Γλυκέ μου Γιάννη,

Τις τρεισήμισι ώρες που χρειάσθηκα για να έρθω από το Ελσίνκι στην Αθήνα σκεφτόμουνα όλα αυτά που θα ήθελα να σου πω, και να είσαι σίγουρος ότι ήταν πολλά. Ήθελα να σου πω για τη μητέρα σου και να σε βεβαιώσω ότι όλα αυτά που για σένα είναι απλά ιστορίες από ένα μακρινό παρελθόν είναι όλα αλήθεια, ήθελα να σου πω για πάρτι με τους Beatles και καμπάνες παντελόνια που μόνοι μας ράβαμε τα λουλούδια με χρωματιστές κλωστές που κλέβαμε από την γιαγιά. Ήθελα να σου πω πως σε περιμέναμε να γεννηθείς και την ημέρα που γεννήθηκες.

Αλλά ύστερα όταν σε είδα να με περιμένεις στη πόρτα του σπιτιού σας, είδα έναν άντρα αποφασισμένο αν και πολύ κουρασμένο που δεν είχε καμιά σχέση με το τρυφερό μωρό που κράτησα πριν από πολλά χρόνια στην αγκαλιά μου λίγες μόλις ώρες μετά τη γέννηση σου.

Είναι τραγικό αλλά ώρες αφού ήρθα από αυτό το ταξίδι από την Αθήνα, επιτέλους στο σπίτι μου και στην αγκαλιά της κόρης μου, μετά από μια μακρινή βόλτα στο κοντινό μας δάσος με την Katri, το μόνο που μπορώ να σκεφτώ είναι ο Καβάφης και αυτός ...μπερδεμένα. Σκέφτομαι το ταξίδι για την Ιθάκη που τόσο ονειρεύτηκε η μάνα σου, το ταξίδι για την Ιθάκη που τόσο θέλεις εσύ και τις Θερμοπύλες που και οι δυο σας ταχτήκατε να φυλάτε και δεν σου κρύβω ότι νιώθω ενοχή γιατί ίσως και εμείς, εγώ και ο Αντώνης δυο γενιές τώρα σας τάξαμε ακούσια να φυλάτε Θερμοπύλες ενώ εμείς διαλέξαμε – το διαλέξαμε τονισμένο – να ακολουθήσουμε τις σειρήνες μας και να χαθούμε στη περιπέτεια μιας Ιθάκης που πραγματικά ποτέ δεν θέλαμε να βρούμε.

Από τότε που έμαθες ότι αρρώστησα παίρνεις τουλάχιστον μια φορά τη μέρα τηλέφωνο και δεν μπορείς να φανταστείς πόσο κουράγιο μου δίνεις, όταν σου είπα για πρώτη φορά ότι αρρώστησα ήσουν ο μόνος που δεν είπε ...πως έγινε αλλά το μόνο που είπες ήταν ...ωραία και τι κάνουμε τώρα; Και αυτό ήταν που χρειαζόμουνα. ακόμα και όταν τα πράγματα μπλέξανε άσχημα κάποια στιγμή πάλι εσύ μου είπες, τι κάνεις τώρα μη σε παίρνει από κάτω και την ίδια στιγμή εσύ έδινες ένα δικό σου αγώνα που εγώ δεν τον ήξερα.

Τώρα που ήρθα στην Αθήνα δεν κατάφερα τίποτα άλλο από το να βρίσκομαι στα ποδιά σου, εύχομαι να έδωσα κάποιες στιγμές χαράς στη Ντίνα, αλλά η πικρή αλήθεια είναι ότι ήμουν ανίκανος να κάνω τίποτα περισσότερο. Αλλά και πάλι εσύ τα έκανες όλα. Με έκανες να ντρέπομαι για τα πόσα λίγα μπορούσα να κάνω, για τα λίγα που έκανα και να αναρωτηθώ πόσα πραγματικά μπορούσα να κάνω ανεξάρτητα της κατάστασης μου, βλέπεις εσύ είσαι ο πιο γενναίος από όλους μας.

