Tuesday, January 23, 2007,12:54 AM
Μικρές Φιλανδικές ιστορίες!
Είχα σκοπό να σας γράψω για μια αστεία ...περιπέτεια που με έχει παρασύρει σε παρατηρήσεις μυστηρίου, τρόμου και γέλιου τις τελευταίες βδομάδες – πιθανώς ήρθε η ώρα για ένα post σε στιλ Hitchcock... όταν άλλα γεγονότα με προλάβανε. Αυτή η χρονιά από την αρχή της ήταν γεμάτη με μικρές και μεγάλες εκπλήξεις και εξελίξεις και οι περισσότερες από αυτές μάλλον ευχάριστες.

Έτσι λοιπόν κάθε φορά που αποφάσιζα να μεταφέρω από το γνωστό κίτρινο σημειωματάριο μου τα κείμενο στο κομπιούτερ κάτι συνέβαινε και έμενε μισοτελειωμένο... και αυτή τη στιγμή που γράφω μπορώ να το δω να με κοιτάζει ... παραπονεμένο από την προηγουμένη σελίδα, αλλά είπαμε όλο και κάτι συμβαίνει συνέχεια.

Λοιπόν και για να ξεκινάμε, τα γεγονότα δεν είναι σε καμιά χρονική η οτιδήποτε άλλο προτεραιότητα όπως σπουδαιότητας, είναι απλά όπως τα σκέφτομαι αυτή τη στιγμή αν και θα προσπαθήσω βάζω κάποιο χρονικό πλαίσιο.

Το πρωτο σημαντικό γεγονός ήρθε μέρες μετά από την πρωτοχρονιά όταν η Δάφνη μας ανακοίνωσε για πρώτη φορά τι θέλει να γίνει όταν μεγαλώσει. Ήταν μια πολύ σημαντική στιγμή για μας που ανακοινώθηκε με την ανάλογη επισημότητα και την απαραίτητη προσοχή από μέρους μας. Η Δάφνη στάθηκε όρθια στον καναπέ και είπε όσο πιο δυνατά μπορούσε: Huomio, huomio. Οι φιλανδομαθείς θα θυμούνται ότι huomio σημαίνει προσοχή, και ότι οι Φιλανδοί το χρησιμοποιούν συχνά και σαν ανακοίνωση, έτσι είναι μια λέξη που βλέπεις πολύ συχνά στα έντυπα ειδικά στις διαφημίσεις των εφημερίδων, στα περιοδικά ή ακόμη ακούς στη τηλεόραση. Έτσι λοιπόν μετά το huomio, huomio και αφού σιγουρεύτηκε ότι την παρακολουθούμε μας είπε ότι όταν μεγαλώσει θα γίνει ...καγκουρό!!!

Επειδή είμαι σίγουρος ότι μπερδευτήκατε και ψάχνετε να βρείτε τι δουλειά έχει η Φιλανδία με την Αυστραλία και αν η Νοκια μας ενώνει τόσο πολύ σας πληροφορώ ότι ένα μικρό καγκουρό είναι ένας από τους ήρωες του Winnie the Pooh, και επειδή αυτή είναι η περίοδος Winnie στο σπίτι μας, όπου ακόμα και τα μπισκότα που αγοράζουμε έχουν την μορφή των ηρώων του βιβλίου χωρίς να εξαιρούμε κούπες, πιάτα, μαχαιροπίρουνα και ρούχα. Τώρα θα μου πείτε τι μέλλον θα έχει ένα καγκουρό στη σύγχρονη Ευρώπη, δεν το εχω ψάξει αλλά από ότι εχω δει τα τελευταία χρόνια σίγουρα θα έχει καλύτερο μέλλον από όποιον σπούδασε δικηγόρος η κάτι παρόμοιο για να μην αναφερθώ σε άλλες ...θεωρητικές επιστήμες, αφήστε που η οικογένεια δεν έχει να επιδείξει κανένα ...καγκουρό!!!

