Πάμε πάλι με την ...Ελληνική κοινότητα στη Φιλανδία

Καλησπέρα, τις τελευταίες μέρες ...καλύτερα τις τελευταίες βδομάδες, ήμουν πολύ απασχολημένος με τις καινούργιες μου υποχρεώσεις στην οργάνωση που ανέλαβα την διεύθυνση και για την οποία έχω σκοπό να σας μιλήσω σύντομα. Βλέπετε προς μεγάλη μου έκπληξη ανακάλυψα ότι παρ' όλο ότι έχουμε αντιπροσώπους και μέλη στις περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες ακόμα και σε ...υποψήφιες όπως η Τουρκία δεν έχουμε μέλη στην Ελλάδα. Παρεμπιπτόντως έχουμε στην Κύπρο! Έτσι πιθανώς να χρειαστώ βοήθεια και όταν πρόκειται για οργανώσεις μη κυβερνητικές κάθε βοήθεια είναι ευπρόσδεκτη!

Αλλά ας ξαναγυρίσουμε στο θέμα μας που αφορά την απόπειρα δημιουργίας Ελληνικής κοινότητας στη Φιλανδία και στο ενδιαφέρον που έχει προκληθεί για τις απόψεις μου και αυτά που γράφω σε σημείο τα κείμενα μου εκτός από email να γίνονται και φαξ με τις ανάλογες και πολλές φορές αναμενόμενες ...διευκρινήσεις ή προβοκατόρικα παραλείψεις. Αλλά γι' αυτό το φαινόμενο θα έχουμε την ευκαιρία να μιλήσουμε στη συνέχεια.

Στο προηγούμενο post λοιπόν μαζεύτηκαν comments που πρέπει να απαντήσω αλλά και πάλι οι απαντήσεις απαιτούν χώρο, γι' αυτό και χρειάζεται να γράψω ένα καινούργιο post για χάρη του διαλόγου και παρακαλώ αυτό να μη θεωρηθεί εκμετάλλευση της ιδιότητας του διαχειριστή αυτού του blog μιας και ποτέ δεν διέγραψα comments εκτός κι αν ξεπέρασαν αυτό που ορίζεται υβριστικό ή ρατσιστικό. Παράλληλα ευχαριστώ πολύ όλους όσους κάνατε την υπέρβαση να μου γράψετε email και ευχαριστώ και για το ιδιαίτερο ενδιαφέρον τους, στο τέλος θα σας πω και για το θέμα της υγείας μου. Στη συνέχεια θα απαντήσω στα comments αλλά επιτρέψτε μου να σεβαστώ τη σειρά που μπήκαν στο blog και όχι κατ' ανάγκη τη σοβαρότητα και το ύφος.

Κατ' αρχήν καλωσόρισες Stazybo Horn στο blog μου, ελπίζω αυτή η συζήτηση να είναι μόνο η αρχή και σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Ο ορισμός Ελληνοκεντρισμός όπως και οι όροι Γερμανοκεντρισμός, Γαλλοκεντρισμός, Αφροκεντρισμός και άλλοι δεν είναι δόκιμοι όροι αλλά χρησιμοποιούνται συχνά από ιστορικούς και κοινωνιολόγους και έχουν αποκτήσει και σημειολογική σημασία. Ο όρος χρησιμοποιήθηκε στην αρχή για να περιγράψει ιστορικά την κοινωνική και ιδεολογική θέση των Πρώσσων ιπποτών τον 16ο και 17ο αιώνα αλλά όπως ανάφερα και προηγουμένως εξελίχτηκε σημειολογικά να σημαίνει το παράθυρο ή την πίσω πόρτα που οδηγεί στον τυφλό εθνικισμό με πιο αντιπροσωπευτική ρήση το Deutschland über alles και όσα αυτό σήμαινε για τον 20ο αιώνα. Έτσι λοιπόν πιστεύω θα μου δικαιολογήσεις να εμμείνω στον χαρακτηρισμό μου και να τους θεωρώ τουλάχιστον ανόητους και ίσως επικίνδυνους.

