Μια ...πονεμένη παρουσίαση

Καλησπέρα, έλειψα για λίγο αλλά ένας πόνος, αυτός ακριβώς ο ίδιος πόνος που ξεκίνησε όλη μου την περιπέτεια τον Μάρτιο που μας πέρασε αποφάσισε ότι έπρεπε κάπως να μου υπενθυμίσει ότι δεν είμαι ακόμα έτοιμος.

Ύπουλα την Κυριακή που μας πέρασε και σιγά-σιγά αυξανόμενος με έφτασε την Τρίτη πια στο νοσοκομείο, όπου και ξεκίνησε το παιχνίδι, ποια φλέβα έχει μείνει χωρίς τρύπα. Δεν ήταν και πολλές αλλά μην ανησυχείτε, τις βρήκαν όλες και ας υποστηρίζω θερμά τον αγώνα που δίνουν οι νοσοκόμες τους τελευταίους δυο μήνες στη Φιλανδία. Ευτυχώς με αφήσανε ελεύθερο προχτές αλλά όπως και κάθε άλλη φορά μου παίρνει λίγο χρόνο μέχρι να καταφέρω να σταθώ στα πόδια μου και να ξαναρχίσω να λειτουργώ. Γι' αυτό και συγνώμη που δεν απάντησα σε μερικά τηλέφωνα.

Μέσα σε όλα αυτά όμως είχα και μια υποχρέωση για σήμερα το απόγευμα που απλά δεν υπήρχε περίπτωση να αναβάλω. Όπως σας έχω πει και σε προηγούμενα επεισόδια κατά περιόδους δίνω ομιλίες για σειρά από θέματα, από την οικογενειακή βια μέχρι το θέμα που ασχολήθηκα και για μεγάλη περίοδο, την κλειτοριδοτομή. Φυσικά τα ανθρώπινα δικαιώματα και θέματα ρατσισμού είναι μέσα στο πακέτο.

Για αυτές τις ομιλίες δεν έχω πρόβλημα στο που γίνονται και είναι τόσο σοβαρό το θέμα ώστε θα πήγαινα ακόμα και στα διαλείμματα αγώνων χόκεϊ αν με καλούσαν και συνήθως είναι συγκεντρώσεις άσχετες. Ειδικά όταν πρόκειται για συνέδρια η συμπόσια που έχουν σαν θέμα την τέχνη ή τον λόγο στο τέλος λίγο ανθρωπιστικό μήνυμα κολλάει, τουλάχιστον έτσι σκέφτονται οι διοργανωτές και εγώ βέβαια το εκμεταλλεύομαι. Υπάρχει βέβαια ακόμα ένας λόγος, το Ευρωπαϊκό συμβούλιο μέσω της Φιλανδικής κυβέρνησης χρηματοδοτεί μέρος των εξόδων αυτών των συνεδρίων, συμποσίων ή όπως αλλιώς τα λένε όταν στο πρόγραμμα τους συμπεριλαμβάνεται ένα παρόμοιο θέμα, φαντάζομαι κάτι παρόμοιο ισχύει και στην Ελλάδα. Έτσι έχω βρεθεί να μιλάω σε συναντήσεις συνδικάτων μέχρι τα εκατόχρονα σουπερμάρκετ και από ομοσπονδίες λιμενεργατών μέχρι την λέσχη συγγραφέων.

Αυτό που δεν θα πρέπει να ξεχνάτε ποτέ είναι ότι το θέμα της κλειτοριδοτομής είναι ζωντανό, υπάρχει και ακμάζει σε σημείο πάνω από 85% μεταξύ κοριτσιών από δώδεκα μέχρι και δεκαέξι χρονών σε συγκεκριμένες εθνότητες στη καρδιά της πολιτισμένης μας Ευρώπης και ακόμα κι αν κερδίζουμε αυτό το 1% είναι πολύ σημαντικό και βέβαια κανένας γιατρός ή πόνος δεν υπάρχει περίπτωση να με σταματήσει.