Το ταξίδι στη Λαπωνία ήταν μια ανάμεικτη ιστορία και πολλές του στιγμές ένιωσα σαν να ήταν ένας αποχαιρετισμός και που φρόντιζα να το κρατάω καλά μέσα μου, ρουφούσα τον αέρα με μια μόνο ελπίδα να τα καταφέρω να επιστρέψω όσο πιο σύντομα γίνεται. Όταν έφτασα στο αεροδρόμιο στην Αθήνα οι φίλοι μου, μου είπαν ότι φαίνομαι χλωμός και ξέρεις καλά τι σημαίνει αυτό το ...χλωμός. Όταν έφευγα το Σάββατο το πρωί ένιωθα ζωντανός. Σε πέντε μέρες είχα δει ανθρώπους που αγαπώ και που σημαίνουν πολλά για μένα, οχι οικογένεια με τη στενή της σημασία αλλά για μένα η οικογένεια, και ήταν σαν να μου έχουν δώσει ενέργεια. Όλη τους η αγάπη έγινε ενέργεια που με δυνάμωσε και είμαι σίγουρος ότι το ήξερες ότι θα γίνει αυτό και ότι αυτό ακριβώς χρειαζόμουνα.

Πριν από μια βδομάδα η αυριανή μέρα και οι χημειοθεραπείες που ξεκινάνε σε μερικές ώρες φαινόντουσαν αδιάβατο βουνό, όταν ξεκινούσα την προηγουμένη Δευτέρα το βράδυ δεν ήξερα καν αν ήθελα να μπω σε αυτή τη διαδικασία. Τη Δευτέρα το πρωί αστειευόμασταν με την Katri για το μπαστούνι που θα χρειαζόμουνα και δεν ήταν ...αστείο με δυσκολία πια περπατούσα, αυτή τη στιγμή όλα μοιάζουν σαν έναν ακόμη λόφο.

Έγραψα οικογένεια και θυμήθηκα την οικογένεια μας τα τελευταία εκατό χρόνια, όλες οι σαπουνόπερες μαζί, αδέρφια που δεν γνωρίζονται και άλλα που μισιούνται, αγάπη, ηρωισμός, έρωτες, απάτη και έγκλημα αγκαλιασμένα, αλλά εγώ έφυγα και τα κοίταζα όλα από μακριά, αφήνοντας εσένα και τη μητέρα σου να τα αντιμετωπίσετε, πολλές φορές ακόμα και να υπερασπιστείτε τις επιλογές μου σε άλλους που δεν θα έπρεπε καν να έχουν άποψη. Κάποια στιγμή είπες ότι θέλεις να ακολουθήσεις τον δρόμο μου και το είπες δυνατά, δεν θα μπορέσεις ποτέ να φανταστείς πόσο περήφανο με έκανες. Αυτό που θέλω να πιστεύω ότι πρόλαβα να σου πω αυτή τη φορά είναι ότι εσύ θα πετύχεις σε αυτό το δρόμο, το ξέρω, είμαι σίγουρος γιατί έχεις ένα προσόν μεγάλο, σου λείπει κάτι που δυστυχώς αφθονεί γύρω μας ακόμα και μέσα στην οικογένεια η τους ...γαμπρούς μας, το ντεμεκ.

Ξέρεις ότι χρόνια τώρα γράφω ένα βιβλίο, την τελευταία φορά που ήσουν εδώ διάβασες τα πρώτα κεφάλαια, τα προσχέδια. Χρόνια τώρα το παλεύω και χρόνια τώρα όλο το παρατάω και όλο το ξαναρχίζω. Τώρα ξέρω τι λείπει και το μοναδικό που σκέφτομαι τις τελευταίες ώρες είναι ότι τώρα θέλω να το γράψω και να το τελειώσω γιατί από αυτό το βιβλίο έλειπες εσύ. Δεν εννοώ τον χαρακτήρα, τον Γιάννη που ήθελα εγώ να βλέπω αλλά αυτόν τον υπέροχο Γιάννη που πραγματικά είσαι. Αυτόν τον γενναίο Γιάννη. Βλέπεις αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να σου πω ένα μεγάλο ευχαριστώ, ο μόνος τρόπος που ξέρω, να το γράψω.

