Καλή σας μέρα!

Ξέρω ότι εξαφανίστηκα για λίγο, αλλά μια επαγγελματική υποχρέωση, μια ...περίεργη τιμή που μου έκανε ο Vanhanen, δυο χημειοθεραπείες και ...ένα μικρό ατύχημα με κράτησαν μακριά από το κομπιούτερ.

Αλλά για να ξεκινάμε από την αρχή. Σε γενικές γραμμές δουλεύω σαν ελεύθερος επαγγελματίας (η αγγλική λέξη, free lance εκφράζει καλύτερα το τρόπο που δουλεύω) που σημαίνει ότι πληρώνομαι με το κομμάτι ή την αποστολή που αναλαμβάνω ή καλύτερα δεν είμαι υπάλληλος κανενός με σταθερό μισθό. Νομίζω ότι οι περισσότεροι που κάνουν τη δουλειά μου κάπως έτσι δουλεύουν σε όλο το κόσμο. Παράλληλα με τα άρθρα μου, illustrations και τις γελοιογραφίες μου εχω και κάποιους ιδιωτικούς πελάτες , κυρίως μεγάλες εταιρίες με διεθνείς σχέσεις που με χρησιμοποιούν για να γραφώ είτε άρθρα σε ειδικευμένα περιοδικά ή ανακοινώσεις τους. Έτσι η ...μεγαλύτερη φιλανδική εταιρία (ονόματα δεν λέμε!!!) μου έκανε μια καταπληκτική πρόταση για ένα project που θα κρατήσει τρεις μήνες, μέχρι τον Σεπτέμβριο, με αντάλλαγμα ένα ποσό που μας έφερε ναυτία και σε μένα και στη γυναίκα μου!

Η πικρή αλήθεια είναι ότι οι τελευταίοι πέντε μήνες μας έχουν κατά κάποιο τρόπο γονατίσει οικονομικά και όπως καταλαβαίνετε ...τα λεφτά ήταν το τελευταίο πράγμα που σκεφτόμασταν μπροστά στα τόσα εμπόδια που έπρεπε να αντιμετωπίσουμε. Έτσι όταν διάβασα στη γυναίκα μου το mail που μου είχαν στείλει νιώσαμε ότι μόλις πιάσαμε το lotto – αν και είναι κωμικό γιατί όσο τρελό και να ακούγεται πρέπει να είμαστε οι μόνοι σε αυτή τη χώρα που ...δεν παίζουμε ποτέ lotto!!!

Το ποσό είναι τέτοιο που αγγίζει το απίστευτο, πληρώνει μέσα σε τρεις μήνες όλα τα έξοδα που κάναμε και παράλληλα αφήνει και ένα σεβαστό ποσό που θα κάλυψη μάλλον ...βιβλία και ταξίδια και ναι βρε γκρινιάρηδες πιθανώς και ένα ταξίδι στην Ελλάδα, αλλά αυτό αργότερα!!! Φυσικά η Δάφνη έχει κατοχυρώσει ήδη μεγάλο μέρος!!!

Το επόμενο νέο, όλα αυτά τα χρόνια που ζω στη Φιλανδία είμαι μέλος της ένωσης ξένων συντακτών πράγμα που σημαίνει ότι εχω μια σειρά από δικαιώματα όπως μισό εισιτήριο στα τρένα και μερικές φορές αν είμαι τυχερός κάποιες πρόσκλησης σε εκδηλώσεις. Για να πω την αλήθεια από πολύ μικρός ακολούθησα τη συμβουλή του Groucho Marx, δεν θα μπορούσα ποτέ να γίνω μέλος ενός κλαμπ που θα δεχόταν εμένα σαν μέλος!!! Από την άλλη πλευρά ο χώρος της δουλειάς μου απαιτεί συχνά νομική υποστήριξη και ο καλύτερος τρόπος να την έχεις είναι να είσαι μέλος του συνδικάτου που εκφράζει το χώρο σου. Και η αλήθεια είναι ότι υπήρξαν αρκετές φορές τα τελευταία χρόνια που χρειάστηκα νομική βοήθεια σε όσα έμπλεκα, ειδικά σε θέματα μεταναστών.