Το σημερινό συνέδριο ήταν οργανωμένο από τον σύνδεσμο επαγγελματιών φωτογράφων που δουλεύουν σε εφημερίδες και περιοδικά, γινόταν σε συνεργασία με τη σχολή καλών τεχνών και παίρναν μέρος φοιτητές, φωτογράφοι και βέβαια κάποιοι επώνυμοι φωτορεπόρτερ με αποστολές όπως στο Ιράκ, το Αφγανιστάν και την Αφρική. Εγώ όπως συνήθως είμαι ο τελευταίο ομιλητής, άντε να τελειώνουμε, Παρασκευή είναι να πάμε για μπίρες! Δύσκολο ακροατήριο.

Στις περισσότερες περιπτώσεις μου δίνουν 40 λεπτά, σήμερα ήμουν τυχερός μου είχαν προγραμματίσει μια ώρα και αυτό που κάνω σε αυτές τις περιπτώσεις είναι να αρχίζω με μια εισήγηση που κρατάει γύρω στα 20 λεπτά και μετά να παροτρύνω τη συζήτηση. Τις περισσότερες φορές είμαι τυχερός και κάποιες έχει χρειαστεί να μας υποδείξουν ότι χρειάζονται την αίθουσα γιατί η συζήτηση έχει κρατήσει πάνω από δυο ώρες, το καλό να είσαι ο τελευταίος ομιλητής. Βέβαια μου έχει τύχει και η περίπτωση στο δεκάλεπτο να κάτσω κάτω γιατί όλοι κοιτούσαν τα ρολόγια τους, τώρα εδώ που τα λέμε ήταν αυτά τα καταραμένα εκατόχρονα του σουπερμάρκετ και το μόνο που δεν είχαν διάθεση ήταν να ακούσουν για την κλειτοριδοτομή.

Συνήθως ξεκινάω την παρουσίαση μου αυτοσυστηνόμενος και αστειευόμενος ότι είμαι ο πιο κατάλληλος να μιλήσω για τους πρόσφυγες μιας και οι ρίζες μου απλώνονται σε τρεις ηπείρους και ο ίδιος έχω γίνει μετανάστης ...αγάπης, love refugee! Από τις αγαπημένες μου εκφράσεις μιας και το μεγαλύτερο μέρος των Ευρωπαίων και Αμερικανών μεταναστών σε αυτή τη χώρα ανήκουν σε αυτή ακριβώς την κατηγορία. Στη συνέχεια εξήγησα για τις ρίζες μου στην Κωνσταντινούπολη, την Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου και την Αθήνα, ρίζες που δεν χάνονται στο χρόνο αλλά είναι πρόσφατες και τους εξηγούσα πόσο άκμασε ο Ελληνισμός σε αυτές τις χώρες όταν ήταν ελεύθερος και ένιωθε ισότιμος και παράλληλα με αφετηρία την Αλεξάνδρεια είχα αρχίσει να μπαίνω στην Αφρικανική ήπειρο όταν ...κάτι μου συνέβηκε!

Μπροστά μου είχα ένα ακροατήριο από πάνω από 100 άτομα, σε μια μισοφωτισμένη αίθουσα μιας και πίσω μου στην οθόνη από την αρχή της παρουσίασης μου είχαν αρχίσει να προβάλλονται εικόνες και φωτογραφίες, όλοι Φιλανδοί αν και πρέπει να υπήρχαν και μερικοί άλλοι Ευρωπαίοι κυρίως που όλοι είχαν τα ίδια παγωμένα μάτια.

Την ίδια στιγμή εικόνες άρχισαν να περνάνε μέσα από το μυαλό μου, εικόνες από την Αφρική που είχα γνωρίσει, από τα παιδιά του Σουδάν και της Ροδεσίας (έτσι λεγόταν τότε η σημερινή Ζιμπάμπουε), καταυλισμοί προσφύγων, το Ζαίρ και την Ουγκάντα και πάντα την Νότια Αφρική που είδα πριν από τη πτώση του Απαρτχάιντ!

Και όλοι αυτοί με κοιτούσαν ταυτόχρονα. Ήπια μια γουλιά από την πορτοκαλάδα που είχα μπροστά μου (όσοι με ξέρετε, ξέρετε ότι δεν πίνω ποτέ νερό) και μην έχοντας αίσθηση της ώρας έμεινα να τους κοιτάζω. Και για πρώτη φορά ένιωσα ότι αυτή η δύσμοιρη ήπειρος είναι ...τόσο μακρυά!