Λίγες ώρες πριν φύγω καθίσαμε παρέα στον άγιο Λάζαρο, σε μια πλατεΐτσα που έχει πολλές τραγικές στιγμές και άσχημες αναμνήσεις και για τους δυο μας, είπαμε πολύ λίγα αλλά θέλω να πιστεύω ότι τα είπαμε όλα γιατί θα ήθελα να πιστεύω ότι αυτά που μας ενώνουν είναι πολύ πιο ισχυρά από τη σχέση αίματος και που δεν θα καταλάβουν ποτέ όλοι οι άλλοι που μας περιτριγυρίσανε στο ονομα της οικογένειας αυτές τις μέρες με τις μικρότητες τους και τις μικροψυχίες τους.

Από την αρχή που ξεκίνησε η περιπέτεια μου, όλοι και οι γιατροί μου λένε ένα πράγμα, ότι τη μισή δουλειά πρέπει να την κάνω εγώ και πρέπει να στηριχτώ στη σκέψη της Δάφνης. Και προσπαθώ, αλλά δεν φτάνει γιατί ξέρω ότι, ότι και να συμβεί η Δάφνη είναι καλά και θα είναι πάντα καλά αλλά εσύ μου έδωσες την ευκαιρία να πάρω αυτό το κάτι άλλο που έλειπε για να πάρω δύναμη.

Γλυκέ μου γενναίε Γιάννη, σε ευχαριστώ πολύ. Κουράγιο μικρέ μου ήρωα στις μέρες και τις βδομάδες που σε περιμένουν.

********************************

Μπέσυ, Στέλιο, Γιάννη Ορέστη, Γιάννη, Αλέκα, Βαγγέλη εσείς είσαστε η ...άλλη μισή οικογένεια μου και θα σας δω σύντομα, μετράω της μέρες σαν φαντάρος. Μάγδα, Μιχάλη, Μάγδα, Πωλίνα, Έφη, Σταμάτη, Γιώργο, Νίκο, Μαίρη, Έλενα η αγάπη σας με τύλιξε και η ενέργεια σας θα με συντροφεύει από αύριο στον αγώνα που δίνω. Σας ευχαριστώ.

Σχόλια

Ο χρήστης Καπετάνισσα είπε…
Καλώς ήλθες αγαπημένε μου Ovi.
Τι σπουδαίο γράμμα είναι αυτό.
Πως στάζει αγάπη κι έγνοια κι αλήθεια και ολόγλυκους χυμούς ζωής...
Τι οικογένειες, τι πρόσωπα, τι αγγίγματα, τι αγκαλιές...

θα περάσουν όλα, με τέτοιες λιονταρίσιες ψυχές. Όλα.
Θα το δεις, καλέ μου.
Ξεκίνα με βήμα δυνατό.
Μ΄απόφαση και πίστη και θέληση.
Με την ορμή τόσης αγάπης, θα πορευτείς προς τα καλύτερα.

Φιλί και αγκαλιά μεγάλη.
Ο χρήστης dodo είπε…
Η θετική μας σκέψη και οι ευχές μας μαζί σου, αύριο!
Ο χρήστης ovi είπε…
Σε μία ώρα φεύγω για το νοσοκομείο, δεν ξέρω πότε θα είμαι σε θέση να ξαναγράψω αλλά σας ευχαριστώ πολύ για την αγάπη σας.
Ο χρήστης Кроткая είπε…
όλα θα πάνε καλά -κια για τους δυο σας.
εγώ βλέπω μπόλικη δύναμη εδώ μέσα.
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
άντε ένα ντου...τίποτα δεν είναι μωρέ...τσακ πατ...όποτε μπορέσεις γράψε ή αγγάρεψε κανέναν να μας γράφει :)
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Αγαπητέ Ovi, μια δυνατή ψυχή σαν τη δική σας θα βρεί κουράγιο και δύναμη και θα παλέψει! Καί όλα μα όλα θα πάνε καλά γιατί έτσι πρέπει!
Υπομονή, κουράγιο, θέληση...
Την αγάπη μου και τις ευχές μου
Ε.
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
..καθενός το στόμα πάντα ψάχνει για τις λέξεις
κι εσύ σκέφτεσαι από μέσα σου πως θέλεις να τρέξεις
σαν εκείνο το κογιότ που πιτσιρίκι έβλεπες
σε κανένα δεν είπες πως την αγάπησες
όπως κανένα δεν ενδιέφερε πώς εσύ μεγάλωσες
πώς πριν από μια προσευχή με το θεό μάλωσες
κι αν δεν είχες ένα φίλο, τότε θα είχες ένα σκύλο
ή ένα τοίχο να μιλάς, ή του δρόμου το στύλο..
"τα είπαμε όλα γιατί αυτά που μας ενώνουν είναι πολύ πιο ισχυρά από τη σχέση αίματος, που δεν θα καταλάβουν ποτέ όλοι οι άλλοι που μας περιτριγυρίσανε"
Ο χρήστης Ρωξάνη είπε…
Θάνο μου