Τώρα ας έρθουμε σε σένα Μίλτο. Κατ' αρχή εμμένω σε αυτό που έχω πει και σε προηγούμενο comment σου, έχεις κάνει κάποιο λάθος, στόχος σου πολύ πιθανόν να είναι κάποιο άλλο blog ή κάποιοι άλλοι και απλά έχασες τον δρόμο και βρέθηκες εδώ γιατί τα όσα γράφεις είναι εξόφθαλμα εκτός θέματος. Παράλληλα θα πρέπει να σε ενημερώσω ότι τα όσα ακούς και διαβάζεις περί ανωνυμίας στο ίντερνετ είναι μύθος στο μεγαλύτερο μέρος τους και σίγουρα στην περίπτωση σου. Θα πρέπει να ξέρεις ότι όταν επισκέπτεσαι ένα site ή ένα blog αφήνεις πίσω σου ίχνη ή καλύτερα το IP σου που είναι πολύ εύκολο να εντοπιστεί. Το ίδιο εύκολο και με λίγη βοήθεια προγραμμάτων που κυκλοφορούν free στο ίντερνετ είναι για τον οποιοδήποτε να βρει από τον provider που καλύπτει την παροχή σου μέχρι την ακριβή σου διεύθυνση. Χωρίς καμιά διάθεση απειλής απλά σε ενημερώνω και θα το δικαιολογήσω παρακάτω το γιατί. Παρεμπιπτόντως το ίδιο ισχύει και με τα ανώνυμα τηλεφωνικά μηνύματα ή τηλέφωνα απλά σε αυτή τη περίπτωση χρειάζεσαι την συνδρομή του παρόχου.

Γλυκιά μου Krot, ξέρω ...ξέρω!!! Εγώ φταίω που δεν έχω απαντήσει ακόμα αλλά θα απαντήσω σύντομα!!!

Μιχάλη, οι σκέψεις μου θα επεκταθούν και πέρα του comment που άφησες και ελπίζω να έχεις την υπομονή να τις διαβάσεις γιατί κάποια θέματα έχουν ξεπεράσει πια το όριο της θεωρητικής αντιπαράθεσης και έχουν εξελιχτεί σε προσωπικά, θα εξηγήσω στη συνέχεια τι εννοώ και είμαι σίγουρος ότι θα καταλάβεις. Αλλά πριν μπούμε στα ...σοβαρά ας ξεκινήσουμε με κάτι πιο ...ελαφρύ!

Η CAISA είναι οργανισμός που με τη συνδρομή των φιλανδικών υπουργείων πολιτισμού, παιδείας, εσωτερικών, εργασίας και εξωτερικών φροντίζει για την πολιτιστική ενσωμάτωση και επικοινωνία των ξένων που ζουν στη Φιλανδία δίνοντας τους χώρο να εκφραστούν και να επικοινωνήσουν όχι μόνο μεταξύ τους αλλά και με τους Φινλανδούς. Αυτό το καταφέρνει επιδοτώντας σειρά εκδηλώσεων, σεμιναρίων και μαθημάτων που καλύπτουν από μαθήματα Σομαλικής κουζίνας μέχρι μαθήματα Ρωσικής γλώσσας και τάξεις παραδοσιακών χορών μέχρι εικαστικές εκθέσεις. Και τα περισσότερα από αυτά δωρεάν, σου θυμίζω ότι οι πρώτες δισκογραφικές συμμετοχές του γνωστού μας 'Νταλάρα' της Φιλανδίας γίνανε μέσα από την CAISA.

