι και να πω εγώ τώρα θα θεωρηθεί κακό χιούμορ!!!

**************************

Καλά γινόταν post χωρίς την Δάφνη;

Σχόλια

Ο χρήστης Laplace είπε…
kαλημερα φιλε!
χαιρομαι που η υγεια σου παει καλυτερα κ περνας ομορφα αυτες τις καλοκαιρινες ημερες..

ευχομαι στην Δαφνη να τις εκατοστησεις τις barbie..

για τον φιλο Κωστα κ τον φιλο ερευνητη δεν εχω να πω τπτ..απλα μας εδωσαν κ εμας μια ευκαιρια να μας ανοιχτεις περισσοτερο :)

καλα να περνας φιλε!
Ο χρήστης phivos είπε…
Τρανταδύο φέτος. Για τους ίδιους, πάνω-κάτω λόγους.
Ο χρήστης phivos είπε…
Ουπς! Πάρε και το "ι" που έπεσε στο κάτω παράθυρο!
Κι εγώ που φωνάζω στο Μαράκι να μη βγάζει το "ι" απ'το όνομά μου...
Ο χρήστης advocatus diaboli είπε…
Εεε, αααα, θέλω να δω τη Δάφνη από κοντά! (αυτό είναι στο ρυθμό διαφήμισης που παίζει συνέχεια στη Ελλάδα για το euro).
Λοιπόν, πώς ζουν στη Φιλανδία χωρίς ρεβύθια, δεν μπορώ να το καταλάβω. Μήπως να στήναμε ειδικές γαστριμαργικές βραδιές, να... σωθούν οι άνθρωποι;
Πότε θα σου επιτρέψουν το κολύμπι; Εμείς ετοιμαζόμαστε τέλη Ιουνίου για την πρώτη εξόρμηση και συνεχίζουμε τον Ιούλιο με διάφορες εξορμήσεις και θα δούμε. Εξετάσεις μου οκ. Το επόμενο τρίμηνο τώρα. Φιλιά σε όλους σας.
Ο χρήστης ovi είπε…
Καλημέρα φίλε μου laplace, ξέρεις το καλοκαίρι εδώ μας αρέσει να λέμε ότι δεν είναι ποσοτικό αλλά ...ποιοτικό!!! Καλά, δικαιολογίες τώρα αλλά να είσαι σίγουρος ότι το απολαμβάνω και από αυτό το Σαββατοκύριακο ξεκινάμε και τις μικρές εκδρομές στο δάσος..
Ο Κώστας καλά έκανε και έγραψε την άποψη του, αυτοί που με εκνεύρισαν ήταν οι δημοσιογράφοι και ο ερευνητής με ερωτήσεις της μορφής, το blog σας είναι με θέμα πολιτικό; Ποιο κόμμα ψηφίζετε; Ποιο κόμμα θεωρείτε κατάλληλο να κυβερνήσει; Φαντάζομαι οι περισσότεροι έχετε κατακλυστεί με παρόμοιες 'έρευνες' αλλά κάποιος πρέπει να τους πει πόσο ανόητες είναι.
Ο χρήστης ovi είπε…
Καλημέρα τρυφερέ phivos με ...ι. Τριανταδύο!!!! Τι να πω και δεν μπορεί να καταλάβει και κανένας ότι φτάνει μια λέξη ή μια ώρα στην Ελλάδα για να θυμηθούμε τα πάντα και ότι αυτό που μόνιμα θα μας λείπει είναι ένα σουβλάκι και όλη η ...ιεροτελεστία με τους φίλους μας και την ...έξτρα μουστάρδα! ;)
Ο χρήστης ovi είπε…
Καλή μου advocatus diaboli καλημέρα, πολύ χαίρομαι με τα νέα. Πριν από μερικές μέρες χρειάστηκε να κάνω κι εγώ κάποιες και ή πιο δύσκολη στιγμή μου ήταν η αξονική, για πρώτη φορά στη ζωή μου ένιωσα κλειστοφοβία αλλά νομίζω ότι είναι περισσότερο αυτό το συναίσθημα ... άντε δεν θα τελειώσουμε ποτέ;

Λοιπόν τα ρεβίθια θα έπρεπε να απαγορευτούν αυστηρά σε όλο το κόσμο και ευτυχώς οι Φινλανδοί δεν τα ξέρουν. Η γυναίκα μου τα έχει δοκιμάσει αλλά σε αυτήν αρέσει και αυτή η σούπα που φτιάχνουν οι Φινλανδοί με αρακά!!! Ευτυχώς η Δάφνη ακολουθεί τη παράδοση και με το που μυρίζει αυτή τη σούπα ...το βάζει στα πόδια και τρέχει στο μπαμπά για ...μπέικον!!!