.......

xxxxxxxx
Ο χρήστης McKat είπε…
Καλή σου δύναμη. Όλα να πάνε καλά...
Ο χρήστης Εαρινή Συμφωνία είπε…
Καλή δύναμη. Ακόμα και τις πιο σκοτεινές ώρες να σκέφτεσαι πως πρόκειται μονάχα για μέρες- όσο δύσκολες, όσο ζοφερές- μέρες όμως, από τη ζωή σου, που θα περάσουν. Με όποιο κόστος ψυχής. Πάντως, με αποτέλεσμα θετικό.
Θα δεις πως και αυτό θα περάσει. Τώρα σου φαίνεται απίστευτο, αλλά θα με θυμηθείς όταν όλα θα έχουν τελειώσει.
Καλή τύχη.
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Αγαπημένε μου Θάνο,

δε ξέρω πως να σ'ευχαριστήσω...αυτό που πήγα να σου πω όταν ήρθε το ταξί και έφυγα...είναι ότι σ'ευχαριστώ πολύ για την καλοσύνη σου, για το γέλιο σου, για τη ζεστή σου παρέα, για το χρόνο που ξέρω ότι ήταν πολύτιμος αλλά μου διέθεσες με όλη σου τη γενναιοδωρία και μεγαλοκαρδία. Αισθανόμουν άσχημα να σε στερώ από τους φίλους σου που είχαν τόσο ανάγκη κάθε σου στιγμή αλλά με έκανες να αισθανθώ ότι κάτα κάποιο περίεργο τρόπο κόλλαγα κι εγώ σε εκείνη την εικόνα.Είσαι πολύ ξεχωριστός άνθρωπος κι αυτό μπορεί να το καταλάβει κανείς και χωρίς να σε δει...διαβάζοντας μόνο τα γραπτά σου..σαν αυτό εδώ σήμερα...που αγγίζει τις πιο ευαίσθητες χορδές μας...κι ακόμα κι αν δε ξέρω..με εκείνη την ερώτηση που έκανα τυχαία κατάλαβα πολλά..να κρατάς τέτοιους ανθρώπους σα θησαυρό και να αισθάνεσαι τυχερός που βρέθηκαν στο δρόμο σου.Περιμένουμε νέα σου...να είσαι σίγουρος ότι με τόσες θετικές σκέψεις που λαμβάνεις καθημερινά τα πραγματά δε μπορούν να είναι τίποτα άλλο παρά θετικά στο τέλος ;)

φιλιά πολλά και στους τρεις και περιμένω τη γνώμη της Δαφνούλας...;)

Πωλίνα
Ο χρήστης maika είπε…
καλή δύναμη ovi!! όλοι μας κάπου εκεί δίπλα σου γυρίζουμε!!!
Όλα θα πάνε καλά!!!
;o))
Ο χρήστης jul είπε…
Καλή δύναμη να έχεις και ολα καλα!!!
Ο χρήστης Rodia είπε…
"Σπίτι δίχως Γιάννη, προκοπή δεν κάνει" λέει μια παροιμία κι είσαι τυχερός γιατί έχεις ένα Γιάννη καβάτζα!:-))
Ωραίος.
Ο χρήστης Καπετάνισσα είπε…
Ovi?
Όλα καλά;

Θα πάνε, ε;
Θα πάνε!
Ο χρήστης Μαύρος Γάτος είπε…
Αυτή είναι η αντρίκια αντιμετώπιση των πραγμάτων. Τί κάνουμε τώρα.