Άλλο σημαντικό γεγονός έγινε πριν από μια βδομάδα, για την ακρίβεια την ώρα που περνούσα στο κομπιούτερ το κείμενο που ήθελα να βάλω σε αυτό το blog, χτύπησε το τηλέφωνο μανιασμένα.... καλά αυτό δεν το πιστεύετε αλλά παρ’ όλο ότι δεν εχω κανένα ιδιαίτερο ήχο για κανέναν στο τηλέφωνο μου, όταν με παίρνει τηλέφωνο ο γνωστός Κωνσταντής ....το καταλαβαίνω!!! Μετά τη συνηθισμένη ερώτηση... που είσαι αυτή τη στιγμή ακολούθησε το, έρχομαι να σε πάρω να πάμε για σουβλάκι, ο Yanos ο Εσθονός μάγειρας στο ελληνικό του εστιατόριο, έφτιαξε σουβλάκι ειδικά για σένα και πρέπει να τα πούμε. Το νέο το υποπτευόμουνα γιατί κάτι μου είχε ήδη πει αλλά είχα μιλήσει και με την κόρη του τις προηγούμενες μέρες και μόνο στη σκέψη των εκλογών είχε βγάλει σπυράκια!

Έτσι λοιπόν τρώγοντας σουβλάκι που το μόνο κοινό που έχει με το σουβλάκι που τρώτε στην Ελλάδα είναι το τζατζίκι κι αυτό χωρίς σκόρδο. Στο τραπέζι εκτός από εμάς τους δυο ήταν και κάποιος ακόμη!!! Η γυναίκα του Κωνσταντή!

Διάλειμμα τώρα για περιγραφή. Την πρώτη φορά που συνάντησα την γυναίκα του κωνσταντή με είχε προειδοποιήσει ότι είναι ...λίγο μεγαλύτερη του, αλλά δεν είχε προσδιορίσει αν αυτό το μεγαλύτερη του ήταν θέμα μηνών, ετών η αιώνων. Μετά από όλα αυτά τα χρόνια εχω καταλήξει στο συμπέρασμα ότι πρόκειται μάλλον για αιώνες. Ο Κωνσταντής πιάνει τα 60 του χρόνου, η γυναίκα του πρέπει να τα έχει ποδοπατήσει – τα 60 – πριν γίνει η Φιλανδία κράτος!!! Και τις φαίνονται ...τα χρόνια!!! Είναι φανατική χριστιανή, ανήκει σε μια ομάδα με τις ρίζες της στην Αμερική που δεν παρακολουθούν τηλεόραση, δεν διαβάζουν εφημερίδες, κάνουν πολλά παιδιά, λένε τα πάντα στο εξομολόγο τους και όλα όσα μπορεί το διεστραμμένο μυαλό σας να φανταστεί. Αυτά στη θεωρία γιατί με τη δικαιολογία ότι ο Κωστής είναι ορθόδοξος περιορίστηκαν στα δυο παιδιά και έχουν και δορυφορική μόνιμα ανοιχτή στον antenna και τον alpha!!! Το χειρότερο ... κάποια στιγμή που το’χαμε ρίξει στα ούζα ο Κωστής μου έσκασε το παραμύθι, ας μην είχε μείνει έγκυος και δεν θα την παντρευόταν γιατί στο νησί τότε το 70 να σου οι Σουηδέζες, να οι Φιλανδές, να οι Νορβηγίδες και γενικά ο Κωστής ξέρει το σ’αγαπώ σε όλες τις γλώσσες!!! Και γενικά καταρρίφθηκαν κι άλλα πολλά...

Τέλος πάντων, την πρώτη φορά που την γνώρισα μου έκανε παρατήρηση γιατί στην ηλικία μου φοράω σκουλαρίκι και μετά μου είπε ότι τώρα που ήρθα στη Φιλανδία καλά θα κάνω να προσέχω γιατί εδώ υπάρχουν ...νόμοι!!! φαντάζεστε λοιπόν ότι οι σχέσεις μας δεν είναι και οι καλύτερες μιας και της απάντησα και για το σκουλαρίκι και για το που θα μπορούσε να βάλλει η Φιλανδία τους νόμους της. Στη συνέχεια προσπάθησε να μου μιλήσει για τη θρησκεία και βέβαια της απάντησα ότι δεν εχω να πω τίποτα με ...αιρετικούς οπότε από τότε παραμείναμε σε ένα απλό καλημέρα, καλησπέρα!!! Το χειρότερο ήρθε όταν μια μέρα ήρθαν στο σπίτι μου με τον κωνσταντη και απαιτήσανε να βρω κάποιον να μεταφράσει το βιβλίο της στα ελληνικά και να βοηθήσω να προβληθεί στην Ελλάδα.