Α, έχω το προαίσθημα ότι αν όλα πάνε καλά ....θα την δεις κι από κοντά!!! ;)
Ο χρήστης ovi είπε…
Και για να παρηγορηθείτε και λίγο με την οικονομική κατάσταση στην Ελλάδα, η Φιλανδική κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι για τον μήνα Μάιο ο πληθωρισμός έφτασε στο σημείο ρεκόρ του 4%, αντίστοιχο προηγούμενο υπήρξε τον Σεπτέμβριο του 2000. Τα προϊόντα με την μεγαλύτερη αύξηση είναι τα γαλακτοκομικά, φρούτα, λαχανικά και ...η βενζίνη!
Ο χρήστης Πωλίνα είπε…
άσε μη μας μιλάς εμάς εδώ για βενζίνη γιατί το φυσάμε και δεν κρυώνει! Λοιπόν, τώρα που θα περάσει και το σαββατοκύριακο 24ωρο μήπως να ψάξετε για κανα εισητηριάκι που να γράφει πάνω 3 άτομα για Αθήνα???λέω εγώ τώρα! ε? καταπληκτικέ μου φίλε Θάνο?(επίσης απο διαφήμιση,παίρνω τη σκυτάλη από advocatus diaboli:Ρ)

φιλούθκια!
Πωλίνα
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
AthanasiaPsycho:Χαίρομαι που όλα πηγαίνουν καλά και σε έχουμε κοντά μας.Συνέχισε να μας ενημερώνεις και να μας αφυπνίζεις όπως το κάνεις άρτια και να μας υπενθυμίζεις ότι τελικά σε αυτό τον κόσμο υπάρχουν ανθρωπιστές που αγωνίζονται για το σύνολο της ανθρωπότητας υιοθετώντας μια ορθά πολιτικοποιημένη στάση.Και επιτέλους ορισμένοι πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι άλλο είναι να είσαι ένα ορθά πολιτικά σκεπτόμενο και ενεργό άτομο και άλλο ένας κομματικοποιημένος χαφιές - δόξα το Θεώ στην Ελλάδα έχουμε μπόλικους από αυτούς.Πάντως όντως εάν κάποια στιγμή φύγω από την Ελλάδα εκτός από μερικούς αξιόλογους ανθρώπους και αυτή την φανταστική γη θα νοσταλγώ το σουβλάκι και εγώ! Για τα υπόλοιπα σου είχα εκθέσει παλαιότερα τις απόψεις μου.
Η μικρή όσο πάει και ομορφαίνει περισσότερο!
Να έχετε καλό καλοκαίρι!
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
αμάν! αυτό το 20% "του πληθυσμού βρισκόταν σε φυλακές στην εξορία ή στη παρανομία" ως εξήγηση στην περιορισμένη ανεργία της εποχής, υποθέτω τυπογραφικό λάθος θα είναι..
Ο χρήστης Yannis H είπε…
Κάποτε (τον καιρό του Ψυχρού Πολέμου) αγωνιζόμασταν να αποδείξουμε ότι υπάρχει λογική (και intelligent life) εκτός ΗΠΑ και ΕΕΣΔ.

Στον καιρό των ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΣΥΝ νομίζω ότι ζω ένα ανεπιθύμητο deja vu...

Πολιτικοποιημένος αλλά όχι κομματικοποιημένος. Είναι τόσο δύσκολο να το καταλάβει (και να το δεχτεί) κάποιος;

ΥΓ. Σε κάθε περίπτωση, είναι η πραγματικότητα. Και θα τη βρουν (πολλοί) μπροστά τους.
Ο χρήστης ovi είπε…
nessim φαντάζομαι ότι όλα αυτά ακούγονται σαν urban legend σε σένα που με κάνει να φαντάζομαι ότι εγώ ναι μεν είμαι μακρυά αλλά εσύ είσαι πολύ πιό μακρυά τουλάχιστον ηλικιακά. Το ποσοστό ήταν τελείως μετριοπαθές και σε πληροφορώ ότι συμπεριλαμβάνει και δεξιούς, τουλάχιστον αυτούς με δημοκρατική συνείδηση που αντισταθήκαν στη δικτατορία και υπάρχουν πολλοί. Αμφισβητόντας λοιπόν την ιστορία δεν αμφισβητείς συγκεκριμένη παράταξη ή πολιτική πλευρά αλλά όλους τους Έλληνες.
Ο χρήστης ovi είπε…
yannis_h κρέπες με ...τόνο; Η γυναίκα μου δεν μπορεί να σταματήσει να γελάει!!!