Την CAISA την διευθύνουν άνθρωποι με πείρα και κατανόηση του έργου που επιτελούν και από την καρέκλα του διευθυντή έχουν περάσει σημαντικές μορφές από κάθε εθνικότητα πολλοί όχι γεννημένοι στη Φιλανδία. Παράλληλα υπάρχουν σειρά από συμβούλους με δύναμη βέτο που όπως κι εγώ δεν έχουν καν την Φιλανδική υπηκοότητα, απλά είναι μόνιμοι κάτοικοι Φιλανδίας. Μέσα λοιπόν στις γενικότερες ενέργειές της η CAISA εδώ και τρία χρόνια νομίζω διοργανώνει τον διαγωνισμό τραγουδιού με την επωνυμία OURVISION παραφράζοντας πολύ έξυπνα κατά τη γνώμη μου την EUROVISION. Ο συγκεκριμένος διαγωνισμός έχει πολλά θετικά και φυσικά μερικά αρνητικά που μη φοβάσαι τα έχω ήδη επικοινωνήσει με αυτούς που πρέπει. Το μεγάλο θετικό είναι ότι σε μια κοινωνία ξενόφοβη που φοβάται ακόμα και τα παιδιά που είναι Φινλανδοί αλλά με μη Φιλανδικό επώνυμο ο συγκεκριμένος διαγωνισμός δίνει την ευκαιρία να δείξουν το ταλέντο τους παρουσιάζοντας τραγούδια σε ρυθμούς και με στοίχους από τις πατρίδες των προγόνων τους. Παράλληλα απαξιώνει το θεσμό της EUROVISION ολοκληρωτικά δίνοντας σε όλα αυτά τα παιδιά ένα πολύ σημαντικό μάθημα, το μάθημα του ευ αγωνίζεσαι! Ναι υπάρχουν και τα αρνητικά και όπως είπα και προηγουμένως οι αντιρρήσεις μου έχουν ακουστεί και καταγραφεί σε ανάλογη αρθρογραφία.

Η παρουσία της Χρύσας δικαιολογούσε όλα τα παραπάνω, και παραδέχομαι ότι τόσο η φωνή της, η επιλογή του τραγουδιού που τυγχάνει ένα από τα αγαπημένα μου όσο και η γενικότερη παρουσία και προσπάθειά της εμένα τουλάχιστον με κέρδισε. Σημαντικό ότι αυτό που με κέρδισε ήταν όλα τα παραπάνω και όχι μόνο το ότι είναι Ελληνίδα.

Σε αυτό το τελευταίο θα σταθώ λίγο περισσότερο γιατί έχει και σχέση με την ίδρυση του οποιουδήποτε συλλόγου. Τα τελευταία δέκα χρόνια που κατοικώ σε αυτή τη χώρα έχω κάνει σειρά από εκθέσεις, διαλέξεις, ομιλίες, συμμετοχές σε πάνελ ακόμα και τηλεοπτικά για θέματα μεταναστών, αρθρογραφώ σε σειρά από έντυπα με το όνομά μου ή με ψευδώνυμο όταν γράφω στα Φιλανδικά (ή καλύτερα όταν τα κείμενά μου δημοσιεύονται σε αμιγώς Φιλανδικά έντυπα) και για δύο χρόνια γύρισα όλες τις πόλεις της Φιλανδίας σε μια εκστρατεία ενημέρωσης για θέματα που αφορούν συγκεκριμένη μειονότητα. Ποτέ δεν έστειλα κανένα μήνυμα, email, φαξ ή οτιδήποτε άλλο σε Έλληνες - βέβαια όλες μου οι ενέργειες ανακοινώθηκαν από έντυπα και εφημερίδες ώστε εάν κάποιος ενδιαφερόταν μπορούσε να βρει τι κάνω. Ποιός ο λόγος, θα συνεχίσω με ένα γνώριμο σε σένα παράδειγμα, όταν έμαθα ότι ο Αλέξανδρος κυκλοφόρησε ένα βιβλίο αυτό που έκανα ήταν να το επικοινωνήσω με μια σειρά από ανθρώπους που θα εκτιμούσαν και θα καταλάβαιναν αυτό που έκανε και όχι γιατί είναι Έλληνας. Πρόσεξε αυτό το 'καταλάβαιναν' έχει ιδιαίτερη σημασία και γι αυτό η επιλογή της λέξης.