Η γυναίκα του κωνσταντη τη περίοδο του πολέμου ήταν μέλος των Lotta! Τώρα σύμφωνα με την ιστορία η γυναίκεια οργάνωση των Lotta Svard φτιάχτηκε κάποια στιγμή το 1910 με σκοπό να βοηθήσει την ανεξαρτησία με εθελοντική εργασία σαν νοσοκόμες ή εκπαιδευτικοί για την εκμάθηση της φιλανδικής γλώσσας. Αλλά γίναν γνωστές και πήραν έκταση μετά το 39 όταν εξελίχτηκαν ουσιαστικά σε μίμηση της νεολαίας του Χίτλερ. Στη περίοδο του πολέμου δουλεύαν στο μέτωπο σαν νοσοκόμες αλλά επέκτειναν τις δραστηριότητες τους στην διαφώτιση και επιμόρφωση των στρατιωτών και όσων είχαν μείνει στα μετόπισθεν και σιγά σιγά γίναν μια γυναίκεια παραστρατιωτική φασιστική οργάνωση. Μετά τον πόλεμο η σύμμαχοι διάλυσαν την οργάνωση όπως και όλες τις παρόμοιες και απαγορεύσαν την ύπαρξη μουσείων η βιβλίων γι’ αυτές. Από την δεκαετία του 90 και την πτώση του σοβιετικού κράτους την αρχή δειλά και στη συνέχεια πιο έντονα ειδικά σε χωριά και πόλεις της δυτικής Φιλανδίας εμφανίστηκαν κάποια μικρά μουσεία και συλλογές για τις Lotta και μερικά βιβλία με ένα από τα πρώτα το 2000 το βιβλίο της γυναίκας του δύστυχου του κωνσταντη. Στο γάμο μου οι φίλοι μου είχαν στη κυριολεξία πάθει πλάκα όταν τους πήγαμε στο τοπικό μουσείο και βέβαια είδαν το καμάρι των ντόπιων μπροστά στους αγκυλωτούς σταυρούς και τα σηματάκια των SS! Μην ξεχνάτε ότι από τη δεκαετία του 80 και μετά οι Φιλανδοί βρήκαν την δικαιολογία που τους απαλλάσσει από οποίες τύψεις για το παρελθόν τους και τους δικαιώνει για τις μαζικές δολοφονίες Ρώσων, κομουνιστών Φιλανδών και εβραίων. Έπρεπε να διαλέξουμε ανάμεσα στο μεγάλο κακό, τη Ρωσία και να γίνουμε κομουνιστές και στη Γερμανία και να παραμείνουμε ανεξάρτητοι!!! Δυστυχώς η ιστορία ...τους δικαίωσε και έτσι σήμερα μπορούν να καμαρώνουν ότι είναι η μόνη χώρα της Ευρώπης εκτός από την Αγγλία που δεν γνώρισε κατοχή και να στο λένε σαν απόδειξη ...γενναιότητας!!!

Οπότε φαντάζεστε την αντίδραση μου! Δηλαδή και πάλι ήπια ήταν, απλά της έδειξα μερικές φωτογραφίες από την Καλαμάτα και την κατοχή στην Ελλάδα με όλα αυτά τα πεινασμένα παιδιά που πέθαιναν στους δρόμους της Αθήνας και ...την διαολόστειλα!!! Φανταστείτε τώρα την έκπληξη μου όταν την είδα να κάθεται στο ίδιο τραπέζι με εμάς και να με ρωτάει μελιστάλακτα τι κάνει η Δάφνη!!! Ένιωσα ρίγη στη σπονδυλική μου στήλη!!! Και έπαθα σοκ όταν μου ζήτησε να αναλάβω και να συντονίσω την εκλογική της καμπάνια!!! Όπως σας εχω ξαναπεί το Ελσίνκι στην πραγματικότητα είναι ένα πολύ μικρό μέρος και για την ανάλογη Ά περιφέρεια χρειάζονται περίπου 1,800 ψήφοι για να εκλεγεί κάποιος βουλευτής. Η εκκλησιά της λοιπόν που την ρώτησε πριν υπογράψει της είπε ότι ...εγκρίνει και θα την ψηφίσει, πράγμα που σημαίνει ότι όλα τα μέλη ψηφίζουν μονοκούκι και στις προηγούμενες εκλογές είχαν μια υποψήφιο που ήρθε δεύτερη επιλαχούσα με 1,650 ψήφους (το είχα γράψει επιλαχόν, αλλά με διόρθωσε ο ΑΑ, ευχαριστώ πολύ!).