Αυτή η κομματοποίηση της πολιτικής είναι δυστυχώς αυτή που κατά κάποιο τρόπο διαβρώνει και την ιστορία και το λέω με παράπονο, στην Ελλάδα τα πάντα έχουν κομματοποιηθεί πια!
Ο χρήστης Yannis H είπε…
Σήμερα σε συνέδριο - βλέπω στην ετικέτα μιας ψηλής ξανθιάς τη λέξη "Finland". Πάνω που μας συστήνανε και την άκουσα να λέει ότι πρώτη φορά ερχότανε στην Ελλάδα.

"Αρκετά παράξενο για Φινλανδέζα, να μην έχεις έρθει ποτέ εδώ", της λέω στα φινλανδικά.

Αχ, αυτή η έκφραση των Φινλανδών να ακούν τη γλώσσα τους εκεί που δεν το περιμένουν... ΠΟΤΕ δεν θα πω ότι τη χόρτασα! Λες και τους έρχεται ο κόσμος ανάποδα!!...
Ο χρήστης ovi είπε…
yannis_h που να δεις εγώ σοκ που έπαθα όταν Φιλανδέζα γύρω στα εξήντα μου μίλησε Ελληνικά συμπληρώνοντας κλείνοντας το μάτι ότι έχει έρθει πολλές φορές στην Ελλάδα!!! :))))
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
An tyxon thn elegan Pirkko, thn gnwrisa fetos ton Martio pou hmoun sto Helsinki gia liges meres... mou fainetai trello na milame gia thn idia...apo thn allh anarwtiemai poses finlandes 60+ miloun ellhnika kai kleinoun to mati?! :)

Maria

P.S. Biazomai toso na steilw to comment gi'auto kai Anonymous, kapoia stigmh 8a kanw ki egw ena account!
Ο χρήστης Yannis H είπε…
Μαρία: «πόσες φινλανδέζες 60+ μιλάνε ελληνικά;» Πολλές!!!

Σε πληροφορώ ότι στον ελληνοφινλανδικό σύλλογο του Τάμπερε, οι φινλανδέζες (οι περισσότερες μεγάλης ηλικίας) έχουν ελληνικές παραδοσιακές στολές, οι άνδρες έχουν κρητικές στολές και χορεύουν παραδοσιακούς χορούς για τους οποίους δεν έχω ιδέα: συρτό, τσάμικο, καλαματιανό, πεντοζάλι, ό,τι μπορείς να φανταστείς.

Κάποια μέρα, μια και δούλευα στο κρατικό ραδιόφωνο YLE, μου ζήτησαν να γίνω DJ σε ένα χορό τους. Γινόταν σε γήπεδο μπάσκετ του Τάμπερε – σκέψου τώρα, γεμάτες κερκίδες και να βλέπουν Φινλανδούς να χορεύουν παραδοσιακούς ελληνικούς χορούς. Και μάλιστα, κάποια στιγμή να κατεβαίνουν όλοι και να μαθαίνουν, βήμα-βήμα, συρτάκι στους ήχους του Ζορμπά.

ΟΚ. Το κλου: κάποια στιγμή έρχεται μια γυναίκα, πάνω από 50, αναψοκοκκινισμένη και με ελληνική ενδυμασία, και μου λέει σε άπταιστα ελληνικά: «Αγόρι, πιάσε ένα Μονεμβασιανό». Φεύγει, αλλά γυρίζει και μου λέει: «Όχι Μονεμβασιάτικο, Μονεμβασιανό». Στα πόδια μου είχα μια κούτα με δίσκους δημοτικής μουσικής, όπου ο ένας μου ήταν πιο άνγωστος από τον άλλο. «Ψάξε και πες μου» της λέω, δεν είχα ιδέα.