Βαθιά ανάσα, ξέρετε δεν ήρθα εδώ για να σας ζητήσω λεφτά. Ούτε περιμένω κανένα από εσάς να γραφτεί εθελοντής σε κάποια ομάδα του ΟΗΕ και να φύγει αύριο για το Νταρφούρ. Εδώ ήρθα για να σας πω τι συμβαίνει στο Νταρφούρ, τι συμβαίνει στο Χαρτούμ και στο Μογκαντίσου. Δεν θέλω να σας 'στριμώξω' υποχρεώνοντας σας να δείτε εικόνες από πεινασμένα παιδάκια, κάτι που όταν το βλέπετε στην τηλεόραση απλά αλλάζετε κανάλι. Εδώ ήρθα για να σας πω ότι όλα αυτά τα πράγματα συμβαίνουν και το πρώτο βήμα για να βοηθήσουμε είναι να συνειδητοποιήσουμε αυτό ακριβώς, ότι αυτά συμβαίνουν σε συνανθρώπους μας και τις περισσότερες φόρες υπεύθυνοι είναι άλλοι συνάνθρωποι μας.

Μην ανησυχείτε δεν ήρθα να σας κατηγορήσω για την μπίρα που θα πίνετε σε μια ώρα και την πίτσα που θα φάτε, ήθελα μόνο να σας πω ότι στη μια ώρα που θα τρώτε αυτή τη πίτσα και θα πίνετε αυτή τη μπίρα, 180 παιδιά θα πεθάνουν κάπου στην Αφρική, 20 παιδιά κάτω των δεκαπέντε θα πάρουν ένα αυτόματο και μια καλή δόση ηρωίνης και θα σκοτώσουν άλλα 20 παιδιά. Αυτό που θέλω να σας πω είναι ότι αυτές οι άψυχες εικόνες που βλέπετε πίσω μου είναι παιδιά με όνομα που τα ξέρω και αυτή τη στιγμή δεν ξέρω αν είναι ακόμα ζωντανά, δεν ξέρω αν είναι καν θαμενα και δεν τα έχουν φάει τίποτα άγρια σκυλιά από αυτά που κυκλοφορούν στους δρόμους του Μογκαντίσου... σήμερα, τώρα, αυτή τη στιγμή.

Ο Ιμπραήμ που βλέπετε σε αυτή τη φωτογραφία ήταν έντεκα χρονών, είχε βιαστεί επανειλημμένα για να γίνει ...άντρας και να πάρει το αυτόματο για να σκοτώνει τους κυβερνητικούς και αυτή είναι η Αϊσά, δεκαέξι χρονών ακολουθούσε τα κυβερνητικά στρατεύματα στις αποστολές τους κάνοντας την πόρνη για ένα πιάτο ρύζι. Η Αϊσά για να επιβιώσει από ότι μου είπε η ίδια είχε σκοτώσει ...πολλές φορές. Με μαχαίρι ακόμα και με τα ίδια της τα χέρια. Αυτή η Αϊσά είναι το κορίτσι της διπλανής σας πόρτας. Δεν το λέω για να δημιουργήσω κανένα δράμα, η Αϊσά έχει έρθει στη Φιλανδία και είναι ένα από τα κοριτσάκια από τη Σομαλία που βλέπετε στο μετρό να γυρνάει από το σχολείο. Η Αϊσά είναι εικοσιτεσσάρων χρονών σήμερα και υποκρίνεται ότι έχει πάθει αμνησία, ότι η ζωή της ξεκίνησε όταν πάτησε το πόδι της στη Φιλανδία.

Η φίλη μου η Σάϊντο, που μου λείπει πάρα πολύ, αυτή η πανέμορφη και αρχοντική κοπέλα πέρασε από την ίδια κόλαση.