Δεν θέλω στις δουλειές μου να έρθει κάποιος επειδή είμαι Έλληνας αγνοώντας το τι και το γιατί αυτού που κάνω και θα έπρεπε να απαιτείς κάτι ανάλογο για τον Αλέξανδρο. Αυτό που έκανε ο Αλέξανδρος και σε κάνει πολύ περήφανο δεν έχει να κάνει με τίποτα με τον γενετικό κώδικα αλλά με το ταλέντο του, αλλιώς όλα αυτά τα γελοία δήθεν καμάκια που μιλάνε για τον Ελληνικό πολιτισμό θα είχαν καταφέρει να δικαιολογήσουν την ύπαρξή του και με άλλους τρόπους εκτός του με πόσες Φιλανδέζες έχουν πάει. Προσωπικά χαίρομαι πολύ μαθαίνοντας νέα του Αλέξανδρου όχι γιατί είναι Έλληνας αλλά γιατί είναι ο Αλέξανδρος και πραγματικά αξίζει.

Τις δουλειές μου λοιπόν δεν έχω σκοπό να τις παρουσιάσω ούτε να δημοσιοποιήσω μέσω γελοίων συλλόγων και δεν θα ήθελα κανέναν από αυτούς τους δήθεν να έρθει σε έκθεσή μου ή παρουσίαση. Για τα άρθρα μου χρειάζονται και κάποιες επιπρόσθετες λειτουργίες που δυστυχώς δεν διαθέτουν και αυτά μπορεί να σου ακούγονται πάλι προσβλητικά αλλά σου θυμίζω κάτι που εσύ ο ίδιος ανέφερες, οι Έλληνες που ζουν στη Φιλανδία είναι λίγοι και λίγο πολύ όλοι γνωριζόμαστε ή έχουμε ακούσει ο ένας για τον άλλο. Στο blog βέβαια τα τελευταία τρία χρόνια που λειτουργεί αναφέρομαι συχνά στο τι κάνω αλλά όπως έχεις παρατηρήσει οι συμμετέχοντες με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο είναι φίλοι μου, έτσι λοιπόν μιας και συμμετέχεις καιρό στη συγκεκριμένη παρέα εσύ τουλάχιστον θα μάθεις τι κάνω για να μην συμπληρώσω ότι είμαστε και ...γείτονες!

Τώρα ας πάμε σε κάτι άλλο λίγο πιο σοβαρό, όπως ξέρουν οι περισσότεροι από όσους διαβάζουν αυτό το blog η γενικότερα γραφόμενά μου συμμετέχω σε σειρά από NGOs και παράλληλα αρθρογραφώ ή κάνω έρευνες που αφορούν αυτές τις NGOs. Για κάποιες από αυτές τις έρευνες που έχω κάνει στη Φιλανδία νιώθω πολύ περήφανος γιατί καταλήξανε σε δικαστήρια με αποτέλεσμα την τιμωρία ενόχων κυρίως σε θέματα που αφορούν μετανάστες και τα ανθρώπινα δικαιώματα μιας και αυτό είναι το κέντρο των ερευνών μου.

Πολύ φυσιολογικά αρκετοί ήταν και αυτοί που δυσαρεστήθηκαν από το αποτέλεσμα των ερευνών μου και αυτοί που συνήθως δυσαρεστούνται καταφεύγουν στη ωμή βία. Έτσι πριν από τρία χρόνια πέρασα κάποιες ...περίεργες στιγμές και πριν από δύο περίπου χρειάστηκε να αναμιχτεί και η αστυνομία. Γιατί το λέω αυτό, προσπαθώ να εξηγήσω ότι ούτε εγώ ούτε οι NGOs ή η αστυνομία αντιμετωπίζουμε με χαλαρότητα απειλές ή προειδοποιήσεις.