Για να γίνεις μέλος της ένωσης ξένων ανταποκριτών τα πράγματα είναι σχετικά εύκολα, η δημοσιογραφική ταυτότητα (από όποια χώρα) είναι απαραίτητη και τουλάχιστον πέντε δημοσιεύσεις στο χρόνο που έκανες την αίτηση. Το να γίνεις μέλος της ένωσης Φιλανδών συντακτών είναι μια τελείως διαφορετική ιστορία και ομολογώ ότι θυμίζει και λίγο συντεχνία. Πρέπει να προταθείς από δυο μέλη της ένωσης όπου το ένα πρέπει να έχει πολύχρονη συμμετοχή και τουλάχιστον έξη δημοσιεύσεις σε τρία έντυπα το πρωτο τέταρτο του έτους που κάνεις την αίτηση. Γίνεται ένα συμβούλιο τεσσερεις φορές το χρόνο που κρίνει και ανάλογα εγκρίνει τις αιτήσεις.

Τα δικαιώματα της δημοσιογραφικής κάρτας πολλά. Μισό εισιτήριο σε όλα τα μεταφορικά μέσα συμπεριλαμβανομένων και αεροπορικών, ελευθέρας σε όλες τις εκδηλώσεις, συναυλίες, παραστάσεις κλπ. σε γενικές γραμμές ...όλες οι πόρτες ανοιχτές και βέβαια έχοντας πια πίσω σου μια πανίσχυρη ένωση που νιώθεις πολύ πιο ασφαλής σε πολλούς τομείς ακόμα και στους ορούς που πληρώνεσαι από ένα έντυπο μιας και η ένωση έχει τιμοκατάλογο. Τέλος πάντων ποτέ δεν είχα σκεφτεί να γίνω μέλος και με τίποτα δεν πέρασε από το μυαλό μου μέχρι που μια μέρα πήρα ένα γράμμα από την ένωση που μου ανακοίνωνε ότι μετά από ομόφωνη απόφαση του συμβουλίου και εισήγηση του πρωθυπουργού (μέλος της ένωσης για πάνω από δεκαπέντε χρόνια και κάποιο φεγγάρι πρόεδρος) γινόμουν μέλος και το μόνο που έπρεπε να κάνω είναι να στείλω κάποια απαραίτητα στοιχεία και κάποιες από τις δημοσιεύσεις μου.

Το τι αισθάνομαι είναι περίεργο. Από τη μια δεν θέλω να είμαι μέλος μιας κλειστής συντεχνίας και από την άλλη ...και μετά της απαραίτητες εξηγήσεις και με τον τρόπο που σκέφτονται οι Φιλανδοί, μεγάλη τιμή αυτή που μου έγινε μιας και θα είμαι ο πρώτος μη Φιλανδός υπήκοος που γίνεται μέλος της ένωσης και πιθανώς αυτό να ανοίξει τον δρόμο και για άλλους. Ίσως πάλι και να γερνάω και να απολαμβάνω αυτές τις μικρές τιμές που μου γίνονται και που πιθανώς στο παρελθόν να αντιμετώπιζα τελείως διαφορετικά, πράγμα που με τρομάζει και φοβίζει ακόμα πιο πολύ. Προς το παρών χτες απόλαυσα την συναυλία των Stones σε θέση που σχεδόν ακουμπούσα τον Jagger χωρίς να πληρώσω το πραγματικά υψηλό εισιτήριο και μια γρήγορη ματιά στις συναυλίες που ακολουθούν με έκανε ...μάλλον να ενθουσιαστώ!!!