Αλλά και η Αϊσά και η Σάϊντο ήταν τυχερές. Ο Ιμπραήμ και όλοι οι Ιμπραήμ αυτοί του κόσμου όμως που είναι; Νομίζετε ότι επειδή έφτασε στον καταυλισμό του Νταρφούρ σώθηκε; Μα κι εκεί είναι η ίδια κόλαση, βιασμοί, ναρκωτικά, οι κυβερνητικοί βασανιστές φύλακες και οι θύλακες επαναστατών που έχουν περάσει μέσα απλά συνεχίζουν το έργο που κάνουν και έξω.

Δεν θέλω να ζητήσω τα λεφτά σας, ούτε κάτι από τη ζωή σας, κι εγώ θα πάω για μια μπίρα μετά και αυτό το παντελόνι που φοράω αυτή τη στιγμή είναι καινούργιο. Ο Ιμπραήμ και η Αϊσά δεν αλλάξανε την καθημερινότητα μου, αλλάξανε τη ζωή μου. Δεν θέλω να κατηγορήσω τον Μπους ή την Χάλονεν απλά θέλω να σας πω ότι με την συμμετοχή σας αυτή τη στιγμή συμβάλετε και εάν όλοι νιώσουμε και συμβάλουμε με αυτό τον τρόπο τότε δεν θα υπάρχει Μπους και Μπλέρ! Κοιτάξτε την εικόνα αυτού του περήφανου άντρα που αγναντεύει τη ζούγκλα, κοιτάξτε πως κρατάει το ακόντιο, κοιτάξτε αυτή τη γυναίκα με πόση τρυφερότητα κρατάει το μωρό της, κοιτάξτε αυτά τα παιδικά πρόσωπα.

Θα με συχωρέσετε για την έκρηξη μου, αλλά νιώθω πολύ κουρασμένος και πολύ ταλαιπωρημένος αλλά πάνω από όλα κοιτάζοντας σας ήθελα πολύ να σας κάνω να καταλάβετε ότι το Σουδάν και η Σομαλία δεν είναι τόσο μακρυά όσο φαίνονται στο χάρτη, είναι μια σκέψη μακριά. Κάντε αυτή τη σκέψη και κάτι θα αλλάξει.

Και απλά επέστρεψα στη θέση μου. Χρειάστηκε να εξηγήσω τους λόγους της κούρασης μου για να με αφήσουν να φύγω μετά από δυο ώρες. Ίσως αυτή να ήταν η χειρότερη ομιλία που έχω κάνει ποτέ και δεν ξέρω αν είχε καν τη συνοχή που χρειαζόταν και δεν ήταν απλά μια έκρηξη συναισθημάτων, αλλά θέλω να πιστεύω ότι κάποιοι ίσως ένας από αυτούς καταλάβανε και σαν φωτογράφοι δεν θα τραβήξουν καλές φωτογραφίες αλλά αληθινές φωτογραφίες όπως μια ζωή προσπαθούσα να είναι οι δικές μου.

Καληνύχτα σας.

***************************

Η φωτογραφία είναι από το Rovaniemi πριν απο λίγες μέρες, μου την έφερε αγαπημένη ψυχή που πιστεύει οτι μόνο όταν μετακομίσω στη Λαπωνία θα γίνω καλά!!!

Σχόλια

Ο χρήστης zouri1 είπε…
εγω μια χαρα βρηκα την τοποθετηση σου.Αμα καποιος ειναι ανοικτος στο διαφορετικο,θα τα νιωσει.Καλημερα απο την Αθηνα.
Ο χρήστης Yannis H είπε…
Φίλε μου, αυτό είναι ένα από τα καλύτερα ποστ που διάβασα ποτέ. Και είμαι σίγουρος ότι ήταν και μια από τις καλύτερες ομιλίες που οι ακροατές άκουσαν ποτέ.

Δεν είναι μόνο το ‘υποχρεωτικό’ ή η ‘ανθρωπιστική γαρνιτούρα’ που λες για τέτοιες ομιλίες. Κι εγώ είμαι ένας που δεν αντέχει να βλέπει εκείνες τις τρομερές εικόνες, θυμάμαι μάλιστα μια δισέλιδη καταχώριση σ’ ένα περιοδικό, που στην αριστερή είχε μια φωτογραφία ενός τέτοιου παιδιού, γυρνάω ενστικτωδώς το βλέμμα και στην απέναντι σελίδα με μεγάλα γράμματα διαβάζω: DON’T LOOK AWAY!