Κάποιοι λοιπόν με αφορμή αυτά που έγραψα ή έχω πει αποφασίσανε να κάνουν μια πλάκα (;) (το ερωτηματικό γιατί φυσικά έχω τις αμφιβολίες μου) ή μία προβοκάτσια (;) ή ακόμα καλύτερα μια βλακεία να ξεκινήσουν το παιχνίδι των μηνυμάτων και των απειλών. Πολύ περισσότερο προσπάθησαν προβοκατόρικα ή υπό μορφή πλάκας (;) να εκμεταλλευτούν τις ευαισθησίες κάποιου για να μου δώσουν ένα ...μάθημα. Η λέξη 'ευαισθησίες' είναι σωστή γιατί πολλές φορές και οι πιο ανεξήγητες πράξεις του παρελθόντος είναι αποτέλεσμα προσωπικών ευαισθησιών και εμπειριών έτσι λοιπόν Μιχάλη αντί για να προσπαθήσουμε να καταλάβουμε αυτές τις ευαισθησίες και να δείξουμε την 'ανθρωπιά' που ανέφερες πολλάκις κάποιοι προσπάθησαν να τις εκμεταλλευτούν προβοκατόρικα διαστρεβλώνοντας τα γραπτά μου που συγνώμη που το λέω αλλά δεν τα καταλάβανε καν μιας και όπως ανέφερα προηγουμένως στερούνται κάτι σημαντικού που το κάτω κεφάλι δεν μπορεί να το προσφέρει.

Τώρα αυτή η ιστορία ή ας πούμε ...η πλάκα είχε δύο παραμέτρους, όπως ξέρεις Μιχάλη λόγω υστέρησης του συγκεκριμένου μέλους σε μια ανεξήγητη για μένα κατάσταση αρχίσανε να ρουφιανεύουν ο ένας τον άλλον με αποτέλεσμα να βρεθώ με μια λίστα με ονόματα συμπεριλαμβανομένου και του δικού σου Μιχάλη. Παράλληλα οι ίδιοι όλως τυχαία είναι και από τους πρωτοπόρους στη συλλογή υπογραφών για τη δημιουργία του “SUOMEN ΗELLEENIT” Έτσι λοιπόν φαντάζονται (βλέπεις είμαι προσεκτικός μιας και σε ξέρω να μην σε συμπεριλαμβάνω παρ΄ όλες τις αντενδείξεις ούτε στην ...πλάκα, ούτε στο γελοίο σύλλογο) την Ελληνική κοινότητα; Ή είσαι δικός μας ή σε αναπηρική καρέκλα; Τόσο πολύ χριστιανοί και δημοκράτες λοιπόν; Για να μην λοιπόν χαρακτηριστώ φειδωλός στους χαρακτηρισμούς τουλάχιστον σε μένα απόδειξαν στην πράξη ότι πρόκειται για ένα συνονθύλευμα ανόητων φασιστών που επαναλαμβάνω το καλό που τους θέλω να μην διανοηθούν να ζητήσουν οτιδήποτε στο όνομα των Ελλήνων ή της Ελληνικής κοινότητας στη Φιλανδία. Το ποια είναι ή θα μπορούσε να είναι η συνέχεια σε αφήνω να την αντιληφθείς μόνος σου συνδυάζοντας τα προαναφερθέντα.

Τώρα πάμε και στα πιο ελαφρά πάλι. Η ζωή σου, τα συμφέροντα σου, οι Φινλανδοί γιοί σου οι Φινλανδές κόρες σου και η Φινλανδή γυναίκα σου είναι εδώ και όχι στην Ελλάδα. Εδώ δουλεύεις, εδώ δουλεύει η γυναίκα σου και εδώ πηγαίνουν σχολείο τα παιδιά σου. Ο μόνος λόγος που θα ψήφιζες στην Ελληνική πρεσβεία για αντιπρόσωπο της Ελλάδας στην ευρωβουλή μιας και με τη ψήφο σου δεν θα αποκτήσει η Ελλάδα περισσότερους ευρωβουλευτές, είναι για να εξυπηρετήσεις κομματικά συμφέροντα. Απεναντίας το προσωπικό σου συμφέρον είναι να ψηφίσεις στη Φιλανδία και να απαιτήσεις από αυτόν που ψηφίζεις να φροντίσει να μην είσαι πολίτης δεύτερης κατηγορίας, να του εξηγήσεις γιατί η Μακεδονία είναι Ελληνική και γιατί η Κύπρος υποφέρει, τότε θα έχεις υπηρετήσει την οικογένεια σου, την χώρα που σε φιλοξενεί και μεγαλώνει τα παιδιά σου και τέλος θα έχεις βοηθείσει και την πατρίδα σου.