Τώρα όσο άφορα τις θεραπείες. Όταν γυρίσαμε από τις δεκαπενθήμερες διακοπές μας ήμουν πραγματικά πολύ καλά και σε αυτό βέβαια είχαν συμβάλει και οι ‘κολλητοί’ μου που είχαν έρθει να μας δουν. Ήμουν τόσο καλά που άρχισα να ...γκρινιάζω! ξέρω ότι είναι δύσκολο να το καταλάβετε και είναι το ίδιο δύσκολο και για μένα να το εξηγήσω. Είχα κουραστεί τα μπράτσα μου να είναι γεμάτα τρύπες, είχα κουραστεί να μπαίνω στο νοσοκομείο και να αναγνωρίζω πρόσωπα και ιστορίες, είχα κουραστεί τις ναυτίες, τις υπνηλίες, τους πόνους, τις κράμπες και όλα όσα με συνοδεύσαν τόσο καιρό. Είχα ανάγκη να συνεχίσω να αναπνέω και έτσι ανακοίνωσα ότι ...δεν είμαι έτοιμος να συνεχίσω τη θεραπεία αλλά χρειαζόμουνα λίγο χρόνο. Για όσους ξέρουν τη γυναίκα μου ξέρουν ότι δεν είπε τίποτα απλά μετά από μια βδομάδα με πήρε ένα πρωί τηλέφωνο και μου ανακοίνωσε ότι την επομένη είχα ραντεβού με το νοσοκομείο και το κάλο που μου ήθελε να ήμουν έτοιμος!!! Έτσι ακολουθήσαν δυο χημειοθεραπείες. Ο γιατρός λέει ότι είμαι πολύ καλύτερα και οι εξετάσεις που θα ακολουθήσουν την επομένη βδομάδα θα δείξουν πως εννοούμαι αυτό το καλύτερα. Οι πόνοι έχουν ελαττωθεί αλλά δεν έχουν εξαφανιστεί και βέβαια υπάρχει ακόμα και αυτή η μικρή επέμβαση που πρέπει να κάνω κάποια στιγμή όταν ...δυναμώσω!

Το δυναμώσω κολλάει σε όλα τα παραπάνω και το τελευταίο κομμάτι είναι ένας συνδυασμός όλων όσων συνέβησαν τις τελευταίες δεκαπέντε μέρες.

Όπως σας είπα το τελευταίο καιρό και κάποιες ώρες την ημέρα τις περνάω σε ένα υπερμοντέρνο κτίριο, σε ένα γραφείο και με παρέα την διεθνή των ...Nerds και ένα project πραγματική πρόκληση για την εμπειρία μου που παράλληλα το διασκεδάζω. Κάποιο απόγευμα σε μια παρουσίαση πήγα στο πίνακα για να σχεδιάσω κάτι που προσπαθούσα να εξηγήσω όταν γλίστρησε ο μαρκαδόρος από το χέρι μου και στην ξαφνική κίνηση που έκανα να τον πιάσω άκουσα ένα ...κρακ! μετά από δυο ώρες και με τον πόνο να αυξάνεται ...λογαριθμικά όπως λέει και φίλος μου, βρέθηκα στο νοσοκομείο με ...σπασμένο τον αστράγαλο! Από ότι μου εξηγήσανε λόγο θεραπειών και γενικότερης ταλαιπωρίας τους τελευταίους μήνες κάτι που για κάποιον άλλον θα ήταν ένα άσχημο στραμπούληγμα για μένα έγινε σπάσιμο. Έτσι τις τελευταίες δέκα μέρες κυκλοφορώ με ...μπαστούνι!!!

Τώρα θα μου πείτε γιατί δεν έγραφα. Χμμμ! Πέρασα μια μικρή κρίση του στιλ, καλά όλα σε μένα θα τύχουν, γιατί πάλι γμτ, παράλληλα συνέχισα να πηγαίνω στο γραφείο και να προσπαθώ να πείσω δεκάδες nerds ότι εγώ ανήκω σε άλλο πλανήτη άρα θα πρέπει να με αντιμετωπίζουν σαν εξωγήινο (οχι ότι εχω και κανένα παράπονο, το αντίθετο αλλά αν σκεφτείτε ότι και οι περισσότεροι θα μπορούσαν να είναι και ...παιδιά μου!!!) και βέβαια να κουβαλάω μόνιμα ένα μπαστούνι που σημειωτέων τα απογεύματα η Δάφνη χρησιμοποιεί σαν μπαστούνι το χόκεϊ!!!