Τώτα , λοιπόν, ανασυντάσσουμε τις δυνάμεις μας και τσακίζουμε και το τελευταίο εχθρικό κύτταρο!

Με τη νίκη!
Ο χρήστης Aphrodite είπε…
Σε προσέχουμε από μακρυά Θάνο και σε σκεφτόμαστε... Κουράγιο, υπομονή, τα μωρά εχουν ένα μαγικό τρόπο να απαλαίνουν κάπως τη ζωή...

Τη ζωή...

Ρε παιδιά, ένα ανέκδοτο είναι η ζωή, που τη λέει κάθε φορά κι άλλος άνθρωπος, το μόνο που μετράει είναι πόση αγάπη θα δώσεις και θα πάρεις..

Ολα τ'αλλα είναι τίποτα, μικρές στιγμούλες!

Και Θάνο, έχεις πολλές ακόμα μπροστά σου, είμαι σίγουρη γι'αυτό!

Σε φιλώ, καληνυχτίζω την παρέα!

(έρχεται και μαίηλ, οκ?!)
Ο χρήστης ovi είπε…
Καλή μου krot, έτσι πιστεύω κι εγώ. Και εχω να σας πω πολλές ιστορίες γιατί κάποιος ...σας ψάχνει!!! Η Δάφνη νομίζει ότι θα επιστρέψετε γρήγορα και σας ...περιμένει!!! :)
Ο χρήστης ovi είπε…
Εδώ είμαι γλυκιά μου troll, αν δεν μπορώ, θα γράψει ο Asa!

Tervetuloa και ευχαριστώ για τις ευχές E
Ο χρήστης ovi είπε…
anonymous :)
Ο χρήστης ovi είπε…
hliodendron φιλιά!!!
Ο χρήστης ovi είπε…
mckat που θα του πάει!!!

εαρινή συμφωνία είναι κάτι στιγμές ... λίγο πιο σκοτεινές!
Ο χρήστης ovi είπε…
Πωλίνα, απλά ετοίμασε τη βαλίτσα σου!!! ;)

Γειτόνισσα μου, maika σε ευχαριστώ πολύ!!! :)

Ευχαριστώ jul
Ο χρήστης ovi είπε…
Είναι ένα πολύ γενναίο παλικάρι και τον καμαρώνω rodia

καπετάνισσα παλεύω!!!

Κάποιες στιγμές αυτή η νίκη φαίνεται πολύ μακριά μαύρε γάτε, αλλά που θα μου πάει θα την πιάσω ... άπτερη είναι κάπου θα σταματήσει!!!
Ο χρήστης ovi είπε…
Καλή μου Aphrodite με συγκινείς!!!
Ο χρήστης kwstask είπε…
ΓΕΙΑ ΣΟΥ ovi.ΚΑΛΗ ΔΥΝΑΜΗ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΣΟΥ ΦΙΛΑΡΑΚΙ.ΑΠΟ ΣΗΜΕΡΑ ΘΑ ΕΙΜΑΙ ΚΙ ΕΓΩ ΚΟΝΤΑ ΣΟΥ ΟΠΩΣ ΜΠΟΡΩ.ΚΟΥΡΑΓΙΟ ΚΑΙ ΕΙΛΙΚΡΙΝΑ ΠΙΣΤΕΥΩ ΠΩΣ ΜΙΑ ΜΕΡΑ ΘΑ ΓΥΡΙΣΕΙΣ ΣΙΔΕΡΕΝΙΟΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΣΟΥ!ΝΑ ΜΑΣ ΛΕΣ ΝΕΑ ΣΟΥ,ΝΑ ΞΕΡΟΥΜΕ ΟΤΙ ΕΙΣΑΙ ΚΑΛΑ!ΜΗΝ ΤΟ ΞΕΧΝΑΣ,ΟΚ?!

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Περί Ελληνικής κοινότητας στη Φινλανδία ...ξανά!

Διάλειμμα με χιόνι

Κασσελάκιος ο λόγος