Παρόλα αυτά, εξακολουθώ να μην τις αντέχω. Και το θεωρώ και λίγο ‘βρώμικο’, ας μου επιτραπεί η έκφραση, να βλέπω τέτοιες φωτογραφίες. Αφάνταστα πιο ‘βρώμικο’, βέβαια, είναι να υπάρχουν τέτοια θεάματα. Δεν είναι κάποιο σκηνοθετικό τρικ όπου δεν μπορείς να δεις μια βίαιη σκηνή, δεν είναι μακιγιάζ που κάνει ένα πρόσωπο τυραννισμένο, είναι η ίδια η ζωή. Στις ταινίες κλείνεις τα μάτια – αλλά στην πραγματικότητα; Το 'βρώμικο' όμως παραμένει - και θα το εξηγήσω.

Είπα ότι ήταν μια από τις καλύτερες ομιλίες που άκουσαν. Οι περισσότεροι έχουν μπουχτίσει με την ενοχή που οι πολλοί ακτιβιστές τους φορτώνουν σαν φανατικοί ιερείς. Θέλουν να ευχαριστηθούν την πίτσα τους, να πιουν την μπύρα τους χωρίς να τους βαραίνει η ενοχή για κάποιους μακριά.

Από τη μια, έδειξες ότι ΔΕΝ είναι μακριά. Αλλά η καταλυτική φράση, ήταν «ο Ιμπραήμ και η Αϊσά δεν άλλαξαν την καθημερινότητά μου, άλλαξαν τη ζωή μου». Η πίτσα ανήκει στην καθημερινότητα – αυτό όντως δεν αλλάζει. Αλλά η οπτική, η στάση, ανήκουν στη ζωή. Δεν κινδυνεύει η πίτσα από τη γενική στάση που έχουμε απέναντι στα πράγματα - ούτε η ευαισθησία μας μαγαρίζεται αν φάμε πίτσα. Είναι η επιτομή του σωστού ακτιβιστή, αυτού που δεν κάνει τον ανθρωπισμό να μοιάζει με φονταμενταλιστική θρησκεία. Και (το 'βρώμικο' που έλεγα): δεν χρειάζεται να βλέπει φωτογραφίες με νεκρά παιδάκια για να νιώσει καλός, σαν να διαβάζει για τη σωτηρία του ένας θρήσκος τα μαρτύρια της Αποκάλυψης.

Έτσι το ένιωσα. Και σ’ ευχαριστώ.
Ο χρήστης Ρωξάνη είπε…
Θάνο μου... διάβασα τη συγκλονιστική σου ομιλία και...

να είσαι καλά φίλε μου.
Ο χρήστης Кроткая είπε…
νομίζω πως τέτοιες ανθρωπινες ομιλίες είναι πιο πειστικές απο κάτι παρουσιάσεις powerpoint που όλοι από κάτω βαριούνται και κοιτάνε τα ρολόγι τους.

και το σχόλιο του Γιάννη από πάνω είναι ό, τι ακλύτερο θα μπορούσε κανείς να πει σαν σχόλιο σε ένα τέτοιο ποστ και συμφωνώ απόλυτα μαζί του.

βέβαια, δεν είαμι σίγουρη αν ο ακτιβισμός είναι λύση, γιατί ναι, μεν ανακουφίζει κάποιους ανθρώπους αλλά δεν αλλάζει τις συνθήκες που προκάλεσαν τον πόνο τους, ούτε τις προϋποπθέσεις για να πονέσουν κι άλλοι.

αλλά αν όλοι σκεφτόμασταν και δρούσαμε έτσι, ίσως και να άλλαζαν αυτές οι προϋποθέσεις.
ίσως και πάλι όχι, δεν ξέρω.

επίσης, προσυπογραφω αυτό που είπε ο Γιάννης για τις φωτογραφίες και τις εικόνες, σημειώνοντας ακόμα ότι μετά από 100, 200, 500 τέτοιες εικόνες, απλά γινόμαστε αναίσθητοι, συνηθίζουμε και η εικόνα δεν επηρρεάζει το στομάχι και τον ύπνο μας πια...