Αυτά τα ολίγα, για τις διακοπές μου τώρα δεν θα σας πω πολλά, οι φωτογραφίες και η φαντασία σας ...αρκούν!!!
***********************
Όσοι θυμηθήκατε τα γενέθλια μου, σας ευχαριστώ πολύ... με τιμάει πολύ που θυμάστε τέτοια μικρά πράγματα!!!
***********************
Δεσποινακι ...τι νέο κι αυτό!!! Καλά αυτός ο λόγος είναι αρκετός να έρθω για λίγες μέρες στο νησί σου!!!
Ρωξάνη, πολλά πολλά φιλιά. Έχουμε τόσα να πούμε που μάλλον πρέπει να γίνει από κοντά!!!
***********************
Καλές διακοπές σε όλους σας, υπομονή σε όσους έχετε μείνει ακόμα στις πόλεις!!!

Σχόλια

Ο χρήστης tassoula είπε…
Καλημέρα!
Τα πράγματα πάνε καλά και θα πάνε καλύτερα!Είμαι σίγουρη!!Θα δείς!
Διακοπές σε τέτοια μέρη μόνο μαγεία μου φέρνουν στο μυαλό.
Φέτος τελικά ειμαστε τυχεροι όσοι μείνουμε εντός.Οσοι εφυγαν Ιούλιο έζησαν τις φωτιές (ΔΡΑΜΑ)και όσοι φέυγουν τώρα τις βροχές.Ασε που είναι και κούκλες οι πόλεις τον Αυγουστο!..
πολλά φιλιά και στους τρείς και χίλια ακόμα στην Δαφνούλα!))
Ο χρήστης Rodia είπε…
Αντε, γκρινιαρούλη μου, όλα καλά πάνε! Μια απλή συνταγή: Να χαίρεσαι, Να χαίρεσαι, Να χαίρεσαι!!!
..και.. Χρόνια σου Πολλά και Καλά και πολύ Χαρούμενα!:-)
(τι να πω και 'γώ που ξεχάσαν τη γιορτή μου; ούτε η μάνα ούτε οι κόρες τη θυμήθηκαν, πάντως τη γιόρτασα! αμέ!)
Ο χρήστης Artanis είπε…
Ovi, είσαι σκέτη περιπέτεια, ακόμα και στα δύσκολα!!!
Χρόνια σου πολλά και καλά και υπέροχα!
Που πήγατε διακοπές, είπαμε;
Γιατί από τις φωτογραφίες, μου έρχεται να τα μαζέψω όλα και να έρθω να μείνω μόνιμα εκεί...
Πολλά φιλιά!
Ο χρήστης ovi είπε…
tassoula από ότι ξέρω εκεί που μένεις είναι και λίγο ...διακοπές!!! αλλά μη μου κρατάς τον σβούρα μακριά από τη θάλασσα!!! :D
Παρ’ επιπτοντως κι εμένα μου άρεσε κάποτε πολύ η Αθήνα τον δεκαπενταύγουστο και φρόντιζα να μην λείπω, τώρα τρομάζω με το πως έχει γίνει και για να σου πω την αλήθεια αυτοί οι 47 και 49 βαθμοί που άκουσα ούτε που μπορώ να φανταστώ πως είναι. Το πιο πολύ που εχω ζήσει στην Αθήνα ήταν το 40 και είχε πεθάνει και κόσμος αν θυμάμαι καλά.
Ο χρήστης ovi είπε…
Εντάξει rodia, εχω αυτό το παράξενο ταλέντο να χαίρομαι τη ζωή κάθε μέρα, αλλά εχω μερικές φορές και ...τις χαμηλές μου πτήσεις!!! ;D
Σε ευχαριστώ πολύ για τις ευχές κι αντεύχομαι με πολλά φιλιά!!! :D
Ο χρήστης ovi είπε…
Γλυκιά artanis θα σου πω κάτι που λέει η γυναίκα μου συχνά και ...το εχω ξανακούσει και σε προηγούμενες ...ζωές μου! Τουλάχιστον η ζωή μαζί του δεν είναι ποτέ βαρετή, μερικές φορές πάει για τσιγάρα και απλά δεν ξέρεις πότε θα γυρίσει και από που θα γυρίσει!!! Σαν δικαιολογία βέβαια πάντα εχω το ότι ...δεν εχω αίσθηση προσανατολισμού και ότι συνήθως είμαι ο λάθος άνθρωπος στο λάθος σημείο!!! ;)

