Εκθέτομαι ...Ρωσικά!

Την Παρασκευή που μας πέρασε έφυγε το κασόνι – δεν μπορώ να το περιγράψω διαφορετικά – με τους πίνακες για την Αγία Πετρούπολη. Λοιπόν ο δήμος της Αγίας Πετρούπολης και το μουσείο Ερμιτάζ οργανώνουν για φέτος μια σειρά εκδηλώσεων στα πλαίσια μιας σειράς καλλιτεχνικών ενεργειών με την επωνυμία “Διάλογοι” Στις εκδηλώσεις συμμετέχουν από θεατρικά συγκροτήματα μέχρι ζωγράφοι, γλύπτες και μουσικοί.

Στην αίθουσα “Μεναζ” λοιπόν και μετά από πρόσκληση του μουσείου Ερμιτάζ κάποιοι σίγουρα άσχετοι με την τέχνη, αποφάσισαν να κάνουν ένα αφιέρωμα στη δουλειά μου και έτσι συμμετέχω με 36 πίνακες που αποτελούν τρεις ενότητες σαν ένα μίνι αφιέρωμα στην στην pop art και την press art, τουλάχιστον έτσι οι άλλοι χαρακτηρίζουν την δουλειά μου κατά τη συνήθη πρακτική των πάντων να βάζουν ...ταμπέλες!

Από τους 36 πίνακες οι δώδεκα θα επιστρέψουν στο Ελσίνκι με το τέλος της έκθεσης και οι υπόλοιποι θα παραμείνουν στη Ρωσία με έξη από αυτούς να συμπεριλαμβάνονται σε μια παγκόσμια περιοδεία που οργανώνει το Ερμιτάζ αφιέρωμα στη μοντέρνα τέχνη για τα επόμενα τρία χρόνια και οι υπόλοιποι θα παρουσιάζονται μόνιμα σε διάφορα μουσεία μοντέρνας τέχνης της Ρωσίας. Κάποιοι από τους δώδεκα που επιστρέφουν θα παρουσιαστούν και στην προσωπική μου έκθεση τον Οκτώβριο στο Ελσίνκι ή στην ομαδική του ΕU-MAN την ίδια περίοδο.

Τώρα έχουμε και λέμε, η πρώτη ενότητα είναι τα πορτρέτα. Αυτή είναι η Σομαλή φίλη μου η Σάϊντο που έχω γράψει συχνά για τις περιπέτειες μας.


Και φυσικά τα πιο τρυφερά μάτια που έχω δει! Ελπίζω να μην ...σαλτάρει μόλις δει τον ...πίνακα.


Αυτή ελπίζω να την αναγνωρίζετε μιας και είναι η πριγκίπισσα μου. Τη Δάφνη τη ζωγραφίζω συχνά κάτι που σας βεβαιώνω ...εκτιμά ιδιαίτερα!



Η δεύτερη ενότητα είναι λίγο διαφορετική και μάλλον πιο ...πολιτικοποιημένη. Ο τίτλος είναι “state brutality”... κρατική βια (;) και οι εικόνες υποθέτω μιλάνε περισσότερο από ότι και να γράψω.







Η τρίτη ενότητα έχει μια μικρή ιστορία από πίσω της. Πριν από μήνες και μέσω του facebook με βρήκε ένα παλιός γνωστός από Αγγλία που είχα πάνω από είκοσι χρόνια να ακούσω τη φωνή του. Έχοντας κάνει καριέρα στις εκδόσεις έχει καταλήξει τα τελευταία χρόνια αρχισυντάκτης περιοδικού ποίησης και λογοτεχνίας και με έψαχνε γιατί ήθελε να δημοσιεύσει ένα από τα ποιήματα που είχα γράψει πριν από ...νομίζω πάνω από είκοσι χρόνια. Έτσι συζητώντας εκείνο το βράδυ του είπα ότι τον τελευταίο καιρό έχω ξαναγυρίσει στη ζωγραφική και αυτό έγινε η αφορμή να μου ζητήσει να ζωγραφίσω κάτι για το περιοδικό του ώστε να συνοδεύσει τον ποίημα. Αποτέλεσμα ο ...πορτοκαλί πίνακας που βλέπετε και μια σειρά ακόμα από πίνακες που ακολούθησαν για να δημιουργηθεί η ενότητα, “crossroads” ...σταυροδρόμια! Ο πορτοκαλί πίνακας θα γίνει και εξώφυλλο σε ένα έντυπο που θα τυπώσει το Ερμιτάζ για τις γενικότερες εκδηλώσεις.