Η γυναίκα του κωνσταντη εκτός από την εκκλησιά λοιπόν έχει και τις Lotta που την θεωρούν την σύγχρονη θεωρητικό τους. Σημαντικό η ίδια ήταν από τα ιδρυτικά μέλη του μουσείου των Lotta χαρίζοντας στολές κλπ και η κόρη κωνσταντη δούλευε μέχρι πέρσι σαν διευθύντρια του μουσείου!!! Τώρα ασχολείται ...με την ελληνική τέχνη αλλά αυτό είναι άλλο ανέκδοτο!

Λοιπόν το καλαμάκι μου στάθηκε στο λαιμό και το ανύπαρκτο σκόρδο μου έκαψε τα μάτια και ευτυχώς με έσωσε ο Κωνσταντής λέγοντας ... σκέψου και κάνε το πρόγραμμα σου και σε μια βδομάδα μας λες. Και συμπλήρωσε ....και επειδή ξέρω τι θέλεις, τώρα που θα γίνουμε βουλευτές θα σε διορίσουμε εκπρόσωπο τύπου στο υπουργείο εξωτερικών!!!

Καλά εσείς στο ρουσφέτι μείνατε; Το ‘τώρα που θα γίνουμε βουλευτές’ δεν σας ακούστηκε ...κάπως; γιατί υπήρχε και δεύτερη έκπληξη!!! Μιας και θα κατέβει η γυναίκα του στις φιλανδικές εκλογές και μετά από τις παρακλήσεις πολλών συγχωριανών του ο Κωνσταντής θα κατέβει στις εκλογές στο νησί του – τις υπολογίζει για Μάιο – με την Νέα Δημοκρατία!!! Η με τον Καρατζαφέρη, εξαρτάται ποιο υπουργείο θα του δώσουν όταν εκλεγεί μιας και το έχει σίγουρο!!!

Πως πάτε; Εγώ πάντως δεν γέλαγα καθόλου!!!

Αλλά ας αφήσουμε τον κωνσταντη για λίγο μιας και θα μας απασχολήσει ...οικογενειακώς στο άμεσο μέλλον. Επόμενο που μου έτυχε, την προηγουμένη Τετάρτη με πήρε τηλέφωνο ένας κύριος ο οποίος μου συστήθηκε σαν ντετέκτιβ τάδε από το αρχηγείο της αστυνομίας και μου είπε ότι υπάρχει μια καταγγελία εις βάρος μου!!! Ο γνωστός σκηνοθέτης – εκδότης από την ιστορία που σας εχω ήδη γράψει με κατάγγειλε στην αστυνομία για α. Χρησιμοποίηση copyright υλικού στο Ovi και β. Για παρενόχληση από την ραδιοφωνική μου εκπομπή!

Έτσι βρέθηκα στην αστυνομική διεύθυνση σε αντιπαράθεση που έκρυβε πολύ γέλιο. Πραγματικά στο Ovi εχω χρησιμοποίηση μια φωτογραφία που στο παρελθόν είχα δώσει στο περιοδικό του, αυτό που ξέχασε να πει στην αστυνομία ήταν ότι εγώ την είχα δώσει αλλά είπε ότι την έκλεψα από το site του και βέβαια εγώ είχα μαζί μου όλα τα αποδεικτικά στοιχεία όπως συμβόλαιο με τη photo library που είχα αγοράσει το σχετικό υλικό και τους όρους χρήσης του, παράλληλα ο ίδιος δεν είχε καμιά απόδειξη ότι το αγόρασε η ότι δεν το ..έκλεψε από μένα μιας και είμαι ο μόνος ιδιοκτήτης της σχετικής φωτογραφίας.