Ο πληθυσμός των Ευρωπαίων που ζουν μόνο στο Ελσίνκι με δικαίωμα ψήφου υπερβαίνει τις 40,000, ο μεγαλύτερος αριθμός ψήφων που δόθηκε ποτέ στη Φιλανδία σε ευρωβουλευτή ήταν στη περίπτωση της Anneli Jäätteenmäki και ήταν 26,000 ψήφοι! Για την συνέχεια του τι θα μπορούσα να γράψω είσαι αρκετά έξυπνος για να καταλάβεις! Ψηφίζοντας στην Ελλάδα, Αγγλία, Γερμανία ή απ' όπου κατάγεσαι το μόνο που καταφέρνεις είναι να δυναμώνεις το κόμμα των 'Γνήσιων Φιλανδών' και λυπάμαι που το λέω - για το θέμα έχω αρθρογραφήσει και σε Φιλανδική εφημερίδα τις τελευταίες μέρες – αλλά πολύ φοβάμαι ότι θα δούμε τα ποσοστά τους να ανεβαίνουν ανεπίτρεπτα.

Τέλος όσον αφορά το facebook και αυτής της μορφής ιντερνετικές κοινότητες δεν είναι κάτι καινούργιο υπήρχαν από την γέννηση του ίντερνετ απλά εξελίχτηκαν και θα συνεχίσουν να εξελίσσονται το μόνο που απομένει σε δεινόσαυρους σαν κι εμάς είναι να παρακολουθήσουμε όσο μπορούμε αυτή την εξέλιξη. Παράλληλα δεν αντικαθιστούν τους συλλόγους είναι η εξέλιξη των συλλόγων.

AthanasiaPsycho, ελεύθερα γλυκιά μου να παρεκτρέπεσαι όσο θέλεις αλλά φρόντισε να μου στείλεις και τα νέα σας (το 'σας' το τονίζω!) Για την Ελληνική πραγματικότητα του σήμερα παραδέχομαι ότι έχω απελπιστεί από αυτά που διαβάζω και τον τελευταίο καιρό έχω πάλι συναδέλφους που ρωτάνε με ελαφρό χαμόγελο και δεν ξέρω τι να απαντήσω!

Δημήτρη, για να καταλάβεις το Φιλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα θα πρέπει να καταλάβεις και τις κοινωνικές, ιστορικές και κλιματολογικές συνθήκες που το συνθέτουν. Το φιλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα δεν είναι τέλειο και οι Φινλανδοί μέχρι πριν από μερικά χρόνια θέλανε να το αλλάξουν, δυστυχώς με την φήμη που απόκτησε κάθε σκέψη αλλαγής τελείωσε! Είναι ένα έντονα κατευθυνόμενο σύστημα που θα σε εκπλήξω λέγοντας σου ότι στην ουσία του θυμίζει πολύ το Ελληνικό, η διαφορά του είναι ότι απλά εδώ λειτουργεί αυτό που στην Ελλάδα έχει παραμείνει θεωρεία! Κατά τα άλλα και εδώ ή ιστορία διδάσκεται παρουσιάζοντας τους Φινλανδούς την αρχή του παντός προετοιμάζοντας εργάτες για την ΝΟΚΙΑ. Αλλά όπως είπα εδώ όλα λειτουργούν άψογα.

Γιάννη Φυστίκη νομίζω ότι συμφωνούμε όπως απάντησα προηγουμένως στον Δημήτρη.

Στέλιο, όλα ετοιμάζονται, όλα είναι στο πρόγραμμα. Κάνε εσύ πραγματικότητα αυτό που λες χρόνια και όλα θα γίνουν!!!

Υ.Γ. 1 Για το θέμα της υγείας μου τώρα. Όπως είχα πει και σε προηγούμενο post ο πόλεμος με τον καρκίνο είχε κάθε προτεραιότητα τα τελευταία δύο χρόνια με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν ...παράπλευρες απώλειες. Έτσι πριν από δύο βδομάδες έκανα προληπτικά τρεις ραδιοθεραπείες και στις επόμενες βδομάδες μπαίνω στο νοσοκομείο για διπλό bypass. Περιμένω να με ειδοποιήσουν πότε και για να μην νομίζεται ότι εδώ όλα είναι τέλεια υπάρχει ...ουρά και πρέπει να έρθει η σειρά μου. Προσπαθώ να μην το σκέφτομαι όχι γιατί φοβάμαι αλλά γιατί έχω κουραστεί από τα νοσοκομεία και τους γιατρούς και βέβαια λόγο της γενικότερης κατάστασής μου και ειδικά του διαβήτη δεν θα είναι μπαίνω στο νοσοκομείο και σε μια βδομάδα θα περπατάω!