ελπίζω να είστε καλά -καλύτερα από πριν από 3-4 μέρες που μιλήσαμε- και πολλά φιλιά στις κούκλες!
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
θα συμφωνήσω απόλυτα με το Γιάννη. Άλλωστε αγαπημένε μου Θάνο σημασία δεν έχει πόσοι και ποιοι θα "αισθανθούν" την ομιλία σου...σημασία έχει ότι υπάρχουν άνθρωποι σαν εσένα που τη δίνουν! Ακόμα κι ένας να ήταν δε νομίζεις ότι πραγματικά άξιζε τον κόπο?

Αυτό στον ουρανό τι είναι στη φωτογραφία?κάτι σε βόρειο σέλλας ή βλακείες λέω??

φιλάκια πολλά!
Πωλίνα
Ο χρήστης ovi είπε…
Καλησπέρα σε όλους σας, σήμερα περάσαμε ένα μεγάλο μέρος της μέρας μας με τα ...mummies και τον Αη Βασίλη που ήρθαν για επίσκεψη σε mall στην περιοχή μας!!!

Καλησπέρα zouri1 σε ευχαριστώ φίλε μου.
Ο χρήστης ovi είπε…
Καλέ μου yannis_h εχω πολλές αμφιβολίες για το αν αυτή ήταν μια από τις καλύτερες ομιλίες μου αλλά σίγουρα ακούστηκε πολύ πιο έξω από τους τέσσερεις τοίχους του cable factory που είχε διοργανωθεί η εκδήλωση, μιας και από το πρωί έχω πάρει μια σειρά από τηλέφωνα που με ρωτάνε τι έγινε. Οπως έχω γράψει πολλές φορές στην καθημερινότητα μου είμαι άνθρωπος γεμάτος πάθη που τα ζώ αλλά και σε αυτές τις ομιλίες ξέχωρα από το προσωπικό μου στιλ πρέπει να κρατάω και ένα σημειολογικό κώδικα.

Οπως πιθανώς να θυμάσαι αποχωρησα απο την NGO που για χρόνια δραστηριοποιόμουνα όταν η πρόεδρος παραιτήθηκε πριν τις τελευταίες εκλογές για να μπεί υποψήφια στα ψηφοδέλτια του εθνικιστικού κόμματος δίνοντας άλωθι σε δεκάδες πλευρές να μας κατηγορήσουν για διπλοπροσωπία και καιροσκοπισμό, εγώ το θεώρησα προσωπική μου ήττα και προσβολή. Οχι γιατί ένας συντηριτικός δεν μπορεί να έχει ανθρωπιστικές ανησυχίες όσο γιατί πραγματικά η συγκεκριμένη χρησιμοποίησε την NGO για καθαρά προσωπικό της όφελος. Δυστυχώς δεν είναι ή μόνη ούτε η εξαίρεση!

Συμφωνώ μαζί σου για τις διαφημίσεις που σοκάρουν, κι εγώ νιώθω άβολα με αυτές και μία που με ενοχλεί έντονα τον τελευταίο καιρο είναι μια του ΟΗΕ για το πρόγραμμα ‘φαγητό για όλους’, που με τη συνοδεία της φωνής του Sean Connery δείχνει αμέτρητες εικόνες από παιδάκια που κυριολεκτικά τα τρώνε οι μύγες. Εφιαλτική και η γνώμη μου είναι ότι δεν βοηθάει, δυστυχώς όμως και το ξέρω από πρωτο χέρι σε πολλές και ειδικά τις μεγάλες NGOs έχουν μπεί επαγγλματίες λομπίστες με τεράστιους μισθούς που σύμφωνα με αναλύσεις και έρευνες πιστεύουν ότι αυτός ο τρόπος πλησιάζει περισσότερο τον ακροατή, αναγνώστη.