Οι διακοπές μας βέβαια ήταν εντός Φιλανδίας σε μια από τις χιλιάδες φιλανδικές λίμνες και στείλε μήνυμα ...πότε έρχεσαι!!!
Ο χρήστης Φωτούλα Τζιώντζου είπε…
Ακόμα καλύτερες πτήσεις εύχομαι, σε όλους σας..... Και όπως έλεγε και η γιαγιά μου, δεν μου φαίνεστε γκρινιάρης, παραπονιάρης θα έλεγα:)
Ο χρήστης ovi είπε…
Το Σαββατοκύριακο 17-19 υπάρχει μια πιθανότητα να βρίσκομαι Στοκχόλμη για επαγγελματικούς λόγους, όποιος βρίσκεται γύρω ...ας στείλει σύρμα να συναντηθούμε!!!
Ο χρήστης ovi είπε…
νερινα όπως λέει και ο Φοίβος ...πάει με την ηλικία!!! :D
Ο χρήστης Εαρινή Συμφωνία είπε…
Γιατί δεν έγραφες με σπασμένο αστράγαλο; Χμμμμ... Με βάζει σε υποψίες αυτό. Μήπως γράφεις με τα πόδια;
Χε χε. Απόπειρα χιούμορ ήταν. Απλώς, χάρηκα που όλα πηγαίνουν καλά (και μερικά πολύ καλά). Και έτσι να συνεχίσουν.
Ο χρήστης Εαρινή Συμφωνία είπε…
Ασε δε, το «μεταφυσικό». Κι εγώ έχω γενέθλια στις 3 Αυγούστου!
Ο χρήστης ovi είπε…
“My right ankle” κατά το “my left foot” εαρινή συμφωνία!!! Χρόνια πολλά με πολλά φιλιά!!!
Ο χρήστης cyrus είπε…
Καθυστερημένους δέχεστε;

Χρόνια πολλά!
Ο χρήστης Ρωξάνη είπε…
Όποτε θέλεις Θάνο!

xxxxxxx
Ο χρήστης Unknown είπε…
Ovi μας :-)Welcome back!
Σου στείλαμε μεηλ!

Χριστιάνα + Λενάκι
(siegmund + mortaki)

freedomisland.wordpress.com
Ο χρήστης ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε…
Χαίρομαι, χαίρομαι, χαίρομαι ειλικρινά!!!
Και εύχομαι ακόμη ΚΑΛΥΤΕΡΑ!

Γλαρένιες αγκαλιές
Ο χρήστης SALOME είπε…
Μήπως επειδή δεν πάει ο Μωάμεθ στο βουνό να έλθει το βουνό εκεί....δεν ξέρω σκέφτομαι μήπως τελικά σε κατάλληλη περίοδο κάνω μια επίσκεψη στη Φιλανδία...αλλά πρέπει να ξέρω τα σχετικά για φθηνά καταλύματα...δεν καταβάλουμε βλέπεις όλοι μισό οβολό....περίμενα νέα σου αλλά ευτυχώς μπαίνω που και που στο blog όπου πάντα (αργά ή γρήγορα)είσαι συνεπής;) Πάντως είσαι καλύτερα και νομίζω ότι θα γίνεις κι άλλο σύντομα....:))))
Ο χρήστης ovi είπε…
hliodendron μόλις τελειώσω με το project και μια μικρή ...υπόσχεση ...έρχομαι!!! :D
Ο χρήστης ovi είπε…
siegmud & mortaki τι χαρά ήταν αυτή; Περισσότερα σε ....mail!!! ;)