Για το δεύτερο θέμα, πραγματικά σε μια εκπομπή που έφερε και απόσπασμα ακούγομαι να λέω ότι στη Φιλανδία υπάρχουν μερικοί ξένοι νονοί που εκμεταλλεύονται άλλους ξένους με μισθούς πείνας έχοντας τους να δουλεύουν σε απάνθρωπα ωράρια που αγγίζουν το 24 ώρες το 24ωρο, ενώ οι ίδιοι βγάζουν πακτωλούς μαύρων χρημάτων και σε ένα κράτος δικαίου πρέπει να αναζητηθούν και να τιμωρηθούν! Και είπε ότι αυτό ήταν απόδειξη ότι τον κατηγορώ ψευδά!!! Από ότι καταλαβαίνετε ακόμα και οι αστυνομικοί βάλανε τα γέλια γιατί η φυσιολογική μου ερώτηση ήταν αν είναι ένας από αυτούς και γιατί δείχνω αυτόν. Όπως καταλαβαίνετε έφυγε από το κτίριο βρίζοντας θεούς και δαίμονες στη γλώσσα του και ουρλιάζοντας ότι θα με κάνει να φύγω από τη Φιλανδία ακόμα και σε φέρετρο αν χρειαστεί. Οι αστυνομικοί ήταν εντυπωσιασμένοι με τόσο μίσος. Δυστυχώς έχει την βοήθεια του γνωστού συμβουλίου και την οικονομική υποστήριξη τους και των μέσων και μπράβων τους και έτσι εχω μπλέξει. Αφού λοιπόν δεν έκανε τίποτα η αστυνομία απεναντίας του έκανε υπόδειξη να μην απασχολεί την αστυνομία με προσωπικά του θέματα μου έκανε μήνυση και μπλέκω σε δικαστήρια και δικηγόρους, αυτό το κάνει υπολογίζοντας στο οικονομικό βάρος και βέβαια μετά μανίας ζητάει να κλείσω το Ovi!!! Το Ovi βέβαια δεν κλείνει και απεναντίας συνεχίζει έχοντας τώρα κι ένα έντυπο που υποστηρίζουμε στο Ελσίνκι, ένα δεύτερο που κυκλοφορεί μέσα στη βδομάδα και ένα τρίτο που θα βγει το καλοκαίρι. εχω μπλέξει σε περιπέτεια το ξέρω αλλά φαντάζομαι είναι κομμάτι του αγώνα που δίνω έτσι κι αλλιώς!

Ένα γλυκό νέο τώρα. Την προηγουμένη βδομάδα έμαθα ότι εγκρίθηκε από τη θεατρική ομάδα που φιλοξενεί αγγλόφωνα έργα να παίξουν το έργο που έγραψα μαζί με τον Asa, είναι κωμωδία και θα σας γράψω περισσότερα όταν πλησιάζει ο καιρός να το ανεβάσουμε, το σκηνοθετώ εγώ και βέβαια θα έχει πολύ χαβαλέ. Προσπαθούμε να κλείσουμε το μεγάλο δημαρχιακό θέατρο η το κλασικό το σουηδικό θέατρο του Ελσίνκι! Αρχές Μαρτίου θα παρουσιάσουμε το τελικό κείμενο και στόχος είναι να κάνουμε την πρεμιέρα στις αρχές του Σεπτεμβρίου. Και ναι ...κράτησα ρόλο και για τον εαυτό μου! Παίζω τον ...Έλληνα μάγειρα που ποτέ δεν εμφανίζεται αλλά ουρλιάζει μέσα από την κουζίνα.

Τέλος κάποιοι πολύ αγαπημένοι φίλοι μου κάναν ένα καταπληκτικό δώρο για τη γιορτή μου, διαβάζοντας παλαιότερο post για το θέατρο που μιλούσα για το πως άκουγα θέατρο το 60 από το ραδιόφωνο μου κάνανε δώρο μια καταπληκτική συλλογή με CDs από το θέατρο της κυριακής και της Τετάρτης από την ελληνική ραδιοφωνία με αποδώσεις που καλύπτουν από Έλλη Λαμπέτη μέχρι Κατράκη!!! Ευχαριστώ πολύ και δημόσια!!!

Και για να μην το ξεχάσω ....ευχαριστώ και ένα πολύ συγκινητικό ...μπλογκοτηλεφώνημα από Θεσσαλονίκη!!! Κι αυτό ήταν καταπληκτικό δώρο!!!

***********************************

Οι φωτογραφίες τώρα, επιτέλους ήρθαν τα χιόνια και παγώνει η θάλασσα ...σιγά σιγα αλλά όπου να ’ναι θα αρχίσουμε να κάνουμε βόλτες πάνω στη παγωμένη θάλασσα!

Στη συνέχεια μικρές Lotta μαθαίνουν να ...κεντάνε!!! και τέλος το σήμα των Lotta με αρκετά ...μηνύματα!!!


Labels: , , ,

 
posted by ovi
26 comments