Για να το συνδέσω και με κάτι που λέει η krot παρακάτω, οι NGOs έχουν γεμίσει με επαγγελματίες ακτιβιστές με ύποπτα κίνητρα και καρτούλες που αντί για ‘διευθυντής μάρκετιγκ’ γράφουν ...’ακτιβιστής’! Δεν ξέρω, ίσως μετά τον ΟΗΕ ήρθε και η ώρα να απομοιθοποιηθούν οι NGOs.
Κατά τα άλλα σέυχαριστώ πολύ ...για όλα!!!
Ο χρήστης ovi είπε…
Καλή μου hiliodendron σου έχω δώσει μια υπόσχεση που πρέπει να κρατήσω άμεσα!!!
Ο χρήστης ovi είπε…
krot έχω συνέλθει αρκετά και έχω κοιμηθεί και μερικές ώρες που είναι αυτό που μου λείπει περισσότερο από ότι άλλο.

Για να συνεχίσω λοιπόν αυτό που έγραφα και στον yannis_h προηγουμένως για πολλούς λόγους δεν θεωρώ τον εαυτό μου ...ακτιβιστή. Άλλωστε οι περισσότεροι ‘ακτιβιστές’ που γνώρισα όλα αυτά τα χρόνια τα βράδυα κοιμούνται ήσυχα στο κρεβατάκι τους έχοντας την συνείδηση τους ήσυχη και τον λογαριασμό τους γεμάτο, κάτι άλλοι που ξέρω όπως εγώ, ο φίλος μου και συνεργάτης στο Ovi, ο John που αυτή τη στιγμή είναι σε σχολείο στην Ινδονησία απλά δεν κοιμόμαστε τα βράδυα απο τους εφιάλτες από όσα έχουμε δει!

Αυτό που κάνω εγώ είναι αύτό εκριβως που είπα και στην ομιλία μου, ο μόνος τρόπος κατά τη γνώμη μου πάντα, για έναν καλύτερο κόσμο είναι η εκπαίδευση και η ενημέρωση. Η έλειψη αυτών των δύο φέρνει τον ...Καρατζαφέρη!!! ;)
Ο χρήστης ovi είπε…
Πωλινάκι μετά τα σημερινά τηλεφωνήματα έχω την αίσθηση ότι περισσότεροι απο ένας καταλάβανε!!!
Και ναι στη φωτογραφία είναι το βόρειο σέλαρ που φάνηκε για πρωτη φορά φέτος πριν από μία βδομάδα στο Rovaniemi.
Ο χρήστης philos είπε…
Χαίρομαι που ακούω να είχε απείχηση η ομιλία σου.
Και πραγματικά για αρχή αξίζει να αφιερώσουμε λίγη σκεψη παραπάνω.
Ο χρήστης advocatus diaboli είπε…
Δεν έχω να προσθέσω κάτι σε όσα πολύ ενδελεχώς ανέπτυξαν οι φίλοι πριν από εμένα. Απλώς να πω μια καλημέρα. Και να θυμάσαι: και ένας άνθρωπος να σωθεί από κάτι που έκανες, ένας μόνο άνθρωπος, είναι πολύ σημαντικό.
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
"σελαρ" κχ κχ! πως φαίνεται ο άνθρωπος που έρχεται απ'τη ζέστη!;Ρ

φαντάζομαι το Δαφνάκι χαρά που θα'κανε με τον Αη Βασίλη και τα mummies μπας και σταμάτησε να ξεμαλιάζει για λίγο τα μικρά μου πόνυ?:ΡΡ

την καλημέρα μου!
Πωλίνα
Ο χρήστης Aphrodite είπε…
Για την παρουσίαση, θες από καννιβαλιστικό ενδιαφέρον, θες από μπούχτισμα από την ξερή υπερπληροφόρηση, θες από οξεία μαλάκυνση μπροστά στον εξοντωτικό και συναισθηματικά εκβιαστικό μας κόσμο, σίγουρα θα σε άκουσαν με αυτιά-λαγάνες. Οπότε το μήνυμά σου ελήφθη.

Κι όποιος άλλαξε έστω και στο ελάχιστο, ή σιγούρεψε μέσα του το ότι βαδίζει σωστά σε κάποιες επιλογές του, κέρδος μεγάλο.