Υ.Γ. 2 Μια απάντηση που οφείλω σε ένα comment στο facebook.
Κύριε Πολυχρονίου η αναφορά σας ότι είστε ένα Έλληνας που μένει στη Φιλανδία είναι παραπλανητική μιας και είστε ανώτατο στέλεχος της Ελληνικής διπλωματικής αποστολής. Θα μου επιτρέψτε λοιπόν να σας θυμίσω κάτι που τόνιζε κοινός γνωστός μας και δυστυχώς εκλιπών σε σεμινάρια στο Υπουργείο Εξωτερικών της Ελλάδος και που είμαι σίγουρος ότι θα θυμάστε. Για τους διπλωματικούς 'προσωπικές απόψεις' σημαίνει ότι τις κρατάμε για τον εαυτό μας και δεν τις δημοσιοποιούμε! Πολύ περισσότερο δε όταν οι 'προσωπικές απόψεις' συνοδεύονται και με την προσωπική παρουσία. Βλέπετε τότε ξεκινάνε να δημιουργούνται τα ερωτηματικά, όπως χαρακτηριστικά έλεγε ο εκλιπών γνωστός μας.

Για παράδειγμα, η βοήθεια είναι ηθική ή θα γίνει και υλική; Μήπως θα δούμε και πάλι φαινόμενα του παρελθόντος που μουσικά συγκροτήματα που χρηματοδοτούντο από την πρεσβεία έχαναν τον δρόμο τους και από την προγραμματισμένη εκδήλωση καταλήγαν σε γνωστό στέκι συλλόγου; Μήπως θα εμφανιστεί και έντυπο με 60 συνδρομές και ακριβοπληρωμένη διαφήμιση του ΕΟΤ; Και καλά θα κάνω να σταματήσω εδώ γιατί από επαγγελματική διαστροφή η μία ερώτηση γεννάει την επόμενη.

Υ.Γ. 3 Και κάτι τελευταίο, στη κοινωνιολογία το φαινόμενο Αβραμόπουλος και η διαδρομή του θα μπορούσε να χαρακτηριστεί αγγλιστί 'mule' κατά το Ελληνικότατο 'μουλάρι' γιατί όπως φαντάζομαι θα ξέρετε το μουλάρι συνδυάζει τα χαρακτηριστικά αλόγου και γαϊδουριού αλλά έχει και μια σημαντική διαφορά είναι στείρο! Ανάλογα και φαινόμενα Αβραμόπουλος δεν μπορούν να αναπαραχθούν ή επαναληφθούν. Ας είμαστε λοιπόν συγκρατημένοι! Ο νοών νοείτο!