Τα εγκαίνια της έκθεσης είναι στις 14 Αυγούστου και η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τις 5 Σεπτεμβρίου. Στην έκθεση για σειρά από λόγους δεν θα μπορέσω να πάω αλλά πολλοί μου υποσχέθηκαν φωτογραφίες και ο διευθυντής του Ερμιτάζ πρόκειται να διαβάσει το ποίημα που έγινε η έμπνευση για τη τρίτη ενότητα.

Την Παρασκευή συνέβη και κάτι ...αστείο. Με πήρε τηλέφωνο ένας νεαρός με έντονη αγγλική προφορά και μου ζήτησε να συναντηθούμε για να μου πάρει συνέντευξη τονίζοντας ότι θα πρέπει να γίνει Σαββατοκύριακο μιας και θα είναι πιο εύκολο για αυτόν να ταξιδέψει. Ο νεαρός έπαιρνε τηλέφωνο από τη Μόσχα αλλά το αστείο δεν ήταν ότι θελαν να μου πάρουν συνέντευξη, αυτό είναι μάλλον δραματικό και δείχνει έλλειψη θεμάτων, αλλά το έντυπο που θα τυπώσει την συνέντευξη. Το ρωσικό ...playboy!!! Έτσι θεωρώντας ύψιστη τιμή να βρεθώ ανάμεσα στην Pamela Anderson και κάποια δίμετρη Ρωσίδα ...δέχτηκα!!!! παράλληλα έρχεται ένα τηλεοπτικό συνεργείο από την Αγία Πετρούπολη για να κάνει ένα ντοκιμαντέρ για τη ζωή μου στη Φιλανδία. Φαντάζομαι ότι όταν έρθει η ώρα θα έχω κλιπ για να βάλω κι εδώ.

Αυτά τα ολίγα από εμάς, σε λίγες μέρες αναχωρούμε για την συνήθη πορεία στο Pori jazz festival και τις λίμνες, μην ξεχνάτε ότι εδώ έχουμε μεσοκαλόκαιρο αυτή τη περίοδο. Ελπίζω να περάσετε όλοι ένα καλό καλοκαίρι και εγώ θα έχω το ...κομπιούτερ μαζί μου οπότε θα ...επικοινωνώ τα νεότερα!!! Πολλά φιλιά σε όλους σας.

Σχόλια

Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Μας κόπηκε η λαλιά, βρε παιδί μου,γι αυτό και η έλλειψη σχολίων!!
( ή, μήπως ζηλοφθονούμε κι όλας;)
Ο χρήστης ovi είπε…
:)
Ο χρήστης zouri1 είπε…
την μερα των εγακινιων θα ειμαι Μοσχα.Μηπως πεταχτω στην Αγια Πετρουπολη ως εκπροσωπος σου :)
Ο χρήστης dodo είπε…
Χαίρομαι ειλικρινά, τα έργα δείχνουν εκπληκτικά ακόμη και μέσα από την οθόνη τού υπολογιστή! Εύχομαι συνέχεια στην δημιουργικότητά σου- υπάρχει περίπτωση να δημοσιεύσεις εδώ το ποίημα;
Ο χρήστης ovi είπε…
Σε ευχαριστώ πολύ φίλε μου zouri, η σκέψη σου και μόνο με τιμά ιδιαίτερα!

Σε ευχαριστώ πολύ dodo. Το ποίημα μου σε ...σύγκριση με κάποια πραγματικών ποιητών που υπάρχουν στα blogs και ειδικά ...φιλικά blogs με κάνουν να ντέπομαι και μόνο στην αναφορά ότι κάποτε έγραψα ποιήματα!!!
Ο χρήστης Τάσος είπε…
πες μου ότι ο πίνακας που πόσταρες πρώτος εδώ για την ενότητα Police Brutality θα επιστρέψει στο Ελσίνκι με το τέλος της έκθεσης...

ΠΡΕΠΕΙ!!!!
;)
Ο χρήστης Ρωξάνη είπε…
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ !!!

xxxxxxxxxxx
Ο χρήστης Γιάννης Καραμήτρος είπε…
Καλή επιτυχία με την έκθεση σου. Θα έχουμε τη χαρά να δούμε τα έργα σου και στην Ελλάδα;
Με την ευκαιρία πριν από λίγα χρόνια είχες γράψει ένα κείμενο σχετικά με τον μπανάλ μύθο ότι οι αυτοκτονίες στη Σκανδιναβία είναι περισσότερες από αλλού. Μπορείς να μου δώσεις το URL;
Ευχαριστώ.
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Το Playboy έχει και την πολύ σοβαρή πλευρά του. Παράδειγμα – η συνέντευξη του Sartre.
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Διά του λόγου το αληθές: Playboy Interview: Jean-Paul Sartre.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Περί Ελληνικής κοινότητας στη Φινλανδία ...ξανά!

Διάλειμμα με χιόνι

Κασσελάκιος ο λόγος