Οι ακτιβιστές... όταν εμπεριέχουν εκμετάλλευση προς ίδιον όφελος, σίχαμα σκέτο, αηδία! Αλλά είναι ένα πεδιο φαίνεται που "πουλάει", μια κουλ "αγιοποίηση" σε μια σούπερ-φαστ καταναλωτικοποιημένη κοινωνία...
:ΡΡΡΡΡΡ

Τώρα για σένα, σίγουρα είναι εξαντλητικό και ψυχοφθόρο το να βρίσκεσαι σ'αυτη τη θέση, αλλά... αν έχεις κάλεσμα καρντιά μου, δεν μπορείς να του ξεφύγεις! It's a dirty job, but somebody has to do it! Και ίσως ξορκίζεις και δικούς σου δαίμονες με όλα αυτά, ίσως λέω γιατί δεν ξέρω πραγματικά...

Προσωπικά περνάω τα χειρότερα ενοχικά όλης της ύπαρξής μου, μια που κάθε τι που βλέπω ή κάνω για τα παιδιά μου, περνάει αμέσως από το "και τώρα που εγώ τους χαρίζω τα πάντα, κάποια άλλα παιδάκια/έφηβοι/άνθρωποι..." και κοντεύω να φλιπάρω. Ο,τι μα ό,τι και να κάνω, ποτέ δεν θα είναι αρκετό, μόνο θα κατευνάζει για λίγο τις τύψες μου.

Εχω μια μικρή ελπίδα μπας και φανώ εμπράκτως χρησιμότερη αργότερα ή έστω, μ'αυτή τη στάση μου, γαλουχήσω δυό ψυχούλες πολύ πιο χρήσιμες στον πλανήτη από το δικό μου πέρασμα.

Αλλά εννοείται πως μετά, δυό καρμπονάρες και η αποβλάκωση είναι γεγονός!
:ΡΡΡΡ
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Ovi μας νασαι καλά... φιλιά πολλά από εμάς!
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Χμμμμμμμμμμμ.... (ούτως ειπείν: με προβλημάτισες).

Καταλαβαίνω και νιώθω το θυμό σου αλλά με έβαλες σε σκέψεις. Καιρός για ένα Ovi article.

Σε φιλώ και καλό κουράγιο
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
> δυστυχώς όμως και το ξέρω από πρωτο χέρι σε πολλές και ειδικά τις μεγάλες NGOs έχουν μπεί επαγγλματίες λομπίστες με τεράστιους μισθούς που σύμφωνα με αναλύσεις και έρευνες πιστεύουν ότι αυτός ο τρόπος πλησιάζει περισσότερο τον ακροατή, αναγνώστη.

Μόνο και μόνο που ο κόσμος αρχίζει να καταλαβαίνει οτι οι NGO αντι για τις κοινωνικές οργανωσεις που ξεκίνησαν αρχικά, κατέληξαν σε έναν νέο τύπο ιδιωτικών εταιριών που απλά έχουν ειδικά προνόμια συνδιασμένα με μεγαλύτερη έλλειψη ευθύνης απο μια ΕΠΕ, αυτό νομίζω οτι δεν είναι ζημιά αλλά ΚΕΡΔΟΣ.

Γιατί;

Γιατί είναι πάντα καλύτερο ο κόσμος να βλέπει τα πράγματα όπως είναι και να μην ζεί με αυταπάτες οτι οι NGO είναι αγγελικά φτιαγμένες και να μην εμπιστεύεται τα λεφτά του - αλλα, κυρίως, την εμπιστοσύνη του - οπου δη.

Προσωπικά η υποκρισία τέτοιων οργανώσεων με αηδιάζει και νομίζω οτι καιρός είναι ο κόσμος να καταλάβει οτι το πρόβλημα είναι πολύ σοβαρό για να το αφήσουμε στην κάθε τυχαία ιδιωτική πρωτοβουλία.

Η υπόλοιπη άποψη μου επί του θέματος, εδώ :
http://forums.pathfinder.gr/Culture_Communities/thread.html?thread=141569&id=141674

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Περί Ελληνικής κοινότητας στη Φινλανδία ...ξανά!

Διάλειμμα με χιόνι

Κασσελάκιος ο λόγος