Μάλλον οι Φινλανδέζες που μιλούν ελληνικά εκλείπουν σιγά-σιγά… Ο λόγος που υπήρχαν τόσες πολλές στην προηγούμενη γενιά, είναι προφανής – τώρα πλέον έχει και η Φινλανδία ξένους…

Thanks που μου έδωσες την ευκαιρία να πω αυτήν την ιστορία - την είχα στο μυαλό μου όταν διάβασα το σχόλιο του Ovi, αλλά είπα μην το συνεχίσω :)
Ο χρήστης ovi είπε…
Maria Ελσίνκι; Που Ελσίνκι; :))) Θέλω τουλάχιστον mail!!!

yannis_h πριν από δύο χρόνια βράθηκα κι εγώ σε εκδήλωση του συλλόγου στο Tampere, ήταν μάλιστα γιορτή Ελληνικού κρασιού και ...όπως τα λές! Ο δε πρόεδρος ένας πολύ χαριτωμένος Φιλανδός φορούσε Κρητική στολή με πολύ καμάρι και μου είπε ότι τη φοράει σε κάθε ...Ελληνική εθνική γιορτή! Ο συγκεκριμένος εκτός ότι στην ίδια εκδήλωση μάθαμε ότι δούλευε σε εταιρία που συνεργάζεται η γυναίκα μου (οπότε φαντάζεσαι τα γέλια) περνάει κάθε διακοπές που έχει στην Κρήτη τα τελευταία 30 χρόνια.

Και νομίζω το έχω ξαναπεί καθηγητής στο πανεπιστήμιο του Ελσίνκι ζει τη μισή του ζωή στην Ελλάδα και είναι και νονός παιδιού του Μουντάκη, του συγχωρεμένου Κρητικού βάρδου!

Άρα Μαρία στη Φιλανδία θα βρείς πολλούς ...Ελληνοποιημένους Φιλανδούς που μιλάνε άψογα Ελληνικά!
Ο χρήστης ovi είπε…
Α! Και κάτι ακόμα, ακόμα γελάνε οι γυναίκα μου και οι φίλες της με τις ...κρέπες με τόνο! Μόνο που πολύ φοβάμαι ότι το γέλιο είναι ...νευρικό και έτσι και τις πιάσουν στα χέρια τους δεν τις γλυτώνει τίποτα!
Ο χρήστης Yannis H είπε…
Θάνο, όταν πρωτοέφτασα γνώρισα έναν καθηγητή μουσικολογίας στο παν. του Τάμπερε που είχε συγκρότημα που έπαιζε ρεμπέτικα. Εγώ τα ρεμπέτικα τα ψιλοβαριέμαι, πολύ μαυρίλα και δεν έχω καμιά αναφορά - κι αυτός όταν έμαθε πως έφτασε Έλληνας στο Τάμπερε που παίζει και κιθάρα, ήθελε πολύ να με γνωρίσει. Έπεσε από τα σύννεφα ο άνθρωπος, όταν το πιο "βαρύ" ελληνικό που έπαιζα στην κιθάρα ήταν το 'Μια η Άνοιξη' και μετά του λέω αν θέλει ν' ακούσει το Boxer.

Το ίδιο βράδυ τον είδα στη φοιτητική ντίσκο (YO TALO - πήγες ποτέ;) να φιλιέται παθιασμένα με τον φίλο του. Τότε κατάλαβα ότι ήταν ομοφυλόφιλος. Το φοβερό ήταν πως το έκανε στη φοιτητική ντίσκο - όχι μόνο δεν κρυβόταν από τους φοιτητές του (γιατί άλλωστε;) αλλά το διαλαλούσε. Σκέφτηκα τότε πόση διαφορά υπάρχει με την Ελλάδα. Οι πρόσφατοι γάμοι ομοφυλόφιλων το κάνουν επίκαιρο...

(Τον πρόεδρο, περιττό να πω, τον ξέρω - ο Πέτρι, έτσι;)

:))
Ο χρήστης ovi είπε…
Τον Pekka εννοείς; Πέρσι πηρε σύνταξη και μας έχει πλημμυρίσει με mails, ο σύλλογος έχει γίνει ο πιό ...δραστήριος σύλλογος στη Φιλανδία με δεκάδες εκδηλώσεις όλη την ώρα!

Όσο για την κιθάρα ...στα ειπα και ...κάπου αλλού, πρέπει να κοιτάξουμε γεννεολογικά δέντρα!!! :))))
Ο χρήστης Yannis H είπε…
Πάμε στα βαθιά... ακολουθεί μέιλ :)
Ο χρήστης Maria είπε…
Ok, και e-mail έστειλα, και blogger account έφτιαξα, και τί άλλο θέλετε πιά! :)

Σας χαιρετώ!

Μαρία (ναί, αυτή η "από πάνω" :) )
Ο χρήστης ovi είπε…
I got ...mails!!! :)))

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Περί Ελληνικής κοινότητας στη Φινλανδία ...ξανά!

Διάλειμμα με χιόνι

Κασσελάκιος ο λόγος