φύρδην-μίγδην, όλα πάνε καλύτερα συνέχεια!!! :)

Μικρή γκρινιάρα Salome ...θα τα πούμε σύντομα!!! ;)
Ο χρήστης Кроткая είπε…
ωωωω! καλώς επιστρέψατε! είχαμε πια απελπιστεί πως δεν θα σας ξανβλέπαμε κι έτσι δεν περνάγαμε κάθε μέρα!!!

γεννέθλια? πότε ήταν τα γεννέθλια?
χρόνια πολλά και περαστικά -τα συχαρήκια κλπ τα είπαμε και από τηλεφώνου!!

όλα καλά θα πανε! μάλλον θα τα πούμε στην Ελλάδα! :) (αν δεν απατώμαι!)
Ο χρήστης dodo είπε…
"...ένα γράμμα από την ένωση που μου ανακοίνωνε ότι μετά από ομόφωνη απόφαση του συμβουλίου και εισήγηση του πρωθυπουργού... γινόμουν μέλος".

Συγχαρητήρια- σε καμαρώνουμε!
Ο χρήστης zouri1 είπε…
καταθετω και εγω τα αργοπορημενα μου Χρονια πολλα.
Ο χρήστης mariospi είπε…
Καλά κουράγια, ovi...
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
ζητώ συγνώμη για τα "μη" χρόνια πολλά αλλά δε γνώριζα!!χαίρομαι πάρα πολύ για την τιμή που σου απονέθηκε αλλά όπως πολύ καλά γνωρίζεις τίποτα δε χαρίζεται σε αυτή τη ζωή! Που σημαίνει απλά ότι την αξίζεις! Ούτε ότι μεγαλώνεις ούτε ότι πρέπει να βάλεις στον εαυτό σου κάποια "ταμπέλα" του αν δεσμεύεσαι σε μία ομάδα ή όχι! Χάθηκα τόσον καιρό γιατί μετά την Κρήτη που σε πήρα....εδώ στο πανοραμικό Θύρειο που βρίσκομαι!τα πράγματα είναι απλά! Φως-νερό-τηλέφωνο!Σήμερα εκ δια μαγείας κατάφερα να συνδεθώ!! Φιλιά πολλά σε όοοοοολους! μου λείψαν λίγο τα νέα σας!
Αλλά με χαρά σας βρίσκω πολύ καλύτερα!

Πωλίνα :)
Ο χρήστης Aphrodite είπε…
Βρε καλή σου μέρα και καλό σου χρόνο!

Είδες που όταν σε ταλαιπωρεί από τη μία, τελικά σου... "βρέχει" τόσα καλά από την άλλη?

Το σπάσιμο στο πόδι ήταν για ξεκάρφωμα, μην πάρουν τα μυαλά σου αέρα (οκ, οκ, κακό χιούμορ, μη βαράς!)

Συγχαρητήρια για την τιμή με το κλαμπ (χαμογελούσα σα χαζή που το διάβασα, we are all so proud of you), κανόνισε να μας γίνεις celebrity και να μη μας μιλάς μετά!
:)))

Και φυσικά Χρόνια σου ΠΟΛΛΑ και ΚΑΛΑ, να σε χαίρονται οι γυναίκες σου και να τους σκαρώνεις διάφορα, μέχρι να πάρει φυσικά η Δάφνη τη σκυτάλη και να πηγαίνει η καρδιά σου στην Κούλουρη!

(η νομίζεις ότι με τέτοιο δάσκαλο που κάθεται, θα μάθει άλλα γράμματα?!)


ΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧ

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Περί Ελληνικής κοινότητας στη Φινλανδία ...ξανά!

Διάλειμμα με χιόνι

Κασσελάκιος ο λόγος