Σχόλια

Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Αγαπητέ Θάνο,
Ούτε αντιπαράθεση ούτε προσωπική! Παράθεση γνωμών ή και επιχειρημάτων. Θα πλήξεις αν όλοι σε χειροκροτούν...
Ναι, ως ενεργός έλληνας, αν και ζω εδώ στο Ελσίνκι, επιμένω, θα ψηφίσω έλληνες ευρωβουλευτές γιατί θέλω να στείλω το πολιτικό μήνυμα μου, και θα αφήσω τους φιλανδούς να ψηφίσουν τους διάφορους πρώην ραλλίστες, αθλητές, ηθοποιούς και άλλους που αυτοί γνωρίζουν καλύτερα. Άλλωστε στην Φιλανδία τα πράγματα έχουν από καιρό μπει σε κάποιο καλό αυλάκι (ή λούκι). Τα παιδιά μου βεβαια ψηφίζουν φιλανδούς.
Καλή επιτυχία
Μιχάλης (ο γείτων)
Ο χρήστης ovi είπε…
Τώρα συγνώμη αλλά θα ψηφίσεις στην Ελλάδα που ψηφίζουν πρώην αθλητές (συχνά αποτυχημένους προπονητές), πρώην ηθοποιούς (ειδικά όσους προέρχονται από τηλεοπτικές σειρές δείγμα Ελληνικού Φωσκολισμού), Ζορό και άλλα φαινόμενα ζωολογικού κήπου;
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Thano ektos apo karagkiozhs eisai kai koutoponhros.
Me apeileis emmesws plhn safws legontas mou pws mporei kapoios na se anakalypsei apo thn IP.
Nai kserw den thes na peis akrivws auto, alla ousiastika auto les.
Xaide trava na zhtianepseis kana ekatommyriakh apo thn Nokia..
Aporw ti tha apoginei o kosmos otan eseis oi ftasmenoi ellhnarades kai ypermpampades mas adeiasete epitelous th gwnia...
Miltos
Ο χρήστης phivos είπε…
Anonymous Μίλτο, επειδή σε συχάθηκα πριν καν ανοίξεις το στόμα σου, επειδή δεν αντέχω να μην κάνεις την ελάχιστη προσπάθεια να σεβαστείς αυτούς που θα χάσουν πολύτιμα δευτερόλεπτα απ' τη ζωή τους να διαβάσουν τις βλακείες σου, επειδή κι ο Θάνος κι εγώ και όλοι εμείς που μάς θεωρείς ξοφλημένους μόνο και μόνο επειδή ήρθαμε στον κόσμο λίγα λεπτά νωρίτερα από σένα και απ' αυτό που θα γίνεις και συ αναπόφευκτα σε λίγα λεπτά, δηλαδή πουρό, γιαυτό και δεν θα σού δώσω άλλη ευκαιρία! Δώσε εσύ την πρότασή σου! Κάνε επί τέλους κάτι δημιουργικό! Δείξε μας την δική σου ιδέα για ένα καλύτερο αύριο! Αλλά πρόσεξε, στο παραμικρό στραβοπάτημα, την έχεις βάψει από χέρι! Κι εδώ δεν αστειεύομαι... Θα σού την πέσουμε άγρια, όλοι έμεις οι γέροι! Και, το ξέρεις άλλωστε, είμαστε... πολλοί, πάαααρα πολλοί!

Παίζεις!
Ο χρήστης trol είπε…
Οργάνωση ΜΚΟ άι λάικ.

Αν χρειαστείς κάτι let us know!
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
@phivos
To paizeis eksypnakias etsi?
Profanws se ponaei h alhtheia.
Toulaxiston otan pethanete kante mas mia xarh: pethanete hsyxa xwris thoryvo kai klapsourismata oti sas ksexasame, opws o omoideaths sou o Kazantzidhs.
Miltos
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Έλεος, από πού ξεφύτρωσε αυτό το βλαμμένο;
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Tsolia mou me poneses..
Ο χρήστης ovi είπε…
Φοίβο, μην ασχολείσαι ακόμα και στην προσπάθεια του να γίνει bully είναι αποτυχημένος, φαντάσου πόσο για λύπηση είναι η υπόλοιπη ζωή του!

Trol, σε ευχαριστώ πολύ και θα σας ενημερώσω σύντομα!
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Nai eimai apotyxhmenos dioti den me plhrwnoun gia na grafw tsitata tou typou:
"πρώην ηθοποιούς (ειδικά όσους προέρχονται από τηλεοπτικές σειρές δείγμα Ελληνικού Φωσκολισμού), Ζορό και άλλα φαινόμενα ζωολογικού κήπου"
Ade na mas adeisete th gwnia..
Miltos
Ο χρήστης trol είπε…
Thano mi diwkseis ton Milto, he is awesome publicity, draws attention first of all to stuff, and then has all the petty attitude that leaves anyone's judgement easily reversible.. precious, no?

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Περί Ελληνικής κοινότητας στη Φινλανδία ...ξανά!

Διάλειμμα με χιόνι

Κασσελάκιος